Wpis z mikrobloga

Absurdalne oznakowanie (wg mnie) ronda Geodetów w Lublinie. Wg cymbała organizatora ruchu, pasy ruchu biegną prosto od wlotów do wylotów, dlatego postawiono kretyńskie strzałki. Mijamy strzałki i co widzimy? Pasy wcale tak nie biegną tylko dookoła wyspy przebiega dwupasowa jezdnia, zatem strzałek nie powinno być tak jak jest to np. na rondzie w Konopnicy. Oznakowanie jest jeszcze bardziej kuriozalne za sprawą buspasów, ostatnio przedłużonych do samego ronda - wcześniej kończyły się 20m przed rondem. Takie poprowadzenie buspasów po pierwsze utrudnia prawidłowy zjazd z pasa prawego, co nie byłoby problemem gdyby pasy przebiegały jak na strzałkach, do wylotów, wtedy normalnie jedziemy lewym prosto. Ale skoro pasy biegną dookoła wyspy to czy również dookoła wyspy biegnie prawym pasem buspas? Tego nie wiem. Obecnie praktycznie wszyscy skręcają tam w prawo z lewego pasa, co utrwala zły nawyk ale to nic dziwnego skoro jakiś idiota dostawił cholerne strzałki do klasycznego ronda. Nie widzę końca tej patologii.
#prawojazdy #ruchdrogowy #przepisydrogowe #polskiedrogi #lublin
vertical - Absurdalne oznakowanie (wg mnie) ronda Geodetów w Lublinie. Wg cymbała org...

źródło: comment_1628077030ERVeIl9oVzd3kzybmfHkuh.jpg

Pobierz
  • 10
@vertical:
Nie rozumiem. Na prawym pasie jest bus pas.
1. po co na pierwszym zdjęciu dwa znaki, skoro może być jeden? Chociaż w Warszawie też to robią na dwóch znakach, ale jakoś sensowniej:
https://www.google.com/maps/@52.2776707,21.0675638,3a,49.2y,221.41h,93.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4v0cR5WhmMSmoBSaqzhiAw!2e0!7i13312!8i6656

2. Na drugim zdjęciu znaki pionowe nie odpowiadają poziomym.

3. Akurat odnośnie strzałki do zawracania bym się nie czepiał. Jestem za tym, żeby zacząć przerabiać znaki tak, aby pokazywały możliwość zawracania i były jednolite odnośnie kierunków z
janekplaskacz - @vertical: 
Nie rozumiem. Na prawym pasie jest bus pas. 
1. po co n...

źródło: comment_1628078450VCl3snBDTLqWIsj7te1RcD.jpg

Pobierz
Akurat odnośnie strzałki do zawracania bym się nie czepiał. Jestem za tym, żeby zacząć przerabiać znaki tak, aby pokazywały możliwość zawracania i były jednolite odnośnie kierunków z sygnalizatorami kierunkowymi.


@janekplaskacz Chyba sobie żartujesz. Jakiego zawracania? Na klasycznym rondzie czyli takim z jezdnią biegnącą dookoła wyspy, zazwyczaj jedno- lub dwupasową, nie istnieje ani zmiana kierunku jazdy w lewo ani zawracanie. Istnieje wyłącznie jazda bez zmiany kierunku jazdy dookoła wyspy, lewym lub prawym pasem
@janekplaskacz W sensie żeby z lewego pasa nie skręcali w prawo w pierwszy zjazd (albo w dowolny)? Nie jest do tego potrzebny żaden znak, wystarczy art. 22.2.1 o obowiązku zbliżenia się do prawej krawędzi jezdni zamierzającego skręcić w prawo. Tak są oznaczone wszystkie klasyczne ronda, żadnych strzałek. Przykładem dobrze oznakowanego klasycznego, dwupasowego ronda jest rondo Falbanka we Włocławku. Nie ma tam żadnych strzałek, obowiązują dwa przepisy - jazda dookoła wyspy prawym pasem
@vertical:
Ale na tym rondzie ktoś wyznaczył buspas. W takim przypadku musi wyznaczyć pasy.

To, że ludzie nie radzą sobie na takim klasycznym rondzie to wina złego szkolenia bo instruktorzy, egzaminatorzy, eksperci, biegli i policja źle to rozumieją i gadają głupoty o zawracaniu i skręcie w lewo, co to za zawracanie i skręt w lewo bez lewego kierunkowskazu?


Klasyczne ronda są nieefektywne jeżeli chodzi o zjazd. Jeżeli by jechać prawilnie to
@janekplaskacz Ale klasyczne ronda muszą pozostać bo jak zrobisz ze strzałkami rondo, które ma 5 wlotow, 6 czy 11 jak w miejscowości Krynki?

Powyższe rondo aż się prosi żeby je zrobić z pasami prowadzonymi wprost do wylotów bo ma tylko 3 wloty i to pod kątami prostymi, nie wiem dlaczego projektant usrał się na klasyczne. Zobacz sobie rondo Berbeckiego w Lublinie na zdjęciu satelitarnym, gdyby tam zrobić prawy pas jako buspas albo