Wpis z mikrobloga

Pytanie trochę bardziej o #elektronika : jak długo ładuje się akumulator ~60AH (w trakcie jazdy)? Ile kilometrów/godzin?

Dla dociekliwych dłuższy opis:

Jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu z systemem start-stop (fiesta mk8). Wiem o morzu hejtu na ten system, ale ja go akurat lubię. Co za tym idzie, nie cieszy mnie, że przestał działać. Raportuje, ze to z powodu niskiego stanu baterii i ja mu wierze bo problem pojawił się po założeniu rejestratora samochodowego wraz z trybem parkingowym.

Mianowicie początkowo (jak na idiotę przystało) kamerkę podłączyłem pod zapłon, a nie pod bezpiecznik który działa po zapłonie. Wiec sobie radośnie nagrywała cztery doby non-stop drenując baterię. Jednakże poprawiłem to podłączenie i teraz kamera przechodzi ładnie w tryb parkingowy.

Rozumiem, że trochę czasu trzeba aż się sytuacja ze start-stopem naprostuje; ale ile? Jeżdżę już od tygodnia (dziennie około 20km) + jedna trasa 500km a ten dalej nic. Czy to normalne? A może wyciągnąć aku i podładować prostownikiem? Czy po prostu do działania start-stop potrzebuję 99.999% naładowania baterii wiec ze swoimi super ustrojstwami (odstraszacz kun + rejestrator) mogę o tym systemie zapomnieć?

Z góry dziekuje za odpowiedz (zwłaszcza dłuższa niż „zapomnij” ( ͡° ͜ʖ ͡°) )

#motoryzacja
  • 15
@hipeklego: właśnie nie panie kolego. Bezpiecznik zapłonu ma zawsze napięcie (bo jak inaczej odpalisz silnik, skoro stacyjka by nie działała?). Może nie dość dobrze wyjaśniłem, mój „adapter trybu parkingowego” ma trzy przewody: uziemienie (czy tam minus), zasilanie stałe (czyli taki bezpiecznik gdzie zawsze jest prund, np syrena alarmu czy zapłon (stacyjka) właśnie) i ostatni do podpięcia do układu który ma prund tylko podczas pracy samochodu (co by adapter wiedział kiedy auto
@kandydat_na_kandydata: jestem elektrykiem samochodowym od wieeeelu lat i muszę Cię rozczarować gdyż błędnie interpretujesz strukturę obwodów w aucie. W żadnym aucie nie spotkałem bezpiecznika zapłonu, to zadanie spełnia stacyjka lub raczej kostka stacyjki i to ona powoduje że jest prąd po zapłonie, a sama stacyjka jest trwale połączona z + akumulatora więc przekręcając kluczyk w stan zapłonu włączasz "prąd po zapłonie", wyciągasz kluczyk - wyłączasz "prąd po zapłonie" i to wszystko...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kandydat_na_kandydata: Podładuj prostownikiem tylko albo "inteligentnym" albo na ustawieniach max 14,5v. Co do tego co szybciej ładuje to w sumie alternator często daje większe natężenie prądu niż ładowarki ale nowe auto może mieć cudowne systemy, które to ładowanie odłączają żeby nie obciążać silnika jak sobie policzą, że akumulator już powinien być naładowany.
@kandydat_na_kandydata: Generalnie to weź zmierz napięcie akumulatora na zgaszonym silniku po postoju i wtedy będziesz wiedział mniej więcej w jakiej kondycji jest aku.
Jak nie masz miernika to se kup za 15-20zł z jakiegoś marketu budowlanego.

Po tym ile jeździłeś to ten aku powinien być już naładowany i system powinien wstać, ale #!$%@? wie co ford gówno wort wymyślił sobie. Może wyrzygał błąd stały i nie włączy start stopu dopóki nie
Raportuje, ze to z powodu niskiego stanu baterii i ja mu wierze bo problem pojawił się po założeniu rejestratora samochodowego wraz z trybem parkingowym.


@kandydat_na_kandydata: akumulator jest do wymiany i tyle. Kamera w trybie parkingowym pobiera jakieś śmieszne miliampery i nie ma prawa ci wydrenowac akumulatora do takiego stanu, by spowodować problemy z uruchomieniem auta.
@kandydat_na_kandydata: Na aucie masz taki znaczek na masce z przodu najczęściej. Rozglądnij się po okolicy za elektronikiem samochodowym z takim znaczkiem i pojedź sprawdzić o co biega i naprawić. Nie zdziwiłbym się jakby trzeba było zakodować "nowy" akumulator po wykryciu za dużego spadku napięcia przez ecu. Różne mają pomysły producenci ¯\_(ツ)_/¯