Wpis z mikrobloga

Jeszcze ciekawostka odnośnie Brawna, bolid ten mógł wyglądać kompletnie inaczej i być jeszcze szybszy, a to wszystko dzięki inżynierom z pewnego japońskiego zespołu który upadł początkiem 2008 roku

Jak wiadomo Brawn korzystał z bolidu który zaprojektowała Honda, wykorzystywał on podwójny dyfuzor który powstał dzięki luce w regulaminie.

Toyota i Williams również wykorzystały szarą strefę wraz z Brawn GP, co doprowadziło do tego, że ich rywale złożyli bezskuteczny protest podczas pierwszego wyścigu. Sprawa trafiła do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego po czwartej rundzie w Bahrajnie - do tego momentu Brawn wygrał trzy z czterech pierwszych wyścigów - ale ponownie decyzja uznała podwójny dyfuzor za legalny.

Honda chciała stworzyć mistrzowski bolid więc rozdzielili pracę na trzy grupy, jedną w małym tunelu aerodynamicznym w Brackley, jedną w Teddington z działem aerodynamiki Super Aguri i jedną w Japonii z Hondą w Tochigi. Początkowo ludzie myśleli, że mogą wykorzystać wszystkie te tunele i uzyskać więcej korzyści, ale to nie do końca tak działało. To było całkiem interesujące, każdy znajdował inne rzeczy i każdy patrzył na inne rozwiązania i to był fajny eksperyment, żeby zobaczyć jak różnie koncepty bolidu się rozwijają. A potem, prawdopodobnie od czerwca 2008 roku, zaczęto pracować w dużym tunelu aerodynamicznym w Japonii i zaczęto łączyć te trzy projekty.

Większość koncepcji na którą się zdecydowali pochodziło od inżynierów Super Aguri, połączyli wszystko z tym co robili w Brackley, a sam podwójny dyfuzor wziął się od HGT w Japonii.


John Owen, główny inżynier aerodynamiki

"Pamiętam, jak na początku roku patrzyłem na koncepcję bolidu Red Bulla i powiedziałem: 'Oni będą najszybsi pod koniec'. Być może frustrujące było to, że chłopaki z Super Aguri wymyślili samochód, który wyglądał bardzo podobnie do Red Bulla, ale my stwierdziliśmy, że jest on trochę zbyt ambitny od strony konstrukcyjnej - pod względem strukturalnym był dość trudny - i w tamtym momencie wciąż mieliśmy wiele problemów z naszym projektem."

"Ale myślę, że to zasługa chłopaków z Super Aguri, że w końcu udało im się stworzyć koncepcję, która okazała się najlepsza i dorównała Red Bullowi i ich rozwiązaniom. Mamy zdjęcia z tunelu aerodynamicznego z tamtych czasów, które pokazują samochód wyglądający prawie dokładnie tak samo, z bardzo wysokim i bardzo wąskim nosem - prawie dokładnie tak samo jak Red Bull. Więc stonowaliśmy skrajności pakietu aero, aby uczynić go znacznie bardziej praktycznym i łatwiejszym w ustawieniu i przyszłym rozwijaniu."


https://www.espn.com/f1/story/_/id/28167450/busting-myth-brawn-gp-legendary-double-diffuser
#f1
P.....z - Jeszcze ciekawostka odnośnie Brawna, bolid ten mógł wyglądać kompletnie ina...

źródło: comment_1640175783WTLn89fqiwYOPKuJtCMvfJ.jpg

Pobierz
  • 8
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Prychacz: pamiętam sezon 2009 . Brawn GP i button wygrywali praktycznie wszystko, mieli ten podwójny dyfuzor i pozamiatali stawkę. Dopiero gdzieś od połowy sezonu pozostali nawiązali walkę i już Brawn tak nie kozaczyl.
@serbski_schab: Super Aguri jak na to czym dysponowało to przenosiło góry. Oni w 2006 roku potrafi w kilka miesięcy zmodyfikować i tak już #!$%@? bolid Arowsa sprzed czterech lat i pod koniec sezonu zająć miejsce w pierwszej 10.