Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Maloatencyjnyniebieskipasek: na takiej 14 calowce to totalnie bez różnicy czy ma wielosezon czy zimówkę, bo lamelki są w 99% identyczne. A jak napierodli śniegu to nawet na najlepszej zimowce za miliony nie wjedziesz nigdzie
@bruhh: Pierwsze słyszę żeby z rozmiarem opony zmieniał się charakter bieżnika, nie wydaje mi się. Panowie nie powiecie mi że mieszanka gumowa która wytrzymać ma latem 50 st. w słońcu a zimą -20 jest tak samo przyczepna w zimie jak mieszanka typowo na zimę. W moich stronach, każdy kto próbował jeździć na wielosezonowych oponach szybko się z nich wycofał. Łańcuchy to skrajność, dobra zimówka wyjedzie wyżej niż wielosezonowa.
Wg. Mnie jeżeli
Panowie nie powiecie mi że mieszanka gumowa która wytrzymać ma latem 50 st. w słońcu a zimą -20 jest tak samo przyczepna w zimie jak mieszanka typowo na zimę.


@Maloatencyjnyniebieskipasek: Nikt tego nie mówi, ale różnica jest minimalna. Nie spotałem osobiście żadnej osoby która była zawiedziona wielosezonówką, sam mam już kilka lat w aucie z rwd i kompletnie nie mam problemów.

Z kolei pchanie się w przekładki opon do 90KM piździka
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Maloatencyjnyniebieskipasek: opisujesz to jakbyście corocznie robili hardkorowy offroad, a w Polsce pada conajwyzej 10cm śniegu z hukiem, tylko w ostatnim roku trochę nawaliło. Ja też mieszkam w rejonach górzystych w Niemczech. W zeszłym roku też zima zaskoczyła drogowców, jak zawszez nawet główne ulice były zasypane, jeździłem w środku tej wielkiej zimy właśnie talismanem z wielosezonem na kołach. Nawet nie byłbym tego świadomy, gdybym przy oddawaniu auta nie spojrzał na model, a
@bruhh: Górska miejscowość turystyczna w Polsce :-) Zgadnij kto i na jakich oponiach ma kłopoty z podjazdami i zjazdami jak przyjdzie zima. To nie tylko głęboki śnieg ale okresowo zaniedbana droga asfaltowa z warstwami lodu pod ubitym śniegiem. Nie dyskutujemy o wyższości całorocznych nad zimówkami w przypadku OP, bo być może u Niego to dobry wybór.
Proszę o źródło informacji, że wzór bieżnika opony różni się w zależności od jej rozmiaru.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Maloatencyjnyniebieskipasek: na 14 calowce to bez różnicy, bo bieżnik jest prawie identyczny w przypadku zimowej i wielosezonu. Na szerszych wielosezonach masz więcej prostych kanalików do odprowadzania wody jak na letnich oponach, bo powierzchnia opony jest szersza. Op mieszka w płaskiej Wielkopolsce, tam to zimy takie że zaspy po 10m, bez zimówki za 500zl sztuka nie ujedziesz nawet pieszo.
@bruhh: Podsumowując, nieprawdą jest że wzór bieżnika danej opony różni się w zależności od jej rozmiaru.
Ponadto między oponami całorocznymi a zimowymi występują na tyle istotne różnice, w składzie mieszanki gumowej, twardości, KSZTAŁCIE BIEŻNIKA itp. że oponki te bez względu na rozmiar kola, przystosowane są do innych warunków i nie należy traktować ich równoważnie.
a teoria i praktyka w Automotive nie idą w parze.


Dotychczas byłem przekonany że się uzupełniają ale widocznie jest inaczej w Automotive :-D W tym wątku nie błysnąłeś jednym ani drugim a dyskusję ciągniesz żeby stanęło na Twoim, chociaż powoli zdajesz sobie sprawę że argumenty których bronisz to bzdury :-D