Wpis z mikrobloga

#internet #swiatlowod #informatyka

Mireczki możecie mi powiedzieć, czy korzystacie z WIFI? Takie proste pytanie. Bo według Pana na infolinii, wszystko trzeba łączyć przez kabel.

Opisywałem tutaj problem z internetem, mianowicie - duży dom, router na górnym piętrze, pokój najbardziej oddalony od routera ale zasięg jest. Tylko problem jest taki że ping jest w p---u duży, niestabilny jak i samo łącze w całym domu. Potrafi nagle wyrzucić i zaraz wrócić, nawet jak się siedzi przy samym routerze więc nie jest to problem zasięgu raczej. Dostawca solidny, dużo osób z otoczenia z niego korzysta i bardzo chwalą. Technik był parę razy, coś skonfigurował miało być lepiej, g---o. Sytuacja ma miejsce w domu różowej. Zadzwoniłem na infolinie, mówię jaka jest sytuacja i wydawał sie bardzo okej, nie znam się jakoś super ale na pewno wiem wiecej niż różowa, dlatego dzwoniłem ja. Powiedział jak jest, że to na 99% router, że on wiekowy, że swoje już zrobił i że coś w stylu to nie jest urządzenie stricte działające jako router. No i to było z 3 miesiące temu, jakoś nic z tym nie robiliśmy, dalej denerwowaliśmy się na ping i łącze podczas gry. Uznałem że bez sensu kupować router w ciemno, więc na logikę biorąc - chciałem sie upewnić że dostawca jest przekonany że to wina routera i czy to zagwarantuje i co w przypadku jak kupię router a internet dalej będzie jaki był. Uznałem za sensowne żeby przyszli z routerem i sprawdzili, bo jeśli ja nie otrzymuje usługi za którą zapłaciłem, to w pewnym sensie w ich interesie jest żebym był zadowolony. Przynajmniej tak to działa u mojego dostawcy, zawsze zależy im najbardziej na rozwiązniu problemu i zadowoleniu klienta. Niestety różowa dzwoniła, odebrał najprawdopodobniej jakiś inny chłop niż wtedy bo mówi że tak to jest i nic sie z tym nie da zrobić, że trzeba łączyć wszystko kablem. Dodał że jak sąsiad bedzie coś pobierał to to już może obciążyć i już powodować zakłócenia. K---a, kablem? Kiedy to nawet na komórce dzieją sie tak