Aktywne Wpisy
Cancermoon +127
To było piękne uczucie do teraz je odczuwam
Przechodzę przez sytuacje z powodu których nie jeden się zabił. Nawet znam przypadek.
Płaczę albo wale w podłoge z bezsilności. Od matki jedyne co słyszę to tylko "życie to ci dopiero dokopie", albo że wcześniej nie przypuszczała że "jestem aż takim gównem."
To że to nie jest zdrowe ani normalne to wiem. Ale czy Wasze też takie są? Pytam poważnie. Na ile toksyczność rodziców jest w powszechna na tagu #przegryw, a
Płaczę albo wale w podłoge z bezsilności. Od matki jedyne co słyszę to tylko "życie to ci dopiero dokopie", albo że wcześniej nie przypuszczała że "jestem aż takim gównem."
To że to nie jest zdrowe ani normalne to wiem. Ale czy Wasze też takie są? Pytam poważnie. Na ile toksyczność rodziców jest w powszechna na tagu #przegryw, a
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Polityka jest konkretem, jest umiejętnością działania w konkretnych warunkach. Nie jest to tylko sztuka uogólnień i generalizacji. Co więcej, idee są – zdaniem Hume’a – odpowiedzialne za degenerację polityki. Historia skłania też Hume’a do postulowania zachowania dotychczasowych rozwiązań ustrojowych. Ich wartość wynika z faktu, że są stare, sprawdzone i zgodne z naturą człowieka. Z tego powodu daleki jest on od budowania wizji ustrojowych, perfekcyjnych utopii. Zmiany społeczne oczywiście muszą być powolne, bowiem ludźmi rządzi nawyk, odpowiadać mają zmianom ludzkiej świadomości. Należy więc wykazywać
skrajną czujność przy wszelkiego rodzaju nowych projektach. Nie jest to proste, gdyż ludźmi rządzą namiętności. „Stąd nakreślona przez Szkota idea genezy państwa jest próbą odcięcia się od polityki abstrakcyjnych zasad i poszukiwaniem
początków organizacji politycznej społeczeństwa w immanentnych cechach tkwiących w ludzkiej naturze” (s. 197). To zdecydowanie konserwatywna deklaracja, a najlepiej obrazuje ją teza Hume’a: „miłujmy i ulepszajmy nasz starożytny
ustrój, jak to tylko możliwe, bez pobudzania namiętności do takich niebezpiecznych nowinek”
Tym sposobem tezę zawartą w tytule uznać należy za udowodnioną. Wszelka
destabilizacja, według Hume’a, była m.in. efektem funkcjonowania abstrakcyjnego ludzkiego rozumu. Tulejski zwraca uwagę, że wg Hume’a aprioryczne założenia, które ignorowały naturę ludzką i doświadczenie, prowadziły naukę i filozofię
na manowce, gdyż czyniły z nich dogmaty niepodlegające analizie i dyskusji. Dla Hume’a, konkluduje Tulejski, nie miało znaczenia, „czy społeczny radykalizm jest inspirowany przez religię, czy idee wolności, równości, braterstwa. Efekt jest zawsze taki sam: rewolucja, anarchia i w końcu dyktatura w imię realizacji utopijnego projektu”. Inna udowodniona przez Autora teza, to wskazanie, iż istnieje fundamentalna zbieżność pomiędzy anglosaskim klasycznym liberalizmem a konserwatyzmem w kwestii uznania społecznej roli (funkcji) własności.
https://bazhum.muzhp.pl/media/files/Studia_Iuridica_Lublinensia/Studia_Iuridica_Lublinensia-r2010-t13/Studia_Iuridica_Lublinensia-r2010-t13-s315-325/Studia_Iuridica_Lublinensia-r2010-t13-s315-325.pdf
#neuropa #4konserwy #filozofia