Wpis z mikrobloga

@Tymajster: zależy jeszcze jaki poziom gry, ale generalnie olewasz kapitol, kupujesz na samym początku 2-3 bohaterów, a potem wszystko idzie na budynki jednostek / gildię magów czy tam cokolwiek jest potrzebne
główny bohater zbiera mieszankę armii, a pozostali po 1 najszybszej jednostce i tymi pionkami zbierasz co się da, a głównym wbijasz się w skarbce i legowiska xd
  • Odpowiedz
@bartoszfcb: Ten mem to spłyca, ale bardzo często budując obiekty niezbędne do postawienia kapitolu zostawiasz bohatera bez armii i nie masz czym eksplorować. Często opłaca się odkrywać okolicę i zbierać surowce niż czekać tydzień na kapitol i dopiero zacząć się ruszać.
  • Odpowiedz
@bartoszfcb: Tym bardziej, jak masz ograniczone zasoby to warto odkrywać świat i zgarniać co leży na ziemi (zanim zrobi to ktoś inny). Jak grałem kiedyś i jak gram typowo relaksacyjnie to też w miarę szybko stawiam kapitol.
  • Odpowiedz
@mannoroth: ja miałem ulubioną mapkę z czystej ROE, nazywała się Wyspy i Jaskinie. Zaczynało się tam mając 2 miasta, z czego jeden był już dość fajnie rozbudowany (do ratusza) a drugi nie miał nic. I były 4 takie wysepki + dwóch graczy AI-only pod ziemią, którzy mieli darmowe losowe relikty zaraz przy swoim zamku.

Grałem oczywiście jednym hirkiem na najniższym poziomie trudności i przejście tej prostej dość mapki mi zajmowało
  • Odpowiedz
A zbieranie surowców po skosie to jedna z tych mechanik, która nie pozwala tej grze być popularną...


@Tymajster: nie to co cancelowanie animacji w LOL-u czy bieganie z nożem w CS.

Heroes 3 nie jest czołową grą e-sportową, bo ma dużo rozwiązań, które się pod multiplayer nie nadają, nie dlatego, że ma mechaniczne tricki.
- jest grą turową: gra jeden gracz, drugi czeka na swój ruch. Cierpi na
  • Odpowiedz
- c-----y balans. Sam fakt, że magia ziemi i parę innych skillów jest koniecznością, a wiele jest bezużytecznych świadczy o tym, że gra jest skaszaniona pod względem balansu


@bh933901: na tej zasadzie starcraft broodwar ma c-----y balans bo nikt nie używa scoutów/guardianów/firebatów, a jest jedną z sieciówek które są popularne do dziś mimo braku patchów. Balans skillów jest średni, ale balans zamków dobry i w ogólnym rozrachunku to wystarczy bo
  • Odpowiedz
na tej zasadzie starcraft broodwar ma c-----y balans bo nikt nie używa scoutów/guardianów/firebatów, a jest jedną z sieciówek które są popularne do dziś mimo braku patchów. Balans skillów jest średni, ale balans zamków dobry i w ogólnym rozrachunku to wystarczy bo nawet inferno było grane competitive iirc.


@Usmiech_Niebios: nie, nie na tej zasadzie. Jest diametralna różnica między faktem istnienia strategii, które są niegrywalne, a istnieniem strategii, która jest zawsze lepsza
  • Odpowiedz
To, że magia ziemi jest tak OP oznacza, że ogranicza ona różnorodność buildów. Istnienie sokolego wzroku tego nie robi.


@bh933901: po banie miejskiego portalu na mapach, co jest ogólnie przyjęte jest topowym skillem, ale można wygrać bez niej.

To, że istnieje jednostka, którą trzeba grać oznacza, że kanibalizuje ona wszystkie pozostałe i to już ma wpływ na rozgrywkę.

