Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@rajman: @intires98: jest oring, ponoć wymieniają na wiekszy rozmiar i pomaga, albo łapią na trytki i silikon ale to już januszerka.
Odma w tym modelu, bo to chyba HDi czy TDCi poci się gdy jest niesprawny separator, membrana, wtedy rzuca olej w dolot. A pomaga w 100 procentach wymiana pokrywy zaworów z którą zintegrowany jest separator na oryginał za około
300zl.
A tak btw to masz całkiem sucho koło tej
  • 0
@ondraszek u mnie jest problem, że mam strasznie niskie ciśnienie doładowania i szukam przyczyny
W ELM pokazuje 0.5 (zawsze było 2.1 bara) więc trochę nie ma "ciągu"
Narazie chce wymienić ten cały przewód od filtra powietrza do turbo, bo i tak złączka z przewodu z odmy jest popsuta
Jutro jadę do złodziei (intercars) i może mają coś na miejscu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@intires98: nie mam specjalnego doświadczenia z 1.6hdi, bo na taki wygląda. Ale odma w dieslu nie ma wpływu bezpośrednio na ciśnienie doładowania, nawet nieszczelnosc za przepływomierzem nie wpływa na coś doładowania. Brak ciśnienia to bardziej nieszczelnosc na torze za turbo przez intercoolerze bądź problem z samym sterowaniem doładowaniem o ile takie jest (zmienna geometria)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@intires98: 2.1bara? Jaka to moc ma?
Masz zmienna geometrię?
Trzeba dobrze szukać po zaworkach i przewodach.
Ja swoje 1.6 109km chciałem naprawić januszami i garażowymi magikami i #!$%@?, nie znają się ;) losowość, trafi albo nie z usterka. Nauczyło to mnie że niestety, ford tylko do dobrego specjalisty i kasę trzeba dać, ale jeździ i ma się dobrze.
  • 0
@rajman tutaj jest stała geometria
Jak to nie zadziała to będę szukać przyczyny gdzie indziej
Ale dziwne jest to, że czasem mam 2.1 cały czas, a czasem 1 bar przy 4000 obrotów ¯_(ツ)_/¯
Mógłbym oddać do mechanika, ale wtedy nie ma tej całej zabawy i satysfakcji jak się samemu usterkę znajdzie
  • 0
@ondraszek 90KM
oczywiście to jest "obliczone" więc uważam to jako wartość względną, ale widzę i czuję jak jest 4 razy mniejsza wartość
Jak nie znajdę sam usterki to wtedy oddam do mechaniora
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@intires98: masz DPF ?
Sprawdź EGR , błędów nie ma? I z mojego doświadczenia wynika że chińczyk elm nie pokaże błędów. Mi cholera nie pokazywał a EGR był martwy.
Szukaj po rurach, to są duże ciśnienia, może być rozwalone.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@intires98: też nie sądziłem. Gość chciał mi turbo robić. Odepnij wtyczkę czujnika różnicy ciśnien, u mnie koło Aku jest, i czujnika temp spalin. I pojeździj trochę, kwadrans, dwa, potem zostaw niech ostygnie na kilka godzin i znów odpal i się przekonasz, jak będzie poprawa ( a u mnie była, moc wróciła) to znaczy że DPF już zatkany.
U mnie już był zatkany urobkiem, materiałem z wypalania i klops.
  • 0
@ondraszek narazie tylko się przejechałem 150km wraz z 30 minutową jazdą przy 3000 obr żeby dpfa wypalić
Ale nadal od czasu do czasu się włącza błąd silnika
Narazie będę tylko obserwować