Wpis z mikrobloga

#prawo #reklamacja #rekojmia #allegro #poradyprawne

Czołem Mirki, mam problem i szukam pomocy.
Sprzedałem jakiś czas temu komputer na allegro. Po kilku miesiącach (2-3) kupujący otworzył dyskusję zgłaszając ze komputer przestał działać i chce zwrotu pieniędzy. Allegro do dyskusji się nie włączyło, ja napisałem że nie ma możliwości zwrotu. Upłynęło 14 dni i sprawa trafiła do Systemu Ochrony Kupujących. Od Allegro dostałem wiadomość

Pana obowiązkiem jako sprzedającego jest reklamację przyjąć, rozpatrzyć oraz poinformować kupującego o podjętej decyzji odpowiednio ją argumentując.


Kto w tym przypadku ma coś udowadniać? Ja, że komputer nie miał wad ukrytych i był w pełni sprawny - jeżeli tak to jak to zrobić. Czy kupujący ma dać dowody że była wada ukryta?

Pomocy ()
  • 9
  • Odpowiedz
@Adams_GA: Ja nawet nie mam tego komputera XD
A chłop sam napisał że przez kilkadziesiąt dni wszystko było OK. Więc to ja mam dalej udowadniać swoje zdanie - że komputer był sprawny.

Mam teraz pisać do niego żeby mi go odesłał, iść do rzeczoznawcy i to załączyć? Kto ma zapłacić za rzeczoznawcę? W przypadku gdy wina po mojej stronie to pewnie ja, ale jeżeli to on zepsuł to odda mi
  • Odpowiedz
Więc to ja mam dalej udowadniać swoje zdanie - że komputer był sprawny.


@uzytkownikTHC: normalnie, zgodnie z przepisami o rękojmi on ma obowiązek dostarczyć ci rzecz.

W przypadku gdy wina po mojej stronie to pewnie ja, ale jeżeli to on zepsuł to odda mi te pieniądze?

powinien, jak nie, to będziesz musiał iść do sądu.
  • Odpowiedz
@uzytkownikTHC: Allegro ma racje. Jeśli nie wyłączyłeś rękojmi, obowiązuje ona rok (jeśli komp używany). Kupujący złożył reklamację (zgłosił problem i określił żądanie). Pomyliłeś 14-dniowe dstąpienie od umowy z reklamacją. Nie rozpatrzyłeś reklamacji w ciągu 14 dni i żądanie kupującego stało się wiążące. W ciągu 14 dni mogłeś rozpatrzyć reklamację negatywnie z powodu np. nieodesłania komputera do ciebie na diagnozę. Niestety zabrakło "z uwagi na x reklamacja nie może być uznana
  • Odpowiedz
@Setral: Mam kilkanascie godzin na przekazanie kupującemu XXXX jednoznacznych informacji dalszego postępowania reklamacyjnego. Mam chcieć żeby odesłał go do mnie? Mam potem iść z nim do rzeczoznawcy, żeby to ocenił? Czy może lepiej, żeby prosto do rzeczoznawcy wysłał - żeby nie było w tym mojego udziału i żeby nie wymyślał że coś zepsułem jak otrzymałem komputer. Czy może jeszcze inaczej?

@pcela: osoba prywatna
  • Odpowiedz
@uzytkownikTHC: Najczęściej sprzedawcy chcą, aby towary odesłać, aby je ocenić, ale w sam ustalasz zasady. Możesz ocenić usterkę na podstawie opisu i zdjęć a potem odrzucić reklamację. W przypadku odsyłek, są na kosz sprzedawcy, jeśli reklamacja jest uznana lub na koszt kupującego, jeśli jest odrzucona.
Najważniejsze to uzasadnienie decyzji (nawet pokrętne i wysane z palca) oraz to, aby w 14 dni ustosunkować się do żądania. Można nawet odrzucić z powodu
  • Odpowiedz