@Stormweaver: Oho widzę Pan prawdziwy trucker, król szos, już inni z automatu gorsi, bo mają mniejsze doświadczenie. Jeszcze żebyś rzeczywiście coś więcej wiedział, a tylko się wygłupiłeś i mylisz limiter z systemem oszczędzania paliwa
Oczywiście można dodać gazu na górce lub prościej nacisnąć taki przycisk "res" na przycisku od tempomatu (tak żeby ci łatwiej było na przyszłość) i przywraca ci zadaną prędkość, ale po co skoro
@zazuzizizazuzaj piszesz ze samochód puszcza ci sie z górki to od tego masz limiter typie XD, wiec nic nie myle tylko ty nie potrafisz czytac i odnosisz sie #!$%@? wie do czego, panie malo doswiadczenia na automacie.
@Stormweaver: Pojeździj trochę nowymi ciężarówkami to pogadamy, a nie złomami starszymi niż 5 lat.
piszesz ze samochód puszcza ci sie z górki to od tego masz limiter typie
No właśnie Scania nie ma limitera, chyba że mylisz pojęcia. Bo jest limiter na tempomacie, że sobie ustawiasz powiedzmy, że nie przekroczy 50 w mieście i jedziesz na pedale, ale jak będzie z górki to przekroczy 50, nie użyje retardera.
@zazuzizizazuzaj to moze ty pojezdzij skanią? Bo ma dokładnie to o czym piszesz XD nie musi byc w sumie nowa bo starsze tez to mają, z jazdą nowymi to nie trafiles bo jezdze jako skoczek i jezdzilem prawie wszystkim procz nowego dafa xg.
@Stormweaver: No i to by było tyle. Ty mówisz, że mają. Ja mówię, że nie mają. Wsiądź i nagraj jak wyłączasz ten system to przelewam stówę na WOŚP czy inną fundację.
@Stormweaver @zazuzizizazuzaj nie jeździłem nigdy żadnym autem, w tym i Scanią, która by tego nie miała. Może trafił na jakiegoś ultrabiedaka z girteki
@zazuzizizazuzaj tym wchodzisz w menu i wylaczasz tryb ECO i mozesz nieco unieszkodliwić to zamulanie na szczycie górek. Generalnie Scania jest chyba najlepiej wjeżdżającym pod góry samochodem
@wezsepigulke: Pokaż mi to w menu jak wbijasz +1 jak w mercu i więcej, albo jak w Dafie +3 i więcej. Poważnie jak to zobaczę na własne oczy to będzie dla mnie mega wow, że Scania potrafi to mieć, bo jeździłem gdzieś ośmioma różnymi Scaniami i nowe dwuletnie i stare i w żadnej nie dało się tego włączyć.
Albo wy macie szczęście, albo ja pecha i bieda wersję zawsze. Co w
@zazuzizizazuzaj to chyba w czasie jazdy tylko działa, a stoję weekend. Jak nie zapomnę jutro zrobię ci fotkę.
I akurat w nowej Scania to fajniej zrobili jak w starej, bo te grzdylki mają dwa zakresy. Krótszy +-1 dłuższy +-5kmh. I da się ustawić 89kmh jazda, 94kmh hamowanie, i tylko jednym kliknięciem zrobić na 89kmh hamowanie, a w starej trzeba było trzy razy kliknąć.
@Stormweaver: Oho widzę Pan prawdziwy trucker, król szos, już inni z automatu gorsi, bo mają mniejsze doświadczenie. Jeszcze żebyś rzeczywiście coś więcej wiedział, a tylko się wygłupiłeś i mylisz limiter z systemem oszczędzania paliwa
Oczywiście można dodać gazu na górce lub prościej nacisnąć taki przycisk "res" na przycisku od tempomatu (tak żeby ci łatwiej było na przyszłość) i przywraca ci zadaną prędkość, ale po co skoro
No właśnie Scania nie ma limitera, chyba że mylisz pojęcia. Bo jest limiter na tempomacie, że sobie ustawiasz powiedzmy, że nie przekroczy 50 w mieście i jedziesz na pedale, ale jak będzie z górki to przekroczy 50, nie użyje retardera.
Masz limiter jako
@zazuzizizazuzaj nie jeździłem nigdy żadnym autem, w tym i Scanią, która by tego nie miała. Może trafił na jakiegoś ultrabiedaka z girteki
Limiterem można nazwać 4 rzeczy i nie wiem o który wam chodzi.
Albo wy macie szczęście, albo ja pecha i bieda wersję zawsze. Co w
I akurat w nowej Scania to fajniej zrobili jak w starej, bo te grzdylki mają dwa zakresy. Krótszy +-1 dłuższy +-5kmh. I da się ustawić 89kmh jazda, 94kmh hamowanie, i tylko jednym kliknięciem zrobić na 89kmh hamowanie, a w starej trzeba było trzy razy kliknąć.
@zazuzizizazuzaj no nie, na postoju tempomatem regulujesz obroty silnika, a hamowania nie włączysz, bo i po co jak auto stoi