Wpis z mikrobloga

#internet #swiatlowod #informatyka

Mireczki możecie mi powiedzieć, czy korzystacie z WIFI? Takie proste pytanie. Bo według Pana na infolinii, wszystko trzeba łączyć przez kabel.

Opisywałem tutaj problem z internetem, mianowicie - duży dom, router na górnym piętrze, pokój najbardziej oddalony od routera ale zasięg jest. Tylko problem jest taki że ping jest w p---u duży, niestabilny jak i samo łącze w całym domu. Potrafi nagle wyrzucić i zaraz wrócić, nawet jak się siedzi przy samym routerze więc nie jest to problem zasięgu raczej. Dostawca solidny, dużo osób z otoczenia z niego korzysta i bardzo chwalą. Technik był parę razy, coś skonfigurował miało być lepiej, g---o. Sytuacja ma miejsce w domu różowej. Zadzwoniłem na infolinie, mówię jaka jest sytuacja i wydawał sie bardzo okej, nie znam się jakoś super ale na pewno wiem wiecej niż różowa, dlatego dzwoniłem ja. Powiedział jak jest, że to na 99% router, że on wiekowy, że swoje już zrobił i że coś w stylu to nie jest urządzenie stricte działające jako router. No i to było z 3 miesiące temu, jakoś nic z tym nie robiliśmy, dalej denerwowaliśmy się na ping i łącze podczas gry. Uznałem że bez sensu kupować router w ciemno, więc na logikę biorąc - chciałem sie upewnić że dostawca jest przekonany że to wina routera i czy to zagwarantuje i co w przypadku jak kupię router a internet dalej będzie jaki był. Uznałem za sensowne żeby przyszli z routerem i sprawdzili, bo jeśli ja nie otrzymuje usługi za którą zapłaciłem, to w pewnym sensie w ich interesie jest żebym był zadowolony. Przynajmniej tak to działa u mojego dostawcy, zawsze zależy im najbardziej na rozwiązniu problemu i zadowoleniu klienta. Niestety różowa dzwoniła, odebrał najprawdopodobniej jakiś inny chłop niż wtedy bo mówi że tak to jest i nic sie z tym nie da zrobić, że trzeba łączyć wszystko kablem. Dodał że jak sąsiad bedzie coś pobierał to to już może obciążyć i już powodować zakłócenia. K---a, kablem? Kiedy to nawet na komórce dzieją sie takie rzeczy? Kiedy to ja mając innego dostawcę, siedzę na kiblu z telefonem gdzie mam jedną kreskę zasięgu i mam dalej 4 pingu i pełną prędkość? On z c---a spadł, czy ja mam o tym błędne wyobrażenie? Mógłby ktoś ukrócić mnie, albo pana technika? Nie wymagam nie wiadomo czego, wiadomo że lepiej przez kabel - ale nie ma jak pociągnąć kabla przez cały dom, tym bardziej że różowa gra na laptopie, a jak mówię - nie spotkałem sie z sytuacją że przez wifi nie idzie przyjemnie korzystać z internetu.
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Parspakop: To, że masz dobry zasięg na kompie to świadczy jedynie o sile 'nadajnika' w routerze, w komputerze będzie siłą rzeczy słabszy 'nadajnik' i może po prostu słabo dolatywać sygnał z kompa do routera
  • Odpowiedz
@xEldmir: Wiem że to dość głupie tłumaczenie ale.. nawet nie wiem jak to kablu by szło, bo nie mam kabla. Po prostu poruszyły mnie slowa Pana z infolinii że wszystko łączyć kablem i taka już niestety specyfikacja wifi i że to jest normaalne.
  • Odpowiedz
@Parspakop: Ok, bo troszkę chaotycznie napisane :D Myślałem, że na jednym najdalszym urządzeniu problem, reszta okej.

W takim razie no nie ma co tu szukać winy w innym urządzeniu niż sam router.

Ale co konkretnie, czy starość, czy słaba konfiguracja, czy zakłócenia to ciężko tak
  • Odpowiedz
@Parspakop: ma racje - internet po wifi bedzie o wiele gorszy niz po kablu szczegolnie ze mowimy o duzym domu pietrowym

gdyby ruter spelnial swoje zadanie w najblizszym otoczeniu to w obsludze klienta tez mialbym w------e, bo do ogarniecia duzych powierzchni jeszcze ze scianami to juz trzeba miec dobry sprzet, a tego isp przeciez nie musi gwarantowac ze musi ci internet idealnie dzialac gdzies w miejscu najbardziej oddalonym od rutera.
  • Odpowiedz
@zuchtomek: Super, dziękuje za tak obszerną odpowiedź i już śpieszę z informacjami.

