Wpis z mikrobloga

Żeby nie było, że w Serbii wszyscy popierają Rosje. Komentarze z relacji zbiorczej z dzisiaj (popularny portal b92) - sporo nawiazuje do zatopienia ''Moskwy'' - w niektórych widąć, że wizerunkowo Rosja traci nawet u Serbów, którzy wierzyli w jej potęge.
Portal ten poczatkowo relacjonował wojne z rosyjskiego pkt widzenia (linki głownie ze Sputnika) , zaczeło sie to zmieniac z czasem i publikowane sa już relacje z obydwu stron, może nawet z przewaga ukraińskich.
Zaznaczam, że komentarze na tym portalu moga nie odzwierciedlac średniej opinii w serbskim społeczeństwie. Czasem mam wrażenie, że portal ma pewien liberalny rys (chociaz ktoś mi pisał, że kontroluje go ktoś z obozu władzy, ale nie znam się).
Ogólnie komentarze na poczatku wojny też były na tym portalu bardziej prorosyjskie. Nawet jestem zaskoczony tym co czytam po kilku tygodniach przerwy w odwiedzaniu tej strony.
Tłumaczenie translatorem.

Komentarzy jest wiecej, sa nawet nawoływania do nakładania sankcji na Rosje. Po innymi artykułami na tym protalu narracja bywa odmienna, wiec też trzeba brać pod uwagę, że jak tam myśli wiekszosc naprawde to z tych komentarzy sie nie dowiemy. Ponoć jakis sondaż z poczatku pokazywał zdecydowana wiekszosc po stronie Rosji.
No jednak takie komentarze jak tutaj zaczeły sie pojawiac i ktoś to plusuje - minusów też dużo, ale tendencja na plus.

Link do wszystkich komentarzy

https://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=2140170

#ukraina #rosja #serbia
źródło: comment_1650049760AgRYNPbxVkE1ro2xAzndlL.jpg
  • 3
Żeby nie było, że w Serbii wszyscy popierają Rosje.


50 proc. respondentów odpowiedziało, że kraj powinien pozostać neutralny, nawet jeśli takie stanowisko miałoby spowodować sankcje i braki towarów na skalę podobną do tej, która miała miejsce podczas wojen na Bałkanach w latach 90. Tylko 21 i 13 proc. Serbów opowiedziało się odpowiednio za Rosją lub Europą