Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mirki szukam, przyczyny buczenia w samochodzie. Auto niedawno kupiłem(cee'd 2015 kombi) i nie mam porównania czy tak powinno być. Na początku myślałem, że kwestia wyciszenia ale mogą to też być opony. Nie spotkałem się wcześniej z takim problemem to i nie przyglądałem się zbytnio oponom i nie wiem czy takie krawędzie natarcia i spływu są normalne? W tylnich oponach krawędzie bieżnika są ostre a tu widać wyraźnie ścięcie. Jest duża różnica w głośności w zależności od asfaltu. Na gładkim jest znośnie a na chropowatym no na moje nie do wytrzymania, wyraźnie za głośno.
Sorki za fotkę ale coś tam widać. Opony 2021 r ale nie wiem ile na nich przejechane
#motoryzacja
sqim - Mirki szukam, przyczyny buczenia w samochodzie. Auto niedawno kupiłem(cee'd 20...

źródło: comment_1650364978bhLstYATpIiql36vTBIMGL.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sqim: na przodzie zawsze opony wyglądają na bokach inaczej niż na tyle jak masz fwd. O jakie buczenie ci chodzi? Narastające wraz z prędkością czy co?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bruhh: na początku myślałem, że to kwestia wyciszenia auta ale też dostaje opinie, że może opony. Jak jadę powiedzmy 100km/h to jest wyraźnie głośniej niż w innych autach jakimi jeździłem np. Fiesta 2015. Do tego jak wjeżdżam na drogę gdzie asfalt nie jest idealnie gładki tylko taki bardziej chropowaty i nie mówię tu o jakiś kostkach brukowych ale normalnych trasach ekspresowych to jest mega głośno. Mam wrażenie, że 2x głośniej niż
  • Odpowiedz
@sqim: Możliwe, że opony są wybite (wyząbkowane). Jeżeli tak, to właśnie będzie powodem takiego nieprzyjemnego hałasu (ja to nazywam bzyczeniem). Żeby to sprawdzić wystarczy przejechać dłonią po bieżniku i sprawdzić czy nie czuć takich charakterystycznych ząbków.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sqim: mordeczko, podnieść auto i zobacz czy na podniesionym koła kręcą się bez oporów i czy nie rzęzi nic. Tuleje są od zawieszenia więc nie wpływają na buczenie lub jego brak. Jeżeli na podniesionym będzie luz, to znaczy że faktycznie opony
  • Odpowiedz
@sqim: Tak jak ktoś wcześniej pisał. Przejedź dłonią po każdej oponie na bokach bieżnika w jedną i drugą stronę. Jak będzie różnica w odczuciach (w jedną stronę będą ostre) to znaczy że wyząbkowane. Jak opony są asymetryczne to zamień koła stronami i zaczną się zużywać ok i ucichną.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@djdaniel: no właśnie takie było moje pierwsze wrażenie ale zacząłem myśleć, że to nie możliwe :D jutro idę do wulkanizatora aby obejrzał opony i zamienię je miejscami czy będzie różnica. Piasty dzisiaj sprawdzał mechanik i nie dopatrzył się niczego, powiedział, że ewentualnie lewy przód ale nie ma pewności. Jakbym miał inne opony to bym mógł porównać głośność a tak to lipa. Jak się okaże, że to faktycznie kwestia wyciszenia to oddam
  • Odpowiedz