@bruhh: Jak można doradzać komuś opony całoroczne nie wiedząc po jakich trasach się porusza? Jak jeździsz po terenie górzystym opony całoroczne nie mają racji bytu.
@Maloatencyjnyniebieskipasek: raczej środkowa wielkopolska i to dla osoby której nie interesuje wielosezonowka. Chyba kupie takie. Na alusach są letnie a zimowe będą na stalowych
@Maloatencyjnyniebieskipasek: Niby tak sam mieszkam w górach, mam zawsze zimówki ale jak sypnie to i tak łańcuchy tylko, jak ktoś kupi wielosezon i łańcuchy to też na tym tak źle nie wyjdzie, kwestia tego że bieżnik szybko zjedzie i taka opona nie będzie robić wcale
@Maloatencyjnyniebieskipasek: na takiej 14 calowce to totalnie bez różnicy czy ma wielosezon czy zimówkę, bo lamelki są w 99% identyczne. A jak napierodli śniegu to nawet na najlepszej zimowce za miliony nie wjedziesz nigdzie
@bruhh: Pierwsze słyszę żeby z rozmiarem opony zmieniał się charakter bieżnika, nie wydaje mi się. Panowie nie powiecie mi że mieszanka gumowa która wytrzymać ma latem 50 st. w słońcu a zimą -20 jest tak samo przyczepna w zimie jak mieszanka typowo na zimę. W moich stronach, każdy kto próbował jeździć na wielosezonowych oponach szybko się z nich wycofał. Łańcuchy to skrajność, dobra zimówka wyjedzie wyżej niż wielosezonowa. Wg. Mnie jeżeli
Panowie nie powiecie mi że mieszanka gumowa która wytrzymać ma latem 50 st. w słońcu a zimą -20 jest tak samo przyczepna w zimie jak mieszanka typowo na zimę.
@Maloatencyjnyniebieskipasek: Nikt tego nie mówi, ale różnica jest minimalna. Nie spotałem osobiście żadnej osoby która była zawiedziona wielosezonówką, sam mam już kilka lat w aucie z rwd i kompletnie nie mam problemów.
Z kolei pchanie się w przekładki opon do 90KM piździka
@Maloatencyjnyniebieskipasek: opisujesz to jakbyście corocznie robili hardkorowy offroad, a w Polsce pada conajwyzej 10cm śniegu z hukiem, tylko w ostatnim roku trochę nawaliło. Ja też mieszkam w rejonach górzystych w Niemczech. W zeszłym roku też zima zaskoczyła drogowców, jak zawszez nawet główne ulice były zasypane, jeździłem w środku tej wielkiej zimy właśnie talismanem z wielosezonem na kołach. Nawet nie byłbym tego świadomy, gdybym przy oddawaniu auta nie spojrzał na model, a
@bruhh: Górska miejscowość turystyczna w Polsce :-) Zgadnij kto i na jakich oponiach ma kłopoty z podjazdami i zjazdami jak przyjdzie zima. To nie tylko głęboki śnieg ale okresowo zaniedbana droga asfaltowa z warstwami lodu pod ubitym śniegiem. Nie dyskutujemy o wyższości całorocznych nad zimówkami w przypadku OP, bo być może u Niego to dobry wybór. Proszę o źródło informacji, że wzór bieżnika opony różni się w zależności od jej rozmiaru.
@Maloatencyjnyniebieskipasek: na 14 calowce to bez różnicy, bo bieżnik jest prawie identyczny w przypadku zimowej i wielosezonu. Na szerszych wielosezonach masz więcej prostych kanalików do odprowadzania wody jak na letnich oponach, bo powierzchnia opony jest szersza. Op mieszka w płaskiej Wielkopolsce, tam to zimy takie że zaspy po 10m, bez zimówki za 500zl sztuka nie ujedziesz nawet pieszo.
@bruhh: Podsumowując, nieprawdą jest że wzór bieżnika danej opony różni się w zależności od jej rozmiaru. Ponadto między oponami całorocznymi a zimowymi występują na tyle istotne różnice, w składzie mieszanki gumowej, twardości, KSZTAŁCIE BIEŻNIKA itp. że oponki te bez względu na rozmiar kola, przystosowane są do innych warunków i nie należy traktować ich równoważnie.
Dotychczas byłem przekonany że się uzupełniają ale widocznie jest inaczej w Automotive :-D W tym wątku nie błysnąłeś jednym ani drugim a dyskusję ciągniesz żeby stanęło na Twoim, chociaż powoli zdajesz sobie sprawę że argumenty których bronisz to bzdury :-D
@Maloatencyjnyniebieskipasek: nie są bzdurami, bzdury piszesz tylko i wyłącznie ty, ja po prostu nie będę dyskutował z kimś kto z takimi rzeczami nie ma do czynienia na codzien.
Widziałam coś podobnego za dziecka... Nie mogłam spać więc spoglądałam przez okno, zauważyłam taki "obiekt" Jak na ilustracji, poruszał się powoli i byl wielki (╥﹏╥) Nikt mi nigdy nie uwierzył, a pamiętam każdy najmniejszy szczegół. #przegryw #zalesie #kosmos
Witam mirki
Czy Nokian WR Snowproof 185/60 R14 są warte kupna na zimę czy lepiej coś innego? Do skody fabia II 1.6 tdi 66KW 90KM
Wg. Mnie jeżeli
@Maloatencyjnyniebieskipasek: Nikt tego nie mówi, ale różnica jest minimalna. Nie spotałem osobiście żadnej osoby która była zawiedziona wielosezonówką, sam mam już kilka lat w aucie z rwd i kompletnie nie mam problemów.
Z kolei pchanie się w przekładki opon do 90KM piździka
Proszę o źródło informacji, że wzór bieżnika opony różni się w zależności od jej rozmiaru.
Ponadto między oponami całorocznymi a zimowymi występują na tyle istotne różnice, w składzie mieszanki gumowej, twardości, KSZTAŁCIE BIEŻNIKA itp. że oponki te bez względu na rozmiar kola, przystosowane są do innych warunków i nie należy traktować ich równoważnie.
Komentarz usunięty przez autora
Dotychczas byłem przekonany że się uzupełniają ale widocznie jest inaczej w Automotive :-D W tym wątku nie błysnąłeś jednym ani drugim a dyskusję ciągniesz żeby stanęło na Twoim, chociaż powoli zdajesz sobie sprawę że argumenty których bronisz to bzdury :-D