Co zmienia rozmiar szczeliny w świecy? Jaka będzie różnica między 0.7mm a 1.3mm w przypadku 3 litrowego benzynowego v6 w lpg?
Na lpg podobno lepiej chodzi ale czy w przypadku benzyny to nie będzie tak, że nowa cewka da prąd do nowych przewodów, a te dadzą prąd do świecy, która daje mniejszą iskrę czyli końcowo ta świeca staje się wąskim gardłem w układzie zapłonowym?
@WinterLinn mi kiedyś empiryczne w małym silniku wyszło że najlepiej pracuje z przerwą 0,8mm. Co zmienia? Łatwiej o iskrę przy spracowanym układzie zapłonowym.
@WinterLinn: Przy wyższej przerwie mogą zacząć wypadać zapłony przy gazie w podłodze jak układ zapłonowy zmęczony życiem. Właśnie benzyna nie jest tak wymagająca względem sprawności układu zapłonowego względem lpg. Zwykle jak coś wysiada w zapłonie to na lpg najpierw zaczyna prychać. A niektórzy to mają tak zjechany układ wysokiego napięcia że przekładają co chwilę świece różnych producentów bo na jedynych chodzi lepiej na innych gorzej.
Jaka będzie różnica między 0.7mm a 1.3mm w przypadku 3 litrowego benzynowego v6 w lpg?
Na lpg podobno lepiej chodzi ale czy w przypadku benzyny to nie będzie tak, że nowa cewka da prąd do nowych przewodów, a te dadzą prąd do świecy, która daje mniejszą iskrę czyli końcowo ta świeca staje się wąskim gardłem w układzie zapłonowym?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #lpg
Co zmienia? Łatwiej o iskrę przy spracowanym układzie zapłonowym.