Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się czy kupowanie moto klasy 600 cm3 z przeznaczeniem głównie na krótkie dojazdy do pracy (7km w jedną stronę) ma sens. Silnik stosunkowo często pracowałby niewygrzany. Nie znam się na mechanice, ale podejrzewam, że to może mieć negatywny wpływ na żywotność jednostki. Opinie mile widziane.

Druga kwestia - czy w takich okolicznościach lepiej sprawdzą się silniki preferujące niskie obroty? Np. V2 w SV650 a nie CB650R.

#motocykle #motoryzacja
  • 23
@michal7: mam sv i ona działa jak diesel, od 3000rpm ciągnie do jakichś 8-9000 rpm, pali 4,5-6 jeżdżąc normalnie
Jest wąska więc idealna do omijania korków, a temp płynu 70-80 łapie po 2-3km. Interwał oleju jest bodajże co 6000km ale i tak tyle nie zrobisz pewnie dojeżdżając do roboty, w motocyklu nie masz egr i innej ekologii więc tylko kwestia lać dobry olej i nie pałować( ͡° ͜ʖ ͡
Zastanawiam się czy kupowanie moto klasy 600 cm3 z przeznaczeniem głównie na krótkie dojazdy do pracy (7km w jedną stronę) ma sens.


@michal7: Myślę, że znaczna większość motocykli użytkowanych jako daily, jeździ głównie na odcinkach do 10 km.

Silnik stosunkowo często pracowałby niewygrzany.


@michal7: Nieprawda, silniki w motocyklach są bardzo kompaktowymi jednostkami i rozgrzewają się w mgnieniu oka, praktycznie po 1-2 km masz już temp. pracy.

podejrzewam, że to może
Jak tylko do pracy, to polecam na początek 125, a nawet więcej - skuter 125. Do miasta nie ma niczego lepszego. OCZYWIŚCIE JEŚLI CHCESZ DOJEŻDŻAĆ TYLKO DO PRACY - piszę drukowanymi, żeby zaraz linczu nie było ;)

Zyskujesz:
- bardzo niskie spalanie rzędu 2-3 litry na 100km
- niskie oc
- lekki sprzęt, którym wygodnie się manewruje pomiędzy samochodami
- możesz po drodze zrobić zakupy i nie musisz brać ich do plecaka
@michal7: Ogólnie to suzuki to takie daewoo tylko lepiej narysowane a skoro lepiej rysują to i troszkę lepiej projektują. Z tym że daewoo nie było takie złe na tle konkurencji, a już w kategorii cena/jakość to w ogóle.
@michal7 ja mam 500cm3 (Benelli Leoncino Trail) i sporo jazdy to przeloty do pracy po naście km. Silnik nagrzany gdy wyjeżdżam z osiedla na główną po 2km. Max moment przy 4500obr, nie za drogi w utrzymaniu, ma wszystko co trzeba, dobra jakość i osobiście bardzo mi pasuje wizualnie.
@michal7: miałem nowe SV i na miasto było świetne, wąskie wiec idealne w korku. Na światłach bierzesz wszystko, V-ja jest specyficzna ale dla mnie była idealna, teraz mam rzędowa 2 i nadal czasem próbuje jechać od dołu z wysokiego biegu i dziwie się ze to słabo idzie ( ͡° ͜ʖ ͡°) przyzwyczajenia zostały ;d
600 cm3 z przeznaczeniem głównie na krótkie dojazdy do pracy (7km w jedną stronę) ma sens.


@michal7: nie ma. Kup sobie jakis skuter 150ccm albo 250ccm i tym smigaj. Wiem, ze dla wielu motocyklisow to hanba jezdzic na kiblu, ale prawda jest taka, ze do przemieszczania sie po miescie nie ma nic wygodniejszego niz skuter.
Nie znam się na mechanice, ale podejrzewam, że to może mieć negatywny wpływ na żywotność jednostki


@michal7: tak, po jakiejś dekadzie, w tym czasie zdążysz 4 razy zmienić motocykl jak nie w ogóle jeździć.