Wpis z mikrobloga

@KOXsu: Nie chcę mówić, że #!$%@?, ale... #!$%@?, i to srogo. Porównaj chociażby pakiet aerodynamiczny bolidu F1 i tych pierdzikółek z WSeries.

@KOXsu: Jeśli jedziesz na slickach, a zaczyna padać deszcz, to hamowanie może Ci się nie udać w pełni. A sześć aut wypadło z toru w jednym miejscu tylko dlatego, że za kierownicą siedziały baby
@wogx: Tak myślałem ze to napiszesz.
Wyjaśnię Ci trochę bo może nie rozumiesz jeśli nie jechałeś z prędkościami 300km/h pojazdem.
Do rozpędzenia samochodu o masie 1000kg do prędkości 200km/h wystarczy silnik o mocy 100KM. Ale żeby rozpędzić te same auto do 300km/h potrzeba aż 500KM. Opór jest tak duzy że puszczając gaz te 100km/h wytracasz w 2-3 sekundy bez żadnego używania hamulców, nawet niedotykająca podłoża bolidem z takim dociskiem.
Dziękuje i
@KOXsu: Skoro chcesz to tak tłumaczyć, to tłumacz to prawidłowo - opór aerodynamiczny rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości. Inaczej zachowa się auto drogowe, a inaczej bolid, który jest optymalizowany pod kątem aerodynamiki.
BTW. Bierzesz pod uwagę chociażby różnicę wysokości w tamtym miejscu? Eau Rouge jest w dolinie, tor dalej biegnie w górę i wypłaszcza się w okolicy Radillon. To może mieć wpływ na zachowanie bolidu, a dalej idąc - na siły