Wpis z mikrobloga

@balrog84: TERRAIN INHIBIT jest właśnie po to, by wyłączyć te komunikaty jeśli lata się blisko ziemi, ale przy takich operacjach trzeba mieć cały czas kontakt wzrokowy z ziemią. W tym przypadku byłoby po prostu BUM bez żadnego ostrzeżenia. Co do odejścia bez ILS, to wydaje mi się, że jest ono możliwe, chociaż na początku podawano inaczej.
  • Odpowiedz
@MostlyRenegade: Fakt, w tym raporcie we wnioskach jest dwa zdania o odejściu w auto bez systemu ILS, jako błąd, natomiast nie wskazują wprost, że to nie działa, tylko, że nie jest to przebadane czy opisane w procedurach.
  • Odpowiedz
@balrog84: teoretycznie te dwa systemy nie muszą być powiązane: ILS to system nadajników i odbiorników na lotnisku i w samolocie, a odejście to faktycznie kwestia konfiguracji samego samolotu: przede wszystkim ustawienie powierzchni sterowych i ciągu. Powinno to działać niezależnie od wyposażenia lotniska. Niejasność może budzić "odchodzenie w automacie", ale tu już może trzeba wchodzić w specyfikę samego samolotu i jego systemów.
  • Odpowiedz