Wpis z mikrobloga

Widzicie to? Takie duże żółte po prawej stronie? Wiecie jak to się nazywa? TROLEJBUS. A czym się różni trolejbus od "nowoczesnych" autobusów elektrycznych?

NIE POSIADA CIĘŻKICH I TOKSYCZNYCH BATERII DO PORUSZANIA SIĘ. Baaa, takie pojazdy miewały nawet kompresory, które się sprężały w trakcie jazdy i w awaryjnej sytuacji można było przejechać kilkanaście metrów aby nie stanąć na środku skrzyżowania. Dodatkowo bez baterii były lżejsze i potrzebowały mniej energii.

HUR DURR ALE TROLLEJBUSEM NIE ZJEDZIESZ Z TRASY
No nie zjedziesz ale elektrykami ładowanymi co przystanek też możesz jechać tam gdzie nie ma przystanków z ładowarką ( ͡º ͜ʖ͡º)

#motoryzacja #carboners #urbanistyka
SzubiDubiDu - Widzicie to? Takie duże żółte po prawej stronie? Wiecie jak to się nazy...

źródło: comment_1644866127ryVvgFaO1bzPK7x5JYtzDO.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@SzubiDubiDu: trojelbusy mają ten minus, że potrzebują specjalnej infrastruktury na całej długości trasy i to je w zasadzie dyskwalifikuje w większości przypadków. To się mało gdzie sprawdza
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu: Panie, a toż to dodatkowe koszta utrzymania linii, trzeba znaleźć rzetelnych pracowników i tak dalej, lypiej bydzie jak się kupi na bateryjki ;) A tak na całkiem poważnie, przy dobrej i rzetelnej konserwacji takie linie są praktycznie nieśmiertelne, dodatkowo trolejbusy posiadają silnik spalinowy co pozwala jeździć po niezelektryfikowanej linii :)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SzubiDubiDu: ktoś się orientuje dlaczego takie rozwiązanie nie jest stosowane w polskich miastach? Np. we Wrocławiu gdzie utrzymanie torowiska kosztuje w cholerę kasy tak samo jak tabor tramwajów nie lepiej zastosować trolejbusy?
  • Odpowiedz