Siege tanki - marine and medic pushe są zwyczajnie słabsze i grając terranami praktycznie zawsze prosi w nie idą. Profesjonalne mecze bez siege tanków terranów to może 5% i liczę tu rushe. Oglądasz mecze
  • Odpowiedz
@mannoroth: Jeśli chodzi o heroes 3 czy 4. TO mam wywalone na granie prosów ;P Gram dla funu i z kumplami.
Gdzieś mam że gram "źle" ważne że mam radochę :D
Czasem gram w Heroes IV w taki sposób że sobię 4 bohaterów i gram tylko nimi, 0 armii a zamek bo musi być ;P
Chrzanić schemat, play for fun not to win :D
  • Odpowiedz
@bh933901: > Jest grą turową: gra jeden gracz, drugi czeka na swój ruch. Cierpi na tym dynamika
W Hocie wprowadzili symulatniczne tury. Można ustawić do tury, gdzie zachodzi interakcja (średnio 2 tydzien najbardziej popularnych templatów), przyspiesza gre do tego momentu dwukrotnie.

To co może esportowo zwiększyć h3 to szybsze mecze, krótszy timer, zrobienie z hirków starcrafta - wtedy traci sie jednak troche przyjemności z gry. Są ludzie grający codziennie i
  • Odpowiedz
po banie miejskiego portalu na mapach, co jest ogólnie przyjęte jest topowym skillem, ale można wygrać bez niej.


@Usmiech_Niebios: powinien być ban na mass slowa

Siege tanki - marine and medic pushe są zwyczajnie słabsze i grając terranami praktycznie zawsze prosi w nie idą. Profesjonalne mecze bez siege tanków terranów to może 5% i liczę tu rushe. Oglądasz mecze ze
  • Odpowiedz
W Hocie wprowadzili symulatniczne tury. Można ustawić do tury, gdzie zachodzi interakcja (średnio 2 tydzien najbardziej popularnych templatów), przyspiesza gre do tego momentu dwukrotnie.


@izydorczyk-sebastian: ale to nie jest żadne rozwiązanie, bo gra esportowa, w której gracze przez większość gry nie wchodzą ze sobą w interakcję jest jakimś nieporozumieniem.

To co może esportowo zwiększyć h3 to szybsze mecze, krótszy timer, zrobienie z hirków starcrafta - wtedy traci sie jednak troche
  • Odpowiedz
powinien być ban na mass slowa


@bh933901: z tego co wiem to ekipa od HOTA wciąż dłubie przy magii i balansie, który swoją drogą mocno poprawili w porównaniu z podstawką.

Do tego Starcraft 2 dostaje aktualizacje, które cały czas mieszają w balansi

Prawda, ale pisałem o jedynce, nie pamiętam kiedy dostała ostatnią aktualke nawet. Mecze z jedynki do dziś choćby FalconPaladin komentuje na yt, miło
UsmiechNiebios - > powinien być ban na mass slowa

@bh933901: z tego co wiem to eki...
  • Odpowiedz
@Usmiech_Niebios: widzę że bardzo doczepiłeś się kwestii balansu. To nie jest największy problem Herosów w kontekście e-sportowej kariery tej gry. Nawet gdyby kompletnie przeprojektować skille czy zaklęcia i zrobić jakiś hipotetyczny idealny balans, ta gra wciąż będzie atrakcyjna tylko dla osób, które najpierw grały dużo czasu w singlu i mają potrzebę dowiedzieć się, jak dobrze ogarniają tę grę. Innymi słowy, multi Herosów nie istnieje bez wcześniejszego sentymentu wyniesionego z gry
  • Odpowiedz
@bh933901: no to się zgadzamy, ale nie każda gra która ma balans, jest ciekawa do oglądania i wymaga strategii będzie mainstreamowa - choćby Worms Armageddon. Na tą chwilę zreszta imo mainstream jest uproszczony i bardziej na szybkie dopamine rush, stąd takie MTG jest dużo nudniejsze na Arenie niż na MODO, ale to kwestia gustu - są gry na szybkie walki jak MK i na cierpliwość jak Stellaris, obie mają nisze,
  • Odpowiedz