Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mam taki problem ale mam zbyt programistyczne myślenie i nie wiem czy nie da się go przemienić z proceduralnosci

Sa dwie mozliwe opcje na każdym poziomie (pojedyncza próba łączenia)

P1 (0.8 szans) sukces łączenia itemków
P2 (0.2 szansy) nieudane łączenie, trzeba powtórzyć

Wszystko dotyczy łączenia itemków w grze. Pojedyncza próba łączenia wymaga 2 itemków o znanej cenie, udane łączenie tworzy item większego poziomu. Nieudane pali jeden z itemków i trzeba zdobyć kolejny czyli podnosi koszt.

Na podstawie mojego procedurslnego myślenia dochodzę do wzoru

a(i) = ((2+ i) * CENA_PRZEDMIOTU + (1+i) * CENA_ŁACZENIA) * 0.8 * (0.2)^i
Dla i = 0, 1, 2,..., N

a(i) to część sumy kosztu połączenia itemku na dsnym poziomie, np a(0) to (2 * CENA_PRZEDMIOTU *0.8 + CENA ŁĄCZENIA) * 0.8

Czyli opisuje koszt połączenia na tym poziomie pomnożony przez prawdopodobieństwo, że koszt tyle wyniesie.

No i tutaj pojawia się problem, że później muszę wybrać wartość górna N. Mogę wybrać jakieś prawdopodobienstwo graniczne. Albo graniczną wartość calego a(i).

I zsstanawiam się w jaki sposób mogę to najlepiej rozwiązać w przypadku #excel. Czy jest jakaś suma od dla i od 1 do 10 czy muszę ręcznie zrobić każda składową w innej komórce i zsumować komórki.

Ewentualnie, może ktoś z #informatyka lub #matematyka wie czy dobrze się do tego wgl zabieram?

Wiem, ze gdybym to programował to bym zrobił pętle while i sprawdzał co poziom czy nowy składnik sumy jest powyżej epsilona ale chciałbym to zrobić z użyciem excela.
  • 17
@odrzutowakuchenka: koszt ulepszenia przedmiotów "do tabelki"

Z wzoru który opiera sie na zasadzie "KOSZT SKŁADANIA ITEMKÓW" * prawdopodobieństwo ze tyle wynosi

Wynikający z procesu przedstawionego w drzewie na zdjęciu

do tabelki pod kolumny:
j [20,30,30...] poziom eq, Xh[j] cena rynkowa danego eq , Xs[j] cena wytworzenia danego eq, i tutaj rozne sposoby liczenia np srednia z Xh[j] i Xs[j], min, max, itd w sensie kombinowane laczenie, poczatkowe laczenie ma byc tylko
Pobierz NewBlueSky - @odrzutowakuchenka: koszt ulepszenia przedmiotów "do tabelki"

Z wzoru...
źródło: comment_1647727761Ls6ux6qTrFnOflYKK72cYn.jpg
@NewBlueSky: Nie wiem czy dokładnie rozumiem co chcesz osiągnąć. Dla zadanego poziomu ryzyka (np. 99,9% szansy powodzenia) oszacować ile by taka operacja kosztowała, czy dla danego górnego limitu kosztu oszacować prawdopodobieństwo, że się powiedzie? Czy jeszcze coś innego.

Bo ogólnie, jak przyjąć N(i) - szansa niepowodzenia w i próbach, P(i) - szansa na powodzenie w i próbach (i=1..N) to:
N(i) = 0.2^i
P(i) = 1 - 0.2^i
Teraz jeżeli sobie założysz,
@NewBlueSky: jest za późna godzina żebym zrozumiał wzór, ale nie wiem czy nie przekombinowujesz.
Szansa sukcesu za 1 razem = 0.8
Szansa sukcesu za 2 razem =0.2*0.8
Szansa sukcesu za itym razem = 0.2^i*0.8
No więc koszt podniesienia itemka z poziomu 0 do poziomu +1 to suma od i=1 do nieskończoności wyrażenia 0.8*0.2^i*i
Czyli, uwaga: 0.25.
@NewBlueSky: jeśli chodzi o średni koszt to korzystając z prawa dużych liczb, możesz sobie wyznaczyć średnią w następujący sposób:
przyjmując koszt itemów = 500, koszt operacji = 1000
dla n=0 -> 2*500 + 1000 = 2000
dla n=1 -> 1*500 + 1000 = 1500
dla n=2 -> 1*500 + 1000 = 1500 itd.

Zakładamy, że mamy 100 przypadków, każdy z nich musi przejść n=0 czyli nasz koszt to 100 * 2000=200000,
Z tego wynika, że wystarczy doliczyć 25% do kosztu całkowitego n=0 i mamy sumaryczny koszt, który po podzieleniu przez liczbę przypadków da nam średnią 200000 * 1,25 = 250000/100 = 2500 -> to średni koszt ulepszenia itemu.


@odrzutowakuchenka: nie do końca rozumiem skąd się bierze to pierwsze zestawienie n=0 i co dalej po nim jest, n=1 bo to wygląda jak mnożenie losowych liczb i wymyślenie sobie kosztu jakiegoś xD i nie
@NewBlueSky: głupi wypok zepsuł, tam powinno być 2 * 500 + 1000 (500 za 2 itemy + 1000 za proces). Natomiast 25% bierze się z prawdopodobieństwa, zachęcam Cię do zrobienia sobie tabelki w excelu/libre gdzie określisz sobie prawdopodobieństwo porażki (przykład n=0 -> 0.2 | n=1 -> 0.2 * 0.2 | n=3 -> 0.2 * 0.2 * 0.2. Z tej kolumny też dostaniesz prawdopodobieństwo sukcesu -> 1 - P(porażki). Jak to sobie
@diabel_z_piekla: prosty rachunek prawdopodobieństwa to jest to co łapie

@odrzutowakuchenka: teraz łapie, mnie tez wyruchali na formatowanie z telefonu xD

@odrzutowakuchenka: @odrzutowakuchenka: @Blomex:

Czyli to oznacza, że na podstawie sposobu liczenia przeze mnie to gówno znaczy bo ma tylko 80% skuteczności? XD

Arkusz [viewer aby móc edytować trzeba na kopii, zablokowałem bo randomki mogą wejśc i usunąć wszystko xD[ https://docs.google.com/spreadsheets/d/1__XloBNUCtceVrRWbPnD8feb6TXKSoHXw5PTFAbYy70/edit?usp=sharing

EDIT: Jak coś to komentarze tam są
Pobierz NewBlueSky - @diabelzpiekla: prosty rachunek prawdopodobieństwa to jest to co łapie
...
źródło: comment_1647740852GdhVzvFzFgsBtrDHlEduvV.jpg
@NewBlueSky: ja bym raczej powiedział, że ma AŻ 80% sukcesu. Wydaje mi się, że kumasz o co chodzi, tylko, że w excelu są jakieś abominacje, których nie chce mi się rozkminiać, a temat jest w miarę prosty. Ogólnie wychodzi, że po 1-2 iteracji temat jest pomijalny (zaczynając od 0) dlatego sugeruję by to olać. Chociaż może być w tym jakiś sens, jeśli go znajdziesz daj znać. xD
@odrzutowakuchenka: No tak ale 80% sukcesu to 1 iteracja XD

zastanawiałem się, czy mogę określić dzięki temu jakąś formułę i zarobić na tym albo nie dać się wyruchać w handlu

Kiedyś w tej samej grze zrobiłem sobie symulator i odpalałem 1000000 prób ulepszania (to inny proces) itemków aby wyciągnąć średnią i ocenić jak wpływ pewnej właściwości sprzetu na jego wartości.

Dokładniej to "wytrzymałość" która broni itemek przed "spaleniem ulepszeń" przy niepowodzeniu
@odrzutowakuchenka: to już bardziej mnie interesuje zarabianie w grach na handlu i np w takim poe czytanie na reddicie, że typki nie chcą grać po 10h dziennie i że gra jest dla nolifów bo nie lootu (jak nie optymalizują procesu gry), a ja kosze jakieś chore liczby na handlu 10h/dziennie xD
@odrzutowakuchenka: nie mam linków pod ręką ale jak się przegląda reddita poe, w szczególności w pierwszych tygodniach po starcie ligi jak ceny itemków pospolitych lecą ostro w dół, a z uwagi, że takich casualów co mogą co najwyżej grindować pospolite itemki jest sporo to te posty przebijają się na główną (chociaż imo ludzie są zmęczeni, ja je zawse minusuje) ale nie wiem jak ich wyszukać :( jak bede pamietac i taki