Wpis z mikrobloga

szkoda że C5 ma taką ubogą gamę silników.

1.8 16V nie jedzie
2.0 16V też nie jedzie ale już lepiej.
1.6 thp ponoć silnik padaka, wtrysk bezpośredni, więc gaz już tak nie do końca. Tyle że odpycha się i mało pali.

diesle
1.6 nie jedzie
2.0 jedzie ale pali 10-12L ropy na mieście bo tak myślałem może diesel, bo po 5,20zł można kupić litr, a gaz 3zł już w zasadzie ale wszedłem na motostat w raporty spalania z tankowań ludzi i trzeba się liczyć ze spalaniem 10-12L na mieście i 8 trasa, to wychodzi jednak sporo drożej niż lpg.

Więc pozostaje tylko 2.0 16V do wyboru w tym aucie plus gaz i liczyć się ze słabymi osiagami.

#motoryzacja
  • 22
Więc pozostaje tylko 2.0 16V do wyboru w tym aucie plus gaz i liczyć się ze słabymi osiagami.


@r5678: Bardzo, bardzo, bardzo fajny silnik.

Jedna z lepszych wolnossacych benzyn ever.

Nawalilem nim 440 kkm . Gdzie rekord to bylo prawie 90kkm w roku. Latwo u mnie nie mial i praktycznie sie nie psul.

Polecam mocno. Palil dyche gazu. 1.8 pali tyle samo , ale jedzie gorzej
@r5678: jeszcze jest 3.0 i on jest spoko, ale bardzo malo jest w manualu i tylko w przedliftach. A automat jest 4 biegowy i auto jest kanapowcem. Ale dobrze wyposazony 3.0 z automatem w exclusive i polifcie (do tego w kombii) to jest mega wygodny i zajebiscie wyposazony woz.
@r5678: Serio dyche pali? U mnie firmowych kilka takich było, w trasie aby wejść do 8 litrów to musiałem jechać 200 non stop. A w mieście mało jeździłem ale na pewno miał mniejsze niż 10l. Bardzo fajne autko było, aż sam się zacząłem zastanawiać nad takim swego czasu.
@bigger: aż taki dobry ten 2.0 ? to nawet nie wiedziałem. 440Kkm i bez problemów to bardzo dobry wynik.

Właśnie chodzi mi po głowie ta C5tka nowsza.. koniecznie na hydro bo są i wersję bez.
@r5678 2.0 hdi 136 KM pali mi średnio 6,5l w cyklu mieszanym, manual. Na tak duże auto to dobry wynik. Zwracaj uwagę na zużycie fotela kierowcy przy kupnie i czy wszystko w nim działa. Podgrzewanie nienaprawialne...
@BigDaddyy: sam jeździłem kilkoma 1.6 hdi ale nie w c5 i na trasie mi paliły 7.5 - 8 ropy, więc jestem w stanie uwierzyć że 2.0 w aucie 1.5 tony spali dychę w typowo miejskich warunkach. Komputery swoją drogą, praktyka swoją tzn spalanie z tankowań.
@r5678: Wedlug mnie bardzo.

Nie jest jakos nadmiernie dynamiczny, ale bardzo trwaly.

Dodam ze olej zmienialem jak przykazal producent. Co 30kkm. Kupilem go jak mial 60kkm zdaje sie.

Na koncu miedzy wymianami bral stan oleju. Lalem pod maxa i po 30kkm bylo pod minimum. Ale wiekszosc leciala pokrywa zaworow i gdzies simmeringiem pomiedzy skrzynia i silnikiem. No i auto jak po trasie to 140km/h mialo non stop peklowane.
@r5678: Jeśli szukasz automatu to weź pod uwagę, że w 2,0 16V do samego końca montowany był 4 biegowy automat ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie wiem, czy to ma dla ciebie znaczenie, ale mnie to nieźle zaskoczyło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@aksal89: nie ma lipy 0.71 ma na IV a V manual ma 0.8. więc mniej na trasie będzie palił automat mimo jednego biegu mniej.

przy 120 powinien mieć poniżej 3k

Tyle że automat wolnej zbierać się będzie od 0 i to znacznie manual ma 3.45 automat 2.72
@BigDaddyy: @bigger: EW10J4 z LPG dyche pali jak się ciśnie poza miastem. Jak nie ciśniesz to i tak niewiele mniej. W mieście gazu realnie 13l.

@r5678: tylko uważaj bo były też 2.0 HPI z bezpośrednim wtryskiem, nie wiem o jakim roku mówisz.

2.0 w benzynie jedzie całkiem spoko (10s do 100km/h) ale największą wadą jest skrzynia 5 biegowa. Chyba że w nowszych było już lepiej.