Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Hej, tu Mirek z tego wpisu o dieslach i motoryzacji. Bardzo dziękuję za konkretne odpowiedzi, naprawdę mi pomogły. Mam jeszcze pytanie: dlaczego prawie tyle samo klientów, którzy nie chcą silnika na ON, nie chce skrzyni dwusprzęgłowej, DSG? Tzn. klienci, którzy chcą automat, w 95% mówią "żadne dwusprzęgłowe, tylko bezstopniowe". Mój szef się wkurza, bo przez to trzeba opuszczać ceny tych dwusprzęgłowych, które stoją po kilkanaście tygodni na placu i nikt ich nie chce, pomimo sytuacji na rynku aut. O co ty chodzi?

#motoryzacja #vejt

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #6241654c9df1c36994525035
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: karmelkowa
Przekaż darowiznę
  • 9
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: skrzynie DSG są bardzo fajne podczas jazdy, płynnie zmieniają biegi, problem się pojawia, gdy coś zaczyna się dziać, są strasznie drogie w naprawie
z własnych doświadczeń: najtańsze w eksploatacji są chyba hydrokinetyki - prosta budowa, jednak nie ma porównania do DSG jeśli chodzi o zmianę biegów
bezstopniowej nie miałem, więc się nie wypowiem
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania: Te wszystkie nowe rozwiązania bardzo fajnie pracują przez pierwsze kilka lat u pierwszego/drugiego właściciela. Gdy zbliżają się przebiegi wymagające wymian,napraw, remontów nowoczesnych ekologicznych diesli czy skrzyń dwusprzęgłowych koszty mogą dorównywać cenie rynkowej samochodu. Wszystko to jest po prostu technicznie skomplikowane i zbudowane z dużej ilości drogich w produkcji części.
  • Odpowiedz
@PukierCud3r: no akurat hydro łagodniej zmienia biegi niż DSG. Może wolniej w teorii ale np taki 8zf może robić to w 100ms więc niezauważalnie ale za to w każdych warunkach zmieni na ten co potrzeba a nie na ten, co ma przygotowany jak DSG
  • Odpowiedz
@PiotrFr: szczerze mówiąc specem nie jestem, 8hp od zf to mocno dopracowana konstrukcja, stąd jej niewielkie różnice w porównaniu do dsg
problem się pojawia jak weźmiesz coś bardziej przyziemnego - taki 6f35, pod względem płynności zmiany jest przepaść, oczywiście na korzyść DSG
  • Odpowiedz
  • 0
@AnonimoweMirkoWyznania Bo ludzie się naczytali, że się psują i drogie naprawy. A wiele zależy od serwisu. Jak była serwisowana, to szybko się nie podda, a ceny napraw nie są aż takie wysokie, bo są to popularne skrzynie. Najgorszym badziewiem obecnie są koreance i ich dwusprzeglowki. Naprawa potrafi lekko przekroczyć 10k pln.
  • Odpowiedz