Wpis z mikrobloga

Przeklejam wypowiedź jednego z aktywnego członków community, który tłumaczy w prosty sposób czemu modderzy mogą dodawać pewne brakujące funkcję a CDPR - nie (tłumaczenie z ang).To odnośnie modu z metrem, którzy ludzie wyśmiali, że jakiś amator potrafi zrobić coś, czego ogromne korpo nie potrafi.

Część 1:

Myślę, że poruszałem ten temat już wcześniej, ale powtórzę.

Modderzy wykonują fantastyczną robotę. Robią rzeczy, których programiści nie mogą lub nie chcą zrobić na ich obecnym poziomie możliwości.

Weźmy na przykład mod minimapy DJ Kovrika. Oferowała coś lepszego niż to, co miała wtedy minimapa w grze. Świetny mod i świetne rozwiązanie przedstawionego problemu na minimapie w grze.

Następnie CDPR wyszło ze swoim rozwiązaniem dla minimapy, które oczywiście jest bardziej solidnym i pewnym rozwiązaniem problemu. DJ Kovirk, ze swoimi umiejętnościami kodowania i korzystaniem z platformy moddingowej, takiej jak CET, robił wszystko, co mógł, co w momencie premiery moda było najlepszym rozwiązaniem. Ale to rozwiązanie wykorzystywało obejście i miało pewne ograniczenia.

Jednak oficjalna poprawka CDPR sięga do źródła problemu, który zajmuje się takimi rzeczami, jak przesyłanie strumieniowe zasobów, które jest powiązane z samą minimapą. Gdy udało im się to rozwiązać, zapewnili nam ogólnie lepsze rozwiązanie problemu z minimapą.

Sposób, w jaki KeanuWheeze wprowadził stację metra, jest po prostu genialny. A najlepsze jest to, że jego wysiłki są w 100% uzasadnione. Znam go z tego, że jest kimś, kto ma uczciwość i nie zagłębia się w używanie kodu *„Skradzionego”*, a rzeczy, które wymyślił, to po prostu jego magia i zrozumienie, jak działają rzeczy w grze.

Stacje metra są częścią otwartego świata gry, a puste NCART, które widzisz losowo biegnące przez te ścieżki, są w rzeczywistości czymś, co zakodowali w grze, ma przejść od punktu A do punktu B, a następnie znikać w różnych lokalizacjach . Ma to sprawić wrażenie, że miasto ma transport publiczny i oczywiście gracze chcieli sami doświadczyć tego transportu.

Część 2:

CDPR prawdopodobnie miał zamiar w pewnym momencie opracować w pełni działającą stację metra, ale chcieli aby działała na wysokim poziomie jakości i satysfakcji, aby było to coś, co mogliby wydać oficjanie. Zaimplementowanie go w sposób, w jaki chcieli, zajęłoby im sporo czasu, a także czas na testowanie, na co po prostu nie mogli sobie pozwolić.

Jako modder, możesz użyć dymu i lusterek (smoke and mirrors), aby uruchomić niektóre funkcje i rzeczy, które nie spełniłyby wewnętrznego standardu lub wymagań, a sam CDPR prawdopodobnie nie zaaprobowałby implementacji metro w sposób, w jaki robi to Mod.

Chcieliby, żebyś mógł wsiąść do pociągu osobiście, z pasażerami w pobliżu, prawdopodobnie stojąc w kolejce, takie rzeczy, zamiast cięć, które są sprytnymi rozwiązaniami problemów z jakim zderzyli się modderzy. To jest radość bycia modderem. Możesz użyć swojej wyobraźni, kreatywności i umiejętności, aby ominąć pewne ograniczenia i zademonstrować, w jaki sposób można jeszcze wprowadzić pewne rzeczy w życie, co zrobił Wheezey!

Mając to na uwadze, mówienie, że rzeczy takie jak CDPR nie są w stanie lub powinny po prostu pozwolić modderom naprawić grę itp., są po prostu błędne. Oficjalna implementacja byłaby oczywiście inna niż to, co mogą osiągnąć mody. Dobrym tego przykładem jest oficjalna poprawka minimapy.

Mody są po to, aby poprawić wrażenia, co jest dokładnie tym, co robi społeczność genialnych modów. Są one przeznaczone do bardziej spersonalizowanego doświadczenia, dostosowanego do własnego gustu.

Ale powiedzenie, że sami twórcy są niezdolni lub leniwi, jest po prostu błędne. Modderzy mają już zaprezentowany silnik gry i jego zasoby do pracy, coś, czego nie musieli budować od zera. Myślę, że społeczność czasami o tym wszystkim zapomina i po prostu uwielbia wskakiwać na deweloperów, którzy są leniwi/niezdolni, bez patrzenia na cały kontekst.


#cyberpunk2077 #gruparatowaniatagu
pablo397 - Przeklejam wypowiedź jednego z aktywnego członków community, który tłumacz...

