Wpis z mikrobloga

@LiveDiePowtarzaj: akurat porównywanie rynku do squeezu VW jest z czapy bo squeez wywołany był ogłoszeniem przez porshe wykupienia większości akcji więc był niezależny od sytuacji na rynku, nie ma w tym żadnej korelacji.
@Profil_Internetowy: pozycje short to zobowiązanie, pozycje long działają jako zabezpieczenie dla zobowiązań. Przykład: fundusz ma pozycję short na VW - 10 akcji $100 każda, oraz pozycję long na Ford - 10 akcji $150. Czyli ma $1000 zobowiązań i $1500 w akcjach Forda, działających jako zabezpieczenie dla pozycji short, więc jest $500 na plusie. Załóżmy że cena Volkswagena urosła do $160, wówczas zobowiązania wynoszą $1600 a zabezpieczenie $1500. W tym momencie bank
@LiveDieRepeat: nikt kto shortowal vw nie spodziewał się, że porshe skupuje akcje, kiedy ogłosili, że posiadają większość to shorty wpadły w panikę, nie był to jeden fundusz, więc oczywistym było, że kto zamknie pozycje pierwszy ten poniesie najmniejszy koszt, bo wraz z zamykaniem pozycji będzie rosnąć cena więc najwięcej będzie kosztować zamykanie ostatnich szortów, a nikt nie chciał być ostatni, to był wyścig i uważam, że taki sam efekt byłby gdyby
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@LiveDieRepeat:

Krach na giełdzie będzie dla nas zbawieniem, bo jeśli fundusze shortowały cały float GME przy $10, to teraz przy $100 ich zobowiązania wynoszą miliardy dolarów. Mają miliardy w innych akcjach, więc na razie wszystko dla nich jest ok, ale gdyby doszło do krachu


No o tym nie pomyślałem.
@Umbrellachiusz wtedy płynność umrze i bum. Drs to droga, chodzi mi tylko o to, że VW i gme to dwa różne przypadki i o ile w przypadku gme krach jest na naszą korzyść o tyle w przypadku VW nie miał wpływu bo zadziałały inne czynniki, jedynie uważam, że krążący screen z nałożonym VW squeezem na wykres rynku i spodziewanie się, że z gme będzie tak samo jest bez sensu.