Aktywne Wpisy
![Lolenson1888](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Lolenson1888_2IG5IkJoqB,q60.jpg)
Lolenson1888 +625
Mówcie co chcecie, najlepszy polski komentator obecnie.
Nadąża za wydarzeniami na boisku, rzuca ciekawostkami. Płynny komentarz z nutką ironii.
Nalepką na ubikację jarają się tylko Mariusze
#mecz
Nadąża za wydarzeniami na boisku, rzuca ciekawostkami. Płynny komentarz z nutką ironii.
Nalepką na ubikację jarają się tylko Mariusze
#mecz
![Lolenson1888 - Mówcie co chcecie, najlepszy polski komentator obecnie.
Nadąża za wyda...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/c048a59daa0cd96bf0574fc20272be94ddf281945d7e7e979be55840061faf30,w150.jpg)
źródło: E6E2871D-7403-44FB-89CD-15EBE76ACCC7
Pobierz
OscarGoldman +60
#gielda
#tesla
#nikola
Akurat Nikola miała jakieś problemy z oskarżeniami o oszustwa. Jak to tam teraz wygląda?
https://youtu.be/pNgZ6xL_An4?t=314 - zaoranie samochodów na wodór w 10 sekund, EV potrzebują jedynie nowego typu baterii (patrzę na #graphene ) by zezłomować ICE.
Wodoru nie da się efektywnie przechowywać.
Z tego co wiem, jest to bardzo trudne do opanowania, więc ja w te firmy kasy nie ładuję. Ale też ich nie szortuję, życzę jak najlepiej.
Produkcja wodoru jest powolna, kosztowna, trzeba go magazynować i dystrybuować fizycznie. Najpierw generujesz prąd elektryczny, który zużywasz na elektrolizę, czyli rozbicie wody na wodór oraz tlen. Następnie w samochodzie wodór łączysz z tlenem przez co powstaje woda, oraz napięcie elektryczne. Straty energetyczne wynoszą 78% w porównaniu ze stratami 27% w przypadku magazynowania energii w bateriach.
Lepiej sprawdź jak drogi jest obecnie wodór na kilku stacjach które są np. w USA. Obecnie jeżdżenie na wodorze wychodzi drożej niż na zwykłej benzynie czy ropie, nie porównując nawet z bateriami... Jedyna zaleta wodóru względem baterii, to szybkość "ładowania" baku, która wynosi trochę dłużej niż w przypadku tankowania benzyny. Jednak postęp w szybkości ładowania ogniw jest cały czas bardzo duży i już dziś są superchargery, które ładują bardzo
źródło: comment_1641996689l5hl3fcHhq4vQwgsOrJk5T.jpg
PobierzPrzedstawiłem masę argumentów które kompletnie orają wodór względem baterii. Ty nie odniosłeś sie do niczego prostaku. Żadnej argumentacji, tylko żałosne "naprodukowałeś się". Standard kamilku, ty zawsze pajacujesz w każdym temacie. Jesteś encyklopedycznym przykładem retorycznego "janusza, który nie ma wiedzy, tylko swój chłopski rozum".
Masz supercharger 250kW juz dwa lata temu ładował z prędkością 1066 mol/h.
To daje ponad 17,76 mili na minutę. 28,42km / minutę. W 10 minut 284km dystansu sobie ładujesz, a bedzie jeszcze szybciej...
źródło: comment_164199845700HwXuewr7UbcjB7Ewnhz4.jpg
Pobierz@FxJerzy: Auta na wodór potrzebują jedynie udoskonalenia technologii produkcji i przechowywania wodoru. Równie bliskie zrealizowania na tę chwilę ;)
@kamil-wasniewski: Ev to spoko sprawa na użytek prywatny. O transporcie kołowym, morskim czy lotniczym na baterie można zapomnieć na kolejne 20lat, wodór to jedyna opcja na czysty transport w tym momencie. Są oczywiście fanatycy elona co powiedzą inaczej, ale oni nie patrzą dalej
@kamil-wasniewski: w video mówią, że prędkość ładowania to 3.5MW. Tesla w swoich nowych megachargerach dla Tesla Semi ma mieć prędkość 1.5MW.
Ponadto trzeba wziąć pod uwagę fakt, żę w bardzo wielu przypadkach kierowca ciężarówki też nie będzie tankował na trasie, tylko podczas załadunku/rozładunku, podczas gdy auto i tak stoi.
Tak, wymagać to będzie dodatkowej infrastrukturze po stronie klienta, aczkolwiek firmy, które takie
@Stashqo: ciekawe, czy wiesz, że 50% ruchu morskiego (zaszyszane dane, więc nie dam sobie ręki uciąć), to transport węgla/ropy i innych nośników energii.
Zielona energia defacto tymsamym zmniejszy emisje statków pośrednio :)