Wpis z mikrobloga

Ma ktoś może z was Linuxa i pada Playstation 3, w sumie nowszy pad typu PS4 i PS5 też może być?

Testowałem pady PSX za pomocą evtest i gdy nic nie ruszam kontroler nie rzuca żadnych eventów czyli analogi są w pozycji zero. Praktycznie z każdy padem psx tak miałem, jeden miał kiedyś tylko spieprzonego analoga i nie wracał do końca na swoją pozycję.

Testuję teraz ps3 i analog cały czas rzuca mi eventy, jakby nie był idealnie w pozycji zero. Muszę się mocno namęczyć, żeby ustawić go w pozycję zero i przestał rzucać eventy. Normalnie bym powiedział, że to problem analoga, jednak mam aż 3 pady, które zachowują się w ten sam sposób. Dlatego zastanawiam się czy wszystkie moje pady mają nieperfekcyjnie działające analogi, czy może analogi dla ps3 są np. bardziej czułe i takie zachowanie jest zupełnie normalne, a może kernel linuxa trochę inaczej je obsługuje niż psx.

W windowsie też momentami przy teście za pomocą windowsowskiego graficznego interfacu analogi w punkcie zero od ps3 mi leciutko drgały i też musiałem się ciut namęczyć, żeby je wyzerować.

Dlatego jeśli masz taki setup jak jak czyli Linux + pad ps3 (bądź 4 lub 5) i chwilę czasu to przetestuj evtestem. Od biedy zachowanie pod Windowsem też by mnie interesowało. Z ciekawości nawet bym mógł sobie kupić nowy pad, ale teraz patrzę, że pod ps3 ceny nowych padów to jakiś totalny kosmos.

#playstation #linux #komputery #ps3 #ps4 #ps5
  • 5
@mirekpngtif: Testuję u siebie pady PS3 na przerobionej konsoli narzędziem o nazwie gamepadtest.pkg i również analogi minimalnie drgają gdy leżą pady sztywno na podłożu. W grach nie ma to absolutnie żadnego wpływu.
@mirekpngtif: Ps3 drgają. ale ten ruch nie jest wykrywany gdy chce przypisać analog pod coś innego, czy steam czy emulatory. Wisz gdy jakiś program czeka na wciśnięcie klawisza żeby go przypisać trzeba mocno majgnąć tym analogiem żeby go wykrył. Czyli jakiś % wychylenia konieczny. A w samych grach ludki czy co inne nie reagują na takie migotanie.
@bloo90: raczej nie, bo mam jeszcze drugi "device", który prawdopodobnie odpowiada za sixaxis. Jak leży pad na stole to w tym drugim nic się nie dzieje, a jak go zaczynam poruszać w przstrzeni to powoduje eventy, więc raczej na pewno to jest rozdzielone.