Wpis z mikrobloga

Cześć, zastanawiam się nad założeniem IKZE, ale nie znam się na podatkach i nie wiem ile mi to przyniesie korzyści. Powiedzmy że rozliczam się z żoną i zarabiamy rocznie 180 tys. rocznie:
- Ile przyniesie mi to realnych korzyści?
- Wystarczy jedno IKZE, czy lepiej wyjdą dwa?
- Gdzie najlepiej założyć konto?

#podatki
#ikze
#gielda
  • 18
@xMikan
Przyniesie Ci korzyść w postaci odliczenia podatku dochodowego w zeznaniu rocznym, ale ''zamrozisz'' całość już wpłaconych pieniędzy na IKZE bo jakbyś chciał wypłacić to dostaniesz kwote pomniejszoną o zwrot który dostałeś wcześniej. Wystarczy jedno IKZE bo jest limit pieniędzy które możesz wpłacić rocznie. Wszystkie IKZE wychodzą podobnie bo wszystkie mają równie śmieszne oprocentowanie
Wszystkie IKZE wychodzą podobnie bo wszystkie mają równie śmieszne oprocentowanie


@gustowny_dzikus: Jak masz IKZE w formie rachunku maklerskiego to sky is the limit. A jak idziesz w ETF na szeroki rynek to możesz liczyć na ponad 5% rocznie w perspektywie +10 lat więc przy np 40 latach masz szansę na wypłacenie nawet 30-40 krotności
@xMikan: załóż dwa, to obydwoje odliczycie sobie od podatku. Kwota odliczenia będzie zależna od systemu, w którym się rozliczasz więc przy takich zarobkach 32 procent bo wyższy próg. Chyba, że odprowadzasz podatek liniowy.
- Ile przyniesie mi to realnych korzyści?


@xMikan: 7% z kapitału, 9% z podatku Belki
Ja się na razie powstrzymuje od IKZE, bo nie mam pewności co do tego co będzie z Bolską za te 35 lat kiedy będę to wypłacał. Możebym bardziej patrzył w kierunku IKE, bo psychologicznie łatwiej by było się zgodzić tylko na wypłatę podatku Belki w razie potrzeby zamknięcia konta przed emeryturą, niż z ponownym obliczeniem wszystkich
Po prostu wpłaty na IKZE obniżają podstawę opodatkowania, więc lepiej wpłacać limity jeśli cię stać. Póżniej środki wyciągasz z 10% ryczałtem po 65. roku życia