No i stoi na własnej stopce. Stopka jeszcze będzie szlifowana i upiększana (np przez zaślepki na końcach, czy gumowe stopki), ale generalna geometria już działa. Ale nie działała na poczatku :/ Poskładałem sobie ją radośnie, punkty przyczepienia sprężyn wymierzyłem na oko... I d--a, nie składa się. Wymieniłem sprężyny które miałem na sprężyny od stopek centralnych motocykli, Simsona i Kadeta. Początkowo kupiłem dwa typy, bo róźnią sie długością i nie byłem pewien który będzie pracował lepiej. Robiłem sporo eksperymentów, co widać po bliznach na stopce. Ale spokojnie, to się zateguje kątówką ( ͡°͜ʖ͡°)
Ostatecznie okazało się że wykorzystałem oba typy, z dwoma punktami przyczepu do samej stopki. Działa w tym momencie idealnie, w obu pozycjach jest trzymana solidnie przez sprężyny, rozkłada się ją wygodnie masą ciała.
Dopracuje ją finalnie gdