Wpis z mikrobloga

@Kosopietek: problemem w spawaniu aluminium są tlenki Al, które tworzą warstewkę ochronną na powierzchni. Temp topnienia AlO wynosi ok 2.5k stopni, zaś czystego Alu około 600. Dlatego, gdy zaczniesz spawać zwykłą spawarką z metalu zrobi się "frytka". Istotą prawidłowego spawania alu jest usunięcie tlenków z powierzchni. Używa się do tego np spawania metodą TIG, ale przy prądzie przemiennym. Co drugi cykl następuje bombardowanie jonami powierzchni metalu i jednoczesne usunięcie warstwy
  • Odpowiedz
@shroon: oj już nie wrzucaj wszystkich do jednego worka.
W czasie produkcji rama już po pospawaniu przechodzi dodatkowy proces wzmocnienia przez wygrzanie i/lub kąpiele w chemii, przez co staje się wytrzymalsza. Podczas naprawy wymagającej spawania zmienia się struktura materiału i wzmocnienie znika, nie jest to kwestia wprawy spawacza. Ramy rowerów są projektowane na styk aby zaoszczędzić masę, dlatego osłabienie konstrukcji może mieć katastrofalne skutki. To, że Tobie rower nie pękł
  • Odpowiedz