źródło: comment_1640083653sQgnGIK3TV8N2V6U4v7OVu.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pablo397: no Cedep ma poważny problem z komunikacją z graczami więc gracze myślą, że oni przez ten rok nic nie zrobili a moderzy muszą za nich odwalać całą robotę. Gdyby mówili cokolwiek o postępie prac to ucięliby wiele spekulacji i pogłosek, ale tego nie zrobią bo fani to nie inwestorzy ( ͜͡ʖ ͡€)
  • Odpowiedz
@kociolov: uwierz mi, zwykli deweloperzy są bardzo poirytowani tą sytuacją bo wielu z nich chciałoby otwarcie rozmawiać o grze, o problemach w jej produkcji, o pomysłach na naprawę, o planach jakie mają itp, ale nie mogą. Z jednej strony bat Iwińskiego i Badowskiego a z drugiej hejterzy co wycinają ich słowa z kontekstu i robią przeróbki żeby obśmiać vide ostatni filmik z Pawłem Sasko.
  • Odpowiedz
@SkrajnieZdegustowany: Chodzi o ten filmik, który wyszedł w niedzielę:
https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/rjq3yh/game_developer_response_to_lack_of_carpolice/

ten typ, makiavelli, byl od dluzszego czasu napastliwy na pawla streamach, dymil na discordach, z nikt ze deweloperow nie udziela mu wprost informacji 'czemu nie ma w grze X' wiec zrobil ten filmik, w ktorym wycial fragment wypowiedzi pawla sasko. rozlalo sie to troche mediach, pawelkowi bylo smutno na streamie, ze znowu sie go czepiajo i w ogole nie fajnie. typ
  • Odpowiedz
Wycofując się z dyskusji i podawania informacji - choćby niewielkich - ale w sposób kontrolowany, CDPR oddał pole zarówno bajkopisarzom typu Tyler McVicker, jak i hejterom typu Makiavelli.

Wyobraźcie sobie, że jesteście twórcami. Chcecie dostarczyć widzom content raz w tygodniu. O czym macie nakręcić materiał (poza plotkami/kłamstwami) nt Cyberpunka, skoro potwierdzonych, pozytywnych informacji od wielu miesięcy nie ma? Za to ciągle wychodzą negatywne - od śmiesznych bugów, kolejnych modów po przesunięcia patchów,
  • Odpowiedz
Ale powiedzenie, że sami twórcy są niezdolni lub leniwi, jest po prostu błędne. Modderzy mają już zaprezentowany silnik gry i jego zasoby do pracy, coś, czego nie musieli budować od zera.


@pablo397: czyli że twórcy są już zmęczeni robotą i nie mogą zrobić metra przez to, i taki ujek moder przychodzi na gotowe i robi, a to tak nie powinno być że ujek na gotowe przychodzi tylko od początku powinien robić
  • Odpowiedz
@Menszykovsky: czyli, ze nie na wszystko starczylo czasu (mniejsza o przyczyny). Żeby dodać w grze funkcję metra to trzeba było poświęcić sporo czasu i zasobów a tych zabrakło nawet na dokładne doszlifowanie gry, jak sam zapewne wiesz. Wydanie metra w takim stanie w jakim zrobił to ten modder pewnie by kosztowało dzień pracy kilku programistów, ale nikt by czegoś takiego nie zaakceptował. A gracze by rozszarpali CDPR gdyby tak w grze
  • Odpowiedz
@Menszykovsky: podejrzewam, że nic nie stoi od strony wydawniczej ale pytanie czy jest sens. Podejrzewam, że w ich ocenie metro to trzeciorzędna funkcja. Ot, ciekawostka, z której gracz skorzysta raz czy dwa a potem i tak będzie używał fast travel czy jezdził autem. Tak zazwyczaj jest w innych grach open world, na przykład w któryms z nowych spidermenów, gdzie twórcy mierzyli częstotliwość uzycia metra przez graczy. Wyszło znikome.

Dlatego dopiero podczas
  • Odpowiedz
@pablo397: ale można zrobić metro jak fast travel. I jak ktoś chce to może całą drogę obserwować podróż albo właśnie wcisnąć skip i będzie to jako fast travel. A chociaż wywiązali by się z jednej obietnicy przedpremierowej.
  • Odpowiedz
@Menszykovsky: tak jak to było tłumaczone wiele razy - jakby było proste i nie wymagało dużej ilości czasu i zasobów względem otrzymanego efektu to by tak zrobili. Ale jest inaczej.

A chociaż wywiązali by się z jednej obietnicy przedpremierowej.


nigdy nie obiecywali działającego metra jak również w połowie 2020 zapewniali, że w grze nie będzie możliwości podróżowania metrem, więc nie wiem o której obietnicy przedpremierowej mówisz.
  • Odpowiedz