Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się czy kupowanie moto klasy 600 cm3 z przeznaczeniem głównie na krótkie dojazdy do pracy (7km w jedną stronę) ma sens. Silnik stosunkowo często pracowałby niewygrzany. Nie znam się na mechanice, ale podejrzewam, że to może mieć negatywny wpływ na żywotność jednostki. Opinie mile widziane.

Druga kwestia - czy w takich okolicznościach lepiej sprawdzą się silniki preferujące niskie obroty? Np. V2 w SV650 a nie CB650R.

#motocykle #motoryzacja
  • 23
@michal7: mam sv i ona działa jak diesel, od 3000rpm ciągnie do jakichś 8-9000 rpm, pali 4,5-6 jeżdżąc normalnie
Jest wąska więc idealna do omijania korków, a temp płynu 70-80 łapie po 2-3km. Interwał oleju jest bodajże co 6000km ale i tak tyle nie zrobisz pewnie dojeżdżając do roboty, w motocyklu nie masz egr i innej ekologii więc tylko kwestia lać dobry olej i nie pałować( ͡° ͜ʖ ͡
Zastanawiam się czy kupowanie moto klasy 600 cm3 z przeznaczeniem głównie na krótkie dojazdy do pracy (7km w jedną stronę) ma sens.


@michal7: Myślę, że znaczna większość motocykli użytkowanych jako daily, jeździ głównie na odcinkach do 10 km.

Silnik stosunkowo często pracowałby niewygrzany.


@michal7: Nieprawda, silniki w motocyklach są bardzo kompaktowymi jednostkami i rozgrzewają się w mgnieniu oka, praktycznie po 1-2 km masz już temp. pracy.

podejrzewam, że to może
Jak tylko do pracy, to polecam na początek 125, a nawet więcej - skuter 125. Do miasta nie ma niczego lepszego. OCZYWIŚCIE JEŚLI CHCESZ DOJEŻDŻAĆ TYLKO DO PRACY - piszę drukowanymi, żeby zaraz linczu nie było ;)

Zyskujesz:
- bardzo niskie spalanie rzędu 2-3 litry na 100km
- niskie oc
- lekki sprzęt, którym wygodnie się manewruje pomiędzy samochodami
- możesz po drodze zrobić zakupy i nie musisz brać ich do plecaka
@michal7: Ogólnie to suzuki to takie daewoo tylko lepiej narysowane a skoro lepiej rysują to i troszkę lepiej projektują. Z tym że daewoo nie było takie złe na tle konkurencji, a już w kategorii cena/jakość to w ogóle.