Wpis z mikrobloga

#renault #mechanikasamochodowa
Panowie, mam problem z powracającymi błędami 0340 i 0010. Wszystkie tematy w internecie wskazują na problem z kołem zmiennych faz, czy można zmierzyć czujnik wałka eliminując go? Wygląda na świeży ale brak na nim jakichkolwiek numerów, także może jest szansa, że to on się zepsuł? Z opisów na forach problem z samym kołem lub złym ustawieniem rozrządu występuje dość rzadko. Może ktoś przerabiał temat, bo widzę, że to typowa usterka w tych silnikach.
Reynald - #renault #mechanikasamochodowa 
Panowie, mam problem z powracającymi błędam...

źródło: comment_1644926464lPmVDvL5X8KBcRC1gGDD4q.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
czy można zmierzyć czujnik wałka eliminując go?


@Reynald: Można. Najlepiej by było oscyloskopem obejrzeć jego sygnał. Czy nawet wpiąć się też w czujnik wału aby sprawdzić korelacje między położeniem wału i wałka rozrządu (tylko do tego dobrze by było mieć takie dane sprawnego samochodu). Może przez obd też pokazuje odchyłkę pomiędzy kątem jaki żąda sterownik a jaki jest w stanie uzyskać na wałku.
  • Odpowiedz
@Reynald: renault? Jeśli tak to podłącz elektrozawór prosto pod +12V. Jeśli cewka działa prawidłowo i widzisz że zawór uchyla się i zamyka w całym zakresie to raczej jest git.
Ja mam Megane 2 1.6 16V i przejechałem już 2k km z odłączonym elektrozaworem, bo czasem tak świrował że nie chciał odpalić po postoju albo gasł po ruszeniu na zimnym. I sam się zastanawiam czy to elektorzawór czy wariator ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Spofity: dokładnie, Megane 1.6. podłączałem go na krótko i pracuje chyba dobrze, jego zakres ruchu jest minimalny, jakieś 5mm? Opcje w sumie są 3, mi już brakuje pomysłów jak to sprawdzić bez wymiany na ślepo. Elektrozawór jakieś 140 zł, czujnik walk oryginał 150 zł.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Spofity: osobiście skupiłem się na tym czujniku i zaworze, ale objawy są dość dziwne, bo po rozgrzaniu silnika wszystkie problemy ustają. Czy u Ciebie na zaworze jest oringi w dolnej części? U mnie go nie ma, patrząc na różne zdjęcia raz jest raz nie i zastanawiam się czy tam nie założyć jakiegoś bo może to też powoduje problem
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@trzaichlac69: stan rozrządu i koła faz jest nieznany.. auto wcześniej jeździło bez problemu. Także złe ustawienie odpada, mogło skończyć się koło aczkolwiek nic nie słychać...
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Spofity: @biskup2k: @trzaichlac69: Panowie, dzięki za rady. Przed rozrządem póki co się wzbraniam bo nie mam blokad a i same koło jest drogie. Zmieniłem póki co elektrozawór faz, ale kompletnie nic się nie zmieniło. Zauważyłem też, że pod odpięciu wtyczki czujnika walka nie wywala jego błędu i auto nie gaśnie, chodzi prawie tak samo, no może ma chwilę zawahania przy wciśnięciu gazu. Na wtyczce czujnika jest 12v, oscyloskopu niestety
  • Odpowiedz