Wpis z mikrobloga

W sumie to zabawne, jak losy marki Psychonauts od początku łączą się z Microsoftem / Xboxem. Tim Schafter w 2000 roku odszedł z LucasArts, założył Double Fine Productions i od razu zabrał się za produkcję wspomnianej wyżej psychodelicznej platformówki. Na swojej drodze spotkał Eda Friesa - w tamtych czasach wiceprezydenta ds. publikacji gier Xbox. Microsoft nabył prawa do wydania gry…

…i w 2004 z nich zrezygnował. Firma przygotowywała się do premiery Xboxa 360, Ed Fries odszedł z firmy, a większość projektów, które w planach miały debiut na oryginalnym Xboxie, ale z różnych powód były opóźnione (i często przepłacone), po prostu anulowano. Mimo wieloletnich inwestycji Microsoftu, Psychonauts jak i samo Double Fine stały wtedy na krawędzi przepaści. Sam Schafter w 2004 roku komunikował pracownikom, że firma zostanie zamknięta. Finalnie pomogła pożyczka Willa Wrighta a następnie podpisanie umowy na wydanie gry z Majesco.

Sprzedaż Psychonauts? Wynik poniżej 100 000 sztuk w 2005 roku - mocno rozczarowujący każdą ze stron.

Obecnie mamy rok 2021. Double Fine od 2 lat oficjalnie należy do rodziny Xboxa. Dziś najważniejsza premiera w historii tego studia - Psychonauts 2 trafia do graczy. I tak jak przez zakręcenie kurka Microsoftu utrudnione było ukończenie pierwszej części, tak dzięki ich wsparciu ukończono sequel. I jeśli wierzyć recenzentom, to najlepsza gra Double Fine i Tima Schaftera w ich historii.

#xbox #xboxseriesx #xboxseries #xboxone #gry
Pobierz Poroniec - W sumie to zabawne, jak losy marki Psychonauts od początku łączą się z Mic...
źródło: comment_1629876087uAHGmttFQFqX9OPpx5XrSL.jpg
  • 14
Zwykle piszę o filmach / serialach, dziś taki mały "Powrót do przeszłości" dotyczący branży gier. Oczywiście temat przedstawiony mocno pobieżnie bo i sama notka miała być dosyć krótka. Może kogoś zainteresuje :)

Polecam artykuł z wypowiedziami Tima Schaftera - o filozofii Double Fine, Game Passie, subskrypcjach, zmianie w konsumpcji mediów i wykupowaniem studiów przez ten "zły" Microsoft: https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-08-24-inside-the-mind-of-tim-schafer
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Poroniec: całość to jest taki dobry przykład że gamedev jest bardzo skomplikowanym przedsięwzięciem. Można być świetnym artystą ale bardzo kiepskim menadżerem i popłyniesz z kasy chwila moment.
Na myśl od razu przychodzi Telltale Games które poległo przez rozbuchany menadżement co w pewnym momencie doprowadziło do zwolnienia 90% studia dając pracownikom pół godziny na zabranie swoich rzeczy z biura ( ͡ ͜ʖ ͡) - ciężko znaleźć taki
@sodomek: dokładnie, bardzo skomplikowanym - ilość zmiennych ogromna.

Zanim będziesz mógł popłynąć z budżetem, najpierw trzeba go zdobyć ;) W tej branży możesz być świetnym artystą ze znakomitymi pomysłami ale jak nie masz $$$ to żyjesz na łasce wydawców, którzy - wcale im się nie dziwię - w dzisiejszych czasach jak ognia unikają ryzykownych projektów.

Budżety gier w ostatnich latach strasznie napęczniały i na mainstreamowym rynku jest coraz mniej miejsca dla
@deziom: pracują nad nowym IP, z ofert pracy wynika, że to coś związanego z multiplayerem. Dodatkowo wypowiedź Schafera wskazuje, że raczej nie będzie to przygodówka:

All of this has been, in certain ways, looking back to more comfortable things. I really enjoyed doing those remasters, I loved making an adventure game, and I loved working on Psychonauts 2. But I think the team and I are very excited to do something