Wpis z mikrobloga

@Pimenista: Jeżdżę SUVami 12 lat i miko iż w trasę limuzyną byłoby wygodniej, to jednak suv jest dla mnie bardziej wszechstronny. Pociągnę większą przyczepę, wjeżdżam w błoto, na krawężnik bez obaw. Często gdzieś po polu sobie przejadę albo jakiejś łące, wygodne wsiadanie, osiągi bardzo zbliżone do limuzyny i w miarę to wyglada.
  • Odpowiedz
@Pimenista:
Nie zakopie się w lekkim terenie.
Pakowne wnętrze.
Możliwość kimnięcia w aucie.
Poradzi sobie w śniegu/błocie.
Napęd na 4 koła.
W przeciwieństwie do typowej terenówki nadaje się do jazdy po autostradach.
  • Odpowiedz
@Zelber XD kolejny. Nie- suv (zazwyczaj) nie ma napędu na 4 koła a w błocie i śniegu to jest dupa, a nie auto i zachowuje się gorzej niż miejskie, lekkie wozy- spróbuj takim nowym modnym suvem w stylu C-HR hybrid zjechać na teren gorszy niż letnia polna dróżka do domu sołtysa, 30 sekund i polecisz po traktor. Z tym pakownym wnętrzem i możliwością kimnięcia to też bym nie przesadzał- okej, wygrywa
  • Odpowiedz
  • 0
@PiotrFr A dlaczego mniej bezpieczne? Jaki jest powód tego, że SUV jest mniej bezpieczny niż zwykła osobówka przy zderzeniu z większym samochodem?
  • Odpowiedz
Takie Stelvio Q na Nürburgringu spuściło bęcki wielu sportowym autom.


@boryspo: No i takie Stelvio Q ze swoimi nisko profilowymi oponami na żaden krawężnik nie podjedzie, a na Nürburgringu wykręca słabsze czasy niż sportowe wersje VW Golfa czy Renault Megane, mające w okolicach 200 koni mniej mocy maksymalnej i napęd tylko na przód.
  • Odpowiedz
Bez przesady, skręcasz koła i wjeżdżasz. Nie rozumiem w czym problem, sam mam stosunkowo niskoprofilowe opony i problemów nie stwierdzono.


@boryspo: No to mógłbyś sobie kupić szybkiego kompakta i też wjeżdżałbyś na każdy krawężnik.

a ów Golf jest równie praktycznym autem, co Civic, który jest jeszcze wyżej ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@boryspo: No na pewno wszystkie te auta są praktyczniejsze w obyciu niż wielki
  • Odpowiedz
@Goldin:

A dlaczego mniej bezpieczne? Jaki jest powód tego, że SUV jest mniej bezpieczny niż zwykła osobówka przy zderzeniu z większym samochodem?

Fizyka. Mając dwa auta podobnej konstrukcji a różnej masie to cięższe ma większą energię kinetyczna do rozproszenia w momencie zderzenia. Dlatego np waląc w drzewo lepsze lżejsze auto (przy założeniu podobnej konstrukcji i poziomu bezpieczeństwa biernego a nie porównanie Smarta i s klasy)
  • Odpowiedz