Wpis z mikrobloga

@pingWIN00: w szosach masz korby 52/36 lub kompakt 50/34, a najszerszy zakres kaset 34-11 więc najlżejsze przełożenie jakie możesz osiągnąć na szosie to 1:1 (takie możliwości przy grupach 11 rzędowych, reszty nie znam)
W gravelach przez grxy dupixy (ewentualnie grupy mtb) ( ͡° ͜ʖ ͡°) możesz mieć jeszcze lżej
@pawlos10rs: Hmmm, niezbyt to ogarniam. W moim mtb 27.5 mam przykładowo 26-36 i kaseta 11-42 (10rz), ale za to opory z opon, amortyzator, ogólna waga pewnie robią swoje. Dzisiaj moja okoliczne podjazdy robiłem na około 26x32, plus minus, bo czasem były nachylenia krótkie po 15% to już powiedzmy na najlżejszym jechałem. I pytanie brzmi jak obliczyć kasetę, żeby mi wystarczyła na mój teren, który jest dość górzysty, bo słyszałem, że taka
@pingWIN00: to tak czy inaczej w Sorze masz też wybór kaset 11-30,32,34, twardszych i tak nie będziesz brał skoro się cykasz podjazdów
Którą wybierzesz to już zależy od Ciebie, popatrz na ceny i tyle bo każda kaseta wystarczy na twoj teren, zostaje kwestia pary w nogach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pawlos10rs: Rozumiem, ja bardziej pytałem o to jak się ma najlżejsze przełożenie mojego roweru, tj 26x42 do takiego powiedzmy 36x34 w szosie, czy będzie łatwiej/trudniej, a może podobnie wkładając taką samą ilość energii i utrzymując tą samą kadencję dla ułatwienia wyjechać pod jakąś tam górę