Wpis z mikrobloga

Oglądam powtórkę od momentu kiedy HAM jedzie za VER. Jedzie sekundę, VER odpuszcza HAM też. Kolejne sekundy to samo. 40 sekunda to Max HAMUJE HAM próbuje go ominąć i uderza w VER. https://streamable.com/sa9o7m (Zapętlijcie sobie od 0,35)

Czy właśnie sędziowie starają się wytłumaczyć, że Max dostał karę za to, że chciał oddać pozycję przed strefą DRS? Bo w uzasadnieniu główny powód to hamowanie. A wyraźnie widać, że Lewis powinien wyprzedzić Maxa dużo wcześniej, a nie zwalniać za nim. Miał na to masę czasu, a on nie chciał go wyprzedzić.

https://t.co/g3yh46EFDB

#f1
  • 15
@Mirkosoft: Ehh, staram się coś zrozumieć. Czy zabronione jest oddawanie pozycji przed strefą DRS? Nie. Pomyślmy inaczej. Jak miała by sie zakończyć ta sytuacja inaczej? Max zwalnia do 40km/h to Lewis też? Max się zatrzymuje to Lewis też?
Ale czy oddawanie pozycji w ten sposób jest karane przez regulamin?


@MrHaribo: Nie wiem co to znaczy.

Zgadzając się, że Hamilton mógł wyprzedzić Verstappena, gdy ten zwolnił, rozumiemy dlaczego obaj nie chcieli być z przodu przed strefą DRS.


Jednakże nagłe hamowanie Verstappena zostało uznane za zachowanie nieprzewidywalne, a zatem za główną przyczynę kolizji, co skutkuje nałożeniem standardowej kary 10 sekund.
@genocidegeneral: Odbieranie jej? Nie jest obowiązkowe. Ale zwolnił. Na środku prostej na której jedzie się z gazem w podłodze. A jest na to paragraf: Article 27.4

“At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.”
@MrHaribo: @maad: Tak, tak samo jak nie jest zabronione oddawanie pozycji przed strefą DRS. Tak samo nie jest nakazane odebranie tej pozycji. Szczególnie kiedy się nie wie o tym że się ma dostać tą pozycję. Zabronione jest natomiast robienie brake checka rywalowi który jedzie zaraz za Tobą. Co zrobił VER i wynika to z telemetrii. Wyobraźcie sobie że jedziecie za kimś 150 km/h i ten przed wami w ciągu 0,55
@maad: No bo równie dobrze mógłby zapytać o ulubiony kolor Britney Spears, niechęć do bycia z przodu w punkcie detekcji (i to u obu kierowców: the driver of car 33 was given the instruction to give back a position to car 44 and was told by the team to do so “strategically) nie ma nic do tej kary, gdyby Max nie wcisnął pedału hamulca, to albo do kolizji