Aktywne Wpisy
KRZYSZTOF_DZONG_UN +106
Wysłałem przez ostatni miesiąc około 100 CV. Efekt – 1 rozmowa o pracę, na której zostałem odpalony i nie przeszedłem rekrutacji. Reszta ofert, na które aplikowałem CISZA.
Wysłałem przez ostatni miesiąc około 1000 zaproszeń/polubien na różnych aplikacjach randkowych. Efekt – 4 pary, z czego 3 to jakieś fejk konta/scamy i jedna – 36-letnia bezrobotna bambaryła z 3 bękartów. (Nie pytajcie czemu dałem jej lajka, po prostu każdego dodawałem).
Chciałem się wyprowadzić od
Wysłałem przez ostatni miesiąc około 1000 zaproszeń/polubien na różnych aplikacjach randkowych. Efekt – 4 pary, z czego 3 to jakieś fejk konta/scamy i jedna – 36-letnia bezrobotna bambaryła z 3 bękartów. (Nie pytajcie czemu dałem jej lajka, po prostu każdego dodawałem).
Chciałem się wyprowadzić od
3x32 +8
Ostatnio(czyli od jakiś 2 lat) znalazłem sobie hobby i zgłaszam błędy w Godocie(silniku do tworzenia gier), które zazwyczaj powodują jego wysypywanie się.
Stworzyłem nawet do tego testowy projekt składający się coś około z 25000 linii, w których znaczną część kopiowałem ręcznie. Do poprawnego działania wymagał ciągłego dodawania nowych i usuwania starych funkcji zgodnie z tym co Godot udostępnia przez GDScript(coś ala Python, tyle że zintegrowany z silnikiem). Dodatkowo przy raportowaniu problemów rzadko udawało mi się stworzyć projekt testowy mniejszy niż 100 linijek kodu, co tylko utrudniało znalezienie przyczyny wywalania się aplikacji.(Projekt - https://github.com/qarmin/The-worst-Godot-test-project )
Z racji jednak że jestem leniwy i brakuje mi czasu na wszystko, to stworzyłem sobie fuzzer(niegdyś dość prosty), który automatycznie testuje wszystkie dostępne funkcje z wszystkich dostępnych obiektów z różnymi parametrami a wszystko loguje do pliku i wypisuje na ekran. Dzięki temu mogę prosto zmniejszyć ilość kodu powiodującego błędy do zwykle max 5 linijek. Przez ostatnie pół roku działania znalazł ponad 100 crashy, przy niewielkim nakładzie pracy. (Projekt - https://github.com/qarmin/Qarminer )
Już kilkakrotnie się spotkałem z tym, że nawet bardzo prosty kod powodował wywalanie się aplikacji w różnych miejscach. Prawdopodobnie w tych przypadkach poddałbym się, ponieważ debugowanie takiego zachowania np. przez GDB nie jest zbyt przyjemne a jest bardzo czasochłonne, ale całe szczęście że istnieje coś takiego jak Address i Undefined Sanitizers, które nie dość że wskazują konkretne miejsce gdzie np. użycie błędnej pamięci miało miejsce, to opisują dokładnie gdzie ta pamięć została zaalokowana, usunięta etc.
Do tej pory zgłosiłem około 300 błędów związanymi z wyłączaniem się Godota/projektu z czego już ponad 250 zostało naprawionych.
Jeśli w przeszłości odbiliście się od Godota ze względu na stabilność, to polecam spróbować go jeszcze raz(zwłaszcza 2D), ponieważ ja, jak i reszta deweloperów postaraliśmy się by była ona jak największa.
#godot #gamedev #programowanie
Nie chcę tu wyjść na takiego co się #!$%@? do twórców darmowego narzędzia, które obecnie jest chyba w top5 silników, ale może potrzebują pomocy z dostarczaniem test case'ów
#analfabetyzm
@powaznyczlowiek: W Godocie są obecne testy
Twój post na prawdę zrobił mi dzień
Jak Wap30 napisał - robisz bożą pracę
@hamster151: wydziedziczyłeś ja już?