Wpis z mikrobloga

Bez dwóch zdań był to jeden z tych pamiętnych wyścigów z końca sezonu. Kwestionowane decyzje przy pierwszych zakrętach, nieoddanie pozycji, wymuszenie tego przez FIA, aż w końcu taktyczna zagrywka RBR i finalnie "Oh, They've touched!".

W sezonie 2022 na taką krwistą walkę się nie zapowiada. Szczególnie, że to dopiero drugi wyścig sezonu, ale możemy być pewni ogromnych prędkości na całym torze oraz co najmniej jednej żółtej, a może czerwonej, flagi patrząc na poprzedni wyścig.

Warto dodać, że ostatni zakręt w Arabii został znacząco poszerzony by Max wreszcie dokręcił tego Glory Lapa, chociaż ponoć nie wiadomo czy silnik wytrzyma. ¯\_(ツ)_/¯

Faworytem w mojej opinii pozostaje Ferrari, a jeżeli Mercedes nie znalazł jakichś możliwości poprawy to typowałbym ich na miejsca P6-P8 w samym wyścigu, chociaż dużo zależy od bolidów Super Maxa i The Animala.

W tym poście poniżej:

1. Zdjęcie po bandzie Maxa w Q3. Wiele osób na pewno wspomina nurkowania z ostatniego GP, ale według mnie to był najpiękniejszy moment tamtego sezonu aż do momentu uderzenia w bandę.
2. Pirreli Moto Sport - ocena toru i propozycja ogumienia
3. i 4. Dane od FiA odnośnie toru.
5. Zestawienie założeń prędkości i biegów na torze w Jeddah od Mercedesa AMG.
6. Porównanie czasów w kwalifikacjach w Bahrajnie.
7. Zestawienie wyników kwalifikacji i wyścigów kierowców.
8. Porównanie przestrzeni między bolidem, a torem - Merc, RBR i Ferrari
9. Punkty karne kierowców
10. WDC - World Destructors Championships
11. Bonusik od KFC
12. Power rank.
13. Rozmieszczenie Pitów

#f1beforerace
#f1gpsaudiarabia
#f1
źródło: comment_16481162175U3GWHVELMX6xPjEqr7Mmw.jpg
  • 17
@Aiden7: Patrzę na to zdjęcie i widzę wyobraźnią jak to #!$%@?. Oglądając pierwsze GP tego sezonu miałem wrażenie, że bolidy jadą 100km/h, a zakręty pokonują jak przerośnięty kajak. Przecież Monako to będzie swobodna przejażdżka przez centrum miasta, niech zrobią 10 okrążeń i nara.
@Aiden7 patrząc na tempo Kwalifikacyjne to Alpine i Williams poszli do przodu mimo że tego aż tak nie widac bo Samochody z silnikiem Ferrari odskoczyły, a napędzane Mercem zwolniły. Kto wie czy decyzja Andreasa żeby mieć silnik merca za miast Renault nie okaże się taką na miare Rona Dennisa gdzie zostawił Merca na rzecz Hondy
@JuzefCynamon: Też tak to widzę prawdę mówiąc.

Główną różnicę w pozycjach Haasa, Alfy porównując do Williamsa i Astona widzę w silnikach Ferrari i Mercedesa. Alpine jedzie raczej stabilnie swoje i trochę punktów ugra. Tym bardziej, że w Alfie i Haasie mamy Micka i Zhou jako drugich kierowców.

Ciekawe jak będą się rozwijać dalej bolidy.