Wpis z mikrobloga

#upc #rezygnacja #wypowiedzenie

Sytuacja wygląda następująco:

Na przełomie 2018/2019 związałem się umową na czas nieokreślony z UPC z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Planuję przeprowadzkę i naturalnie postanowiłem wypowiedzieć umowę z dostawcą, ale tu pojawiły się schody. Rok temu dzwonił do mnie konsultant z super ofertą przyspieszenia neta za jakąś skromną dopłatą 10zł na miesiąc. Zgodziłem się, ale nie pamiętam, żeby mnie ostrzegł, że wiąże się to ze zmianą warunków umowy (czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia na czas określony 24 miesięcy z miesięcznym okresem wypowiedzenia i karą umowną - obecnie 3500zł).

Wiem, że jest opcja przeniesienia usługi na inny adres, ale tam gdzie się przeprowadzam UPC nie dostarcza usług. Jest też opcja cesji umowy, ale teraz muszę na siłę szukać chętnego na super internet, a niełatwo znaleźć kogoś takiego.

Co robić Mirki? Jest jakiś artykuł, na który mogę się powołać przy wypowiedzeniu umowy, żeby zakończyć współpracę w ciągu miesiąca i nie płacić kary umownej?
  • 8
Jest jakiś artykuł, na który mogę się powołać przy wypowiedzeniu umowy, żeby zakończyć współpracę w ciągu miesiąca i nie płacić kary umownej?


@nissun93: Jest. Jeśli w trakcie umowy zmienił się regulamin świadczenia usług.
@nissun93 A miałeś nową umowę papierową z technikiem, który przyniósł np. nowy router czy tylko na gębę przez telefon? Jak miałeś to dupa, jak nie to sprawdź czy potwierdzałeś przez email/sms. Druga opcja to reklamacja, rozmowy są nagrywane.
Technika dwa razy widziałem. Raz jak mi internet zakładał, drugi kiedy telewizję instalował. Zmiana umowy odbyła się przez telefon. Nie pamiętam czy wysyłali mi jakieś papiery, nie skupiałem się na tym.

Reklamacje złożyłem już dwie - wczoraj mailowo i dziś przez telefon. Odzew żaden, bo mają na to do 10 dni jakoś.
@nissun93: Gdy przedłużałem umowę przez telefon to konsultant powiedział, że rozmowa jest nagrywana i może zostać mi udostępniona jako potwierdzenie zawarcia umowy. Więc reklamacja i odsłuchanie powinny wszystko wyjaśnić.
Znalazłem taki temat na forum w necie
https://forumprawne.org/amp.php?t=318312

Tylko będę musiał wymieniać pisma z UPC.

Inna opcja to poszukiwanie chętnego na cesję. Działam w obu tematach równolegle. Do UPC zgłosiłem reklamacje, powołałem się na to, że nie potwierdzałem umowy na nośniku trwałym i powołałem się na artykuł 20 ustęp 2 praw konsumenta.

Problem z reklamacja tkwi w tym, że mają 30 dni na ustosunkowanie się. Najprościej byłoby się dogadać. W sąsiedztwie miejsca,
Napisałem reklamację, opisałem swoją historię, wyraziłem niezadowolenie z faktu zmiany czasy trwania umowy. Zaproponowałem miesięczny okres wypowiedzenia bez kary umownej. UPC poszło na moje warunki. Rozeszło się po kościach, ale mam kolejną nauczkę, żeby zadawać głupie pytania, albo przynajmniej upewniać się, że przy jakichkolwiek promocjach zachowam warunki, na których najbardziej mi zależy.