Wpis z mikrobloga

Wszyscy mówią o szklankach #kanalsportowy , a mnie zastanawia trochę inna rzecz. Jednym z pierwszych produktów jakie weszły do ich sklepów były koszulki i bluza sygnowane "il fenomeno" oraz "Diego" w barwach Brazylii i Argentyny jawnie nawiązujące do postaci Diego Maradony i Ronaldo. Nie sądzę żeby mieli prawa do ich wizerunku, czy więc czasami nasi kochani mejweni nie nagięli trochę prawa?

Zanim ktoś napisze, że to przecież taka sztuczka i nie jest napisane wprost o kogo chodzi to przypomnę, że kilka lat temu polska firma produkująca oranżady John Lemon musiała przestać używać tej nazwy i zapłacić Yoko Ono zajebistą sumę pieniędzy gdyż holenderski sąd stwierdził iż nazwa nawiązuje do Johna Lenona i wyczerpuje znamiona bezprawnego wykorzystania jego wizerunku.

#mecz. #pilkanozna #weszlo. #weszlofm
rakiwo - Wszyscy mówią o szklankach #kanalsportowy , a mnie zastanawia trochę inna rz...

źródło: comment_1650882530GjAqL9NiRyji1dHbkEFLqk.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
@rakiwo: trochę Cię poniosło :D Po pierwsze to prawa autorskie, wizerunku itp. są w polskim prawie tak niejasne i nieokreślone, że obstawianie wyroku sądu jest trudniejsze od grania w rosyjską ruletkę.

Dodatkowo takie sprawy trwają latami, a drugie tyle można się odwoływać. Koszty sądowe wychodzą czasem większe niż sama kwota zadośćuczynienia.

Po drugie John Lemon nie przegrał sprawy z Yoko Ono tylko poszedł na ugodę. I to nie koniecznie tak jak
  • Odpowiedz