1. Zorganaizuje, sprawdzę to jak najszybciej, tylko czy jest szansa że router jest tak zły, że nawet przez kabel będzie źle?
2. Router zaktulizowany niedawno,
3. Domyślnie zresetowany i przywrócony do ustawień fabrycznych podczas 1 rozmowy na infolinii wspomnianej wyżej.
4. Coś właśnie z tym grzebał technik, zmieniał właśnie jakieś porty wiec chyba wiedział co robi i to
  • Odpowiedz
@Parspakop: jeśli na tym samym sprzęcie masz takie same wyniki, zarówno na w pokoju z routerem jak i dalej to problem leży z routerem. Dla porównania możesz test zrobić innym urządzeniem.

Ja w domu w kompie mam wifi 6 i śmiga bez problemu u pomarańczowych.

Router internet ciągnie z kabla czy z anteny?
  • Odpowiedz
@okfmale: Przykro mi że od razu przyszedłeś tutaj z negatywnym nastawieniem mimo szczątkowych informacji.
Po pierwsze, wiem że jest o wiele gorszy, ale nie spotkałem się z czymś takim żeby ping był miliardowy, po prostu przerywało łącze, ogólnie rzecz biorąc internet niestabilny - nawet na wysokim zasięgu. Jak już to po prostu ping stały troszkę większy i wiadomo, prędkość mniejsza. Po drugie, router stoi w taki sposób że jest to
  • Odpowiedz
@PilotBombowca: internet z kabla. Chciałbym zrobić test z innym urządzeniem, ale musiało by to być przez technika zrobione, bo chyba trzeba będzie go skonfigurować, chyba że zrobią to zdalnie. Ale wydaje mi sie że jako duża firma nie powinni mieć problemu przyjść z routerem i zrobić test, bo ja bym kupił router - ale skoro nie dają mi gwarncji że to wina routera..? No po prostu jestem pierwszy raz w
  • Odpowiedz
@Parspakop:

1. Tak jak pisałem, trudno zgadywać bo przyczyny mogą być różne :P
To jakoś nie musi być stary router nawet, ale po prostu uszkodzona jakaś elektronika gdzie się robi zwarcie i np. musi zestawiać na nowo połączenie z siecią dostawcy (aczkolwiek to powinni widzieć po swojej stronie jeśli chciałoby się im sprawdzić)
2. i 3. Zmieniłbym ustawienia domyślne na swoje. Nie wiem gdzie mieszkasz i jak z sąsiadami, ale jeśli ktoś ma te hasło stare to mimo wszystko się podłączy i będzie 'obciążał' sieć.
Zresztą klientów podpiętych do routera możesz sprawdzić w zakładce DHCP
zuchtomek - @Parspakop: 

1. Tak jak pisałem, trudno zgadywać bo przyczyny mogą być...

źródło: comment_16438968604ahcxxOpCylhXmBH9BCcWY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@zuchtomek: Wygląda to tak że internet jest nagle rozłacza - znika jakby ktoś na sekunde wyłączył router i zaś sobie wraca. Niestabilny pod tym względem że jest spoko i nagle cyk, ping miliard a później zaś normalnie. Raz idzie pograć bez pingu przez pare godzin, a raz nie idzie nawet porozmawiać.
  • Odpowiedz
Przedstawiłeś to tak jakbym wymagał żeby internet działał mi w piwnicy kiedy router jest na strychu.


@Parspakop: bo tak napisales swoj post?

dla mnie sprawa jest prosta - jezeli w najblizszym otoczeniu rutera masz takie predkosci jak na umowie, a im dalej tym gorzej to sprzet zwyczajnie sobie nie radzi. nie musi to tez byc wcale wina domu, ale tez np. ilosci urzadzen podlaczonych do rutera. sam napisales, ze szczatkowe
  • Odpowiedz
@Parspakop: No jeśli wyłącza się wifi no to już raczej ewidentnie router (może zasilacz z czarnej listy ;) )

Zauważyliście żeby diody na routerze jakoś niestandardowo mrugały w momencie zerwania? Może na chwilę też gasną?
  • Odpowiedz