Wpis z mikrobloga

Na konsolach aby coś działało, wymagane jest streamowanie danych I tak, wiem, że większość twardogłowych przestała czytać ten wpis po słowie "streamowanie", ale uj strzępie język.

No więc tak powszechny ludzik z #cyberpunk2077 gdzie twarz jest zamazana i w bardzo małych detalach to właśnie efekt tej techniki. Logika zazwyczaj jest oddzielona od reprezentacji wizualnej, dzięki czemu może działać przy braku modeli w ekstremalnych sytuacjach (i kiedy się pojawia grafika nastaje tz popping) lub przy bardzo uproszczonym modelu (jak ta facjata: https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1629740007VqGUMw3EUUHM3kLWSyV0Ir,w400.jpg )

Prędkość odczytywania danych z dysku twardego jest ograniczona i gra musi mieć zaimplementowaną kolejkę (nie można ładować wszystkiego na raz - to nie optymalne dla systemu) wraz z priorytetami. Priorytety mogą wywłaszczać pozycje w kolejkach lub nie. I tak jak gra ma do załadowania 100 plików o priorytecie najwyższym, tak model i priorytetem niskim się nie ładuje i czeka w kolejce - no i mamy taki efekt jaki mamy.

Ale teraz pytanie, co to takiego ważnego gra ładuje zamiast ładnego modelu? A wiele rzeczy, komponenty logiczne, tekstury modeli które są bliżej kadru. Siatkę kolizji (która jest dosyć istotna w grach i otwartym światem). W uj rzeczy. W grze takiej jak CP to jest złożony problem, gra reprezentuje jeden z najbardziej złożonych modeli miasta czy to się podoba czy nie - i załadowanie tego z starego HDD jest nie-lada wyzwaniem w grze, która nie ma ekranów ładowania.

Czy można było to zrobić lepiej? Tak, zawsze można coś ulepszyć. Tu jednak wchodzi kwestia czasu i innych priorytetów w projekcie, jedynie co zostaje to ubolewać, że czasu zabrakło z uwagi na nierealne terminy.

Dla porównania, tak wygląda #needforspeed #nfsheat na PS4. Ładnie prawda? Gra ma problemy z załadowaniem sceny, gdzie są 2 modele i nie ma aktywnych innych komponentów jak NPC, siatki kolizji itp. (https://youtu.be/XR1FLIAy_1w?t=391)
trzeci - Na konsolach aby coś działało, wymagane jest streamowanie danych I tak, wiem...

źródło: comment_1629745257OGb9pxprVBmTiN8Q65mYwb.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
Dyski w konsolach mają prędkość ~ 80 mega/s. Dziś gówno Pendrive jest szybszy niż to coś.

@Krabowski: Olać stare konsole, czas na ciągłe szlifowanie konsol można było poświecić na edycje gry pod nowe konsole ( dev dostają nowe konsole nawet rok wczesniej ) + dopracować inne błędy. A tak babarali się w gównie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@trzeci: akurat nfs heat jest wyjątkowo spierdzielony pod tym względem. Nie lepiej było w rivals i 2015 gdzie spadało się pod mapę bo gra nie nadążała ładować danych. Kompletnie niegrywalne na hdd i to nie jest wina dysku
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cin123654: nvme i tradycyjne ssd mają różnice 1 sekundy ładowania między sobą, zobacz na yt. Znam temat bo z rozpędu kupiłem nvme 1tb pod os i gry a dopiero później zobaczyłem na benchmarkach że to bez sensu i w tej samej cenie wziąłem ssd 2tb
  • Odpowiedz
@master4342: @trzeci Wiem, odkop roku, ale to prawda, NFS Heat jest wyjątkowo spartolony.
W żadnej innej grze z tej serii nie zdarzyło mi sie jeszcze obserwować, jak doczytuje się miasto na moich oczach. W Heacie nie doczytują się nawet modele radiowozów i taranów w najbardziej krytycznych momentach, co może potencjalnie spowodować zgon przy zderzeniu z czymś, czego nie widać. Ale i bez takich krytycznych przypadków ludzie śmiali się, że tekstury budynków
  • Odpowiedz