Wpis z mikrobloga

jak się coś odwali przez twój LPG np zapali się


@adder23: Kiedy ostatni raz słyszałeś aby samochód z instalacją LPG się tak po prostu przez nią zapalił? Praktycznie nie ma opcji aby zdarzył się jakiś znaczący wyciek gazu z auta osobowego bo wielozawór w butli jest zamknięty gdy auto jest wyłączone/nie pracuje na gazie. Już większe prawdopodobieństwo masz na wyciek benzyny.
  • Odpowiedz
Myśłę że w porównaniu do ON to pewnie z 15 ziko oszczednosci. Do pierwszej awarii diesla ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nadal zwykly benzyniak z posrednim wtryskiem, nawet z LPG jest tanszy w naprawie niz gnojowóz.


@majk90: Pierwsza grubsza naprawa czegoś w udanym trwałym dieslu to zwykle powyżej całej długości resursu zwykłego mpi z lpg, czyli przebiegi pod 400 tysięcy, wtedy leci turbo lub jakiś wtrysk, a w
  • Odpowiedz
Ludzie, którzy to łączą z 500+ dla Ukraińców niech się pouczą o ekonomii, bo ostatnie podwyżki cen paliwa są związane z wyższym kursem dolara oraz tym, że 25% ropy zużywanej w Europie pochodzi z Rosji. Przy ograniczeniu dostaw, mówi się o 150-180 dolarach za baryłkę. Organizacja OPEK zdedydowała się na nieznaczne zwiększenie dziennej produkcji, więc jesteśmy ciągle zależni od rosyjskich dostaw, a USA zwolniło niewielką część rezerw strategicznych. Ropa sama w sobie
  • Odpowiedz
@Fajoski: auto z lpg ma takie samo prawdopodobieństwo zapalenia się co auto bez LPG, ale jeśli to stanie się w parkingu podziemnym na którym nie powinno cię być bo jest prywatny i taki ma regulamin to wtedy jesteś w dupie
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: Twoja teza jesta prawdziwa, w przypadku starych jednostet bez CR i filtra cząstek stałych. Za głupi, regenerowany wtryskiwać piezoelektryczny trzeba beknąć ponad 1000 złotych, a ich awaria przy 150 tys km to nic zaskakującego. A jeszcze trzeba to cholerstwo wydostac z glowicy.
Regeneracja turbiny to tez lekko 1000, w zalezności od tego jak jest skonstruowana.
Pompa CR, EGR, filtr cząstek stałych, dwumas (jeśli jest) to też nie są tnaie rzeczy
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@niochland: do pracy nie mamy daleko. Kilometry robią się same - trójka dzieci, 2 szkoły. Każdego trzeba dowieźć bo komunikacja publiczna tutaj to jakiś żart, nie istnieje praktycznie. Później do pracy, zakupy, jakieś zajęcia popołudniowe i wychodzi, że robimy razem grubo ponad 100 km dziennie
  • Odpowiedz
@adder23: Podaj podstawe prawna, na podstawie ktorej mialbym odpowiadac za cos, czego nie umiesz nawet nazwać. Regulamin nie stanowi prawa. Auto ma homologację, instalacja gazowa tez, butla jest dopuszczona do montazu przez TDT.
Za co mam niby odpowiadać?
  • Odpowiedz
Uszczelki pod głowicą wyjeżdzają w dieslach tak samo jak w benzyniakach


@majk90: Zdecydowanie rzadziej i później w dieslach, nierzadko nigdy - kwestia temperatur.

Resurs układu korbowo-tlokowego czy bloku jest niemal identyczny dla ON i Pb. Przy właściwej eksploatacji spokojnie dobije do mln km. Są oczywiście wyjątki.


Tłoki w benzynie nie wytrzymają nawet połowy tego co w trwałym dieslu, temperatury i suchość benzyny niszczy pierścienie i ścianki cylindrów, korba wytrzyma mniej więcej
  • Odpowiedz
@majk90:
Wyjaśnienia wymaga także cywilnoprawny aspekt zakazu parkowania samochodów
z instalacjami LPG w garażach. Prawo zakazania wjazdu takim pojazdom przysługuje
właścicielom nieruchomości, na której znajduje się garaż. Wynika ono z uprawnień
właścicielskich określonych w art. 140 k.c. Także wspólnota mieszkaniowa może oczywiście
w swoim regulaminie porządku domowego umieścić postanowienie zakazujące wjazdu
samochodom zasilanym LPG do garażu podziemnego w budynku mieszkalnym, co wynika z
art. 13 ust. 1 u.w.l. W przypadku złamania
  • Odpowiedz