Aktywne Wpisy
![crazykokos](https://wykop.pl/cdn/c3397992/crazykokos_8LQgqVpoGo,q60.jpg)
crazykokos +74
![BELM0ND0](https://wykop.pl/cdn/c3397992/BELM0ND0_Zx0WEWQn95,q60.jpg)
BELM0ND0 +240
Pozazdroscić typowi. Nie wiem jak to zrobił, że z tak małym i miękkim #!$%@? ustawił się na taki trójkąt. Jedna typiara musiała nakłuwać drugą, żeby było dobrze, ale kolo trójeczkę zaliczył xD Taka prawda xD dla mnie w sferze marzeń takie rzeczy, bo już zaręczony, dla was też, bo wy w ogóle nie ruchacie xD Pozdrawiam.
#skwierzyna
#skwierzyna
Sa dwie mozliwe opcje na każdym poziomie (pojedyncza próba łączenia)
P1 (0.8 szans) sukces łączenia itemków
P2 (0.2 szansy) nieudane łączenie, trzeba powtórzyć
Wszystko dotyczy łączenia itemków w grze. Pojedyncza próba łączenia wymaga 2 itemków o znanej cenie, udane łączenie tworzy item większego poziomu. Nieudane pali jeden z itemków i trzeba zdobyć kolejny czyli podnosi koszt.
Na podstawie mojego procedurslnego myślenia dochodzę do wzoru
a(i) = ((2+ i) * CENA_PRZEDMIOTU + (1+i) * CENA_ŁACZENIA) * 0.8 * (0.2)^i
Dla i = 0, 1, 2,..., N
a(i) to część sumy kosztu połączenia itemku na dsnym poziomie, np a(0) to (2 * CENA_PRZEDMIOTU *0.8 + CENA ŁĄCZENIA) * 0.8
Czyli opisuje koszt połączenia na tym poziomie pomnożony przez prawdopodobieństwo, że koszt tyle wyniesie.
No i tutaj pojawia się problem, że później muszę wybrać wartość górna N. Mogę wybrać jakieś prawdopodobienstwo graniczne. Albo graniczną wartość calego a(i).
I zsstanawiam się w jaki sposób mogę to najlepiej rozwiązać w przypadku #excel. Czy jest jakaś suma od dla i od 1 do 10 czy muszę ręcznie zrobić każda składową w innej komórce i zsumować komórki.
Ewentualnie, może ktoś z #informatyka lub #matematyka wie czy dobrze się do tego wgl zabieram?
Wiem, ze gdybym to programował to bym zrobił pętle while i sprawdzał co poziom czy nowy składnik sumy jest powyżej epsilona ale chciałbym to zrobić z użyciem excela.
Z wzoru który opiera sie na zasadzie "KOSZT SKŁADANIA ITEMKÓW" * prawdopodobieństwo ze tyle wynosi
Wynikający z procesu przedstawionego w drzewie na zdjęciu
do tabelki pod kolumny:
j [20,30,30...] poziom eq, Xh[j] cena rynkowa danego eq , Xs[j] cena wytworzenia danego eq, i tutaj rozne sposoby liczenia np srednia z Xh[j] i Xs[j], min, max, itd w sensie kombinowane laczenie, poczatkowe laczenie ma byc tylko
Komentarz usunięty przez autora
Bo ogólnie, jak przyjąć N(i) - szansa niepowodzenia w i próbach, P(i) - szansa na powodzenie w i próbach (i=1..N) to:
N(i) = 0.2^i
P(i) = 1 - 0.2^i
Teraz jeżeli sobie założysz,
Szansa sukcesu za 1 razem = 0.8
Szansa sukcesu za 2 razem =
0.2*0.8
Szansa sukcesu za itym razem =
0.2^i*0.8
No więc koszt podniesienia itemka z poziomu 0 do poziomu +1 to suma od i=1 do nieskończoności wyrażenia
0.8*0.2^i*i
Czyli, uwaga: 0.25.
przyjmując koszt itemów = 500, koszt operacji = 1000
dla n=0 -> 2*500 + 1000 = 2000
dla n=1 -> 1*500 + 1000 = 1500
dla n=2 -> 1*500 + 1000 = 1500 itd.
Zakładamy, że mamy 100 przypadków, każdy z nich musi przejść n=0 czyli nasz koszt to 100 * 2000=200000,
W międzyczasie zrobiłem lepszy obrazek i utworzyłem który pokazuje co sumuje. koszt [ZIELONY] * prawdopodobieństwo [POMARAŃCZOWY].
Czyli dobrze pokazuje stosunek X[j]/X[j-10]?
Czy to coś innego/zbieg okoliczności xD
X[20] jest wpisane recznie, reszta wyliczona na podstawie sumy od A[1] do A[20] obliczonej w pojedyńczych komórkach
@odrzutowakuchenka: nie do końca rozumiem skąd się bierze to pierwsze zestawienie n=0 i co dalej po nim jest, n=1 bo to wygląda jak mnożenie losowych liczb i wymyślenie sobie kosztu jakiegoś xD i nie
@odrzutowakuchenka: teraz łapie, mnie tez wyruchali na formatowanie z telefonu xD
@odrzutowakuchenka: @odrzutowakuchenka: @Blomex:
Czyli to oznacza, że na podstawie sposobu liczenia przeze mnie to gówno znaczy bo ma tylko 80% skuteczności? XD
Arkusz [viewer aby móc edytować trzeba na kopii, zablokowałem bo randomki mogą wejśc i usunąć wszystko xD[ https://docs.google.com/spreadsheets/d/1__XloBNUCtceVrRWbPnD8feb6TXKSoHXw5PTFAbYy70/edit?usp=sharing
EDIT: Jak coś to komentarze tam są
zastanawiałem się, czy mogę określić dzięki temu jakąś formułę i zarobić na tym albo nie dać się wyruchać w handlu
Kiedyś w tej samej grze zrobiłem sobie symulator i odpalałem 1000000 prób ulepszania (to inny proces) itemków aby wyciągnąć średnią i ocenić jak wpływ pewnej właściwości sprzetu na jego wartości.
Dokładniej to "wytrzymałość" która broni itemek przed "spaleniem ulepszeń" przy niepowodzeniu