Wpis z mikrobloga

Mój Saeco Minuto HD8763 powoli zbliża się do końca swojego żywota i szukam nowego ekspresu. Jestem zielony w tym temacie, a chciałbym kupić sprzęt na dłuższy czas.

Budżet do 5000zł - ekspres chciałbym kupić nowy, ewentualnie jakiś poserwisowy z ogarniętego źródła, bo nie chcę bawić się w przeglądanie OLX itp.

Ekspres używany w domu +/- 4 - 6 kaw dziennie (espresso/mleczne 50/50) plus przy okazji imprezy dobrze żeby był w stanie zrobić kilka kaw pod rząd we miarę sensownym czasie.
Jak najmniej zachodu z czyszczeniem i serwisowaniem - im więcej będę mógł zrobić przy nim samodzielnie bez oddawania do serwisu tym lepiej.

Zastanawiam się nad:
Siemens EQ.6 plus s300 - nie wiem czy opłaca się dopłacić do niego względem s100 czy np. może dopłacić do s500?

De'Longhi ECAM 23.460 - w rodzinie mam dwa ECAM 23.420 i ekspres mi się podoba jeśli chodzi o obsługę i pojemnik na wodę wyciągany od przodu, a 23.460 wydaje się być nowszą wersją.

Jura E8 - mam Jure w biurze, kawę robi świetną, jest bezproblemowy, ale nie wiem czy to nie za dużo na moje domowe potrzeby bo prawdopodobnie lekko przekroczy budżet. Trochę też przeraża mnie jego serwisowanie.

#ekspresdokawy #ekspres #kawa #kiciochpyta
  • 12
@jtr76: a jak wygląda serwis i czyszczenie? Facet obsługujący ekspresy w biurze narzekał, że Jura ma drogie środki do mycia i raczej słabo jeśli chodzi o zamienniki. Z tego co czytałem w internetach to ponoć ekspres woła o mycie bardzo często.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@s00snowski: Woła o mycie każdego dnia, jeżeli kawa mleczna była robiona. Na oryginałach to: filtr 60 zł, tabletki do odkawiania zaparzacza z 15 zł, cappuccino cleaner 40 zł, tabletki odkamieniajace 8 zł - miesięcznie. Zamienniki ok. 45 zł, bez filtra (sam odkamieniacz) 25 zł.