Wpis z mikrobloga

Mam dość nietypowa sytuacje. Zmieniłem telefon przez co musiałem dodać nowe urządzenie do aplikacji mbanku. Taka operacja rozwiązała mi powiązanie numeru telefonu z moim rachunkiem bankowym. W między czasie żona przesłała mi blikiem kilka przelewów które… przepadły. Okazuje się ze wtedy był podpięty inny numer rachunku pod mój numer telefonu (nic nie potwierdzałem, cały czas używam tego numeru) i bank nie jest w stanie nic ustalić, bo do mnie nic nie dotarło a support PKO jakiś jest ale ciężko im pomóc. Co mogę w takiej sytuacji zrobić?

#mbank #pko
#blik #banki #bankowosc #finanse
  • 18
@ZespolmBanku: Reklamacja została wysłana i przyszło pismo zwrotne, ze taki numer rachunku był zapisany do mojego numeru telefonu i zrealizowali przelewy. Poprosili właściciela o zwrot ale może odmówić, wówczas środki przepadają
@kakaraper rachunek podpięty pod Blik nie zmienia się od tak na czyjś... Sprawdź w historii konta żony numer konta widoczny przy tych transakcjach. Może podpiął się jakiś rzadko używany rachunek. U mojego znajomego podpiął się kiedyś rachunek z którego korzystal tylko do obsługi kredytu.
@Sztoja: Ale jak w ogóle może mieć miejsce coś takiego ze się przepina na inny bez mojej wiedzy. Nie powinien się zmieniać nawet na drugi mój rachunek na tym samym koncie, a co dopiero na jakiś w innym banku.
@kakaraper a sprawdziłeś moja sugestie? Jeśli w między czasie zakładałeś konto w innym banku albo aktualizowales dane/numer do autoryzacji to mogłeś odhaczyc niechcący jakaś zgodę.
@kakaraper a jeszcze-napisałeś że zmieniłeś telefon, rozumiem że chodzi o numer telefonu - co się stało ze starym numerem? Bo jeśli on wrócił do puli numerów i został komuś przypisany a żona właśnie na niego wysyłala te pieniadze to niestety ale mBank na rację. Jedyny plus że oprócz numeru konta masz też numer telefonu do osoby która dostała od Was prezent.
@Sztoja: Zmieniłem telefon jako urządzenie, nie numer czy operatora. Nowe urządzenie musi być dodane do aplikacji banku, bo bez autoryzacji nie działa. Przy podpieciu nowego i odpięciu starego - przywróciły się domyślne ustawienia blika.
@kakaraper no to wracamy do mojego pierwszego wpisu- sprawdź numer konta w historii transakcji żony. To co opisuje @gosvami to smutna konieczność jeśli kasa faktycznie poszła do kogoś innego. W powody nie wnikam ale najpewniej Twoja żona źle wybrała kontakt w telefonie
@Sztoja: Właśnie to jest problem którego nie mogę rozwiązać. Kontakt ten sam, cały czas mój numer (bez zmiany właściciela z 10 lat). Przepisali numer konta na taki jakiego nigdy nie miałem.

Jest jasna informacja ze przelew na nr telefonu …. Na rachunek bankowy … i tu rachunek ktory pierwszy raz widzę na oczy.
@kakaraper to jeszcze zobacz na apce żony-na ekranie gdzie tworzy się przelew na telefon można zwykle otworzyć listę kontaktów i zwykle jest tam sortowanie możliwych odbiorców - na samej górze masz ostatnie wybrane kontakty. Może zauważycie nietypowego odbiorcę. Zmierzam do tego że żona wybrała zly kontakt np kogoś o tym samym imieniu
@Sztoja: Sprawdzone, kontakt poprawny, numer poprawny, weryfikowałem i ja i ona. Na ten sam kontakt poprzednio nie było problemów i przelewy dochodziły. Tu wina ewidentnie nadpisania numeru rachunku
@EkspertPKO: Reklamacja została złożona. Dostaliśmy pismo z informacja ze została wystosowana prośba do właściciela tego numeru rachunku o zwrot. Jeżeli się nie zgodzi to środki przepadają. Czy takie sytuacje maja miejsce?
@zibizz1: Nie mam zielonego pojęcia. To wszystko o to chodzi, cała resztę rozumiem. Bez potwierdzenia smsem, telefonem, aplikacja czy czymkolwiek innym do czego mam stały dostęp rachunek został zmieniony na jakiś w ING gdzie nigdy nie miałem konta.
@kakaraper: to indywidualna decyzja odbiorcy przelewu, nie mamy możliwości prezentacyjnie odpowiedzieć na pytanie, jeśli odbiorca nie zwróci środków można skierować sprawę na drogę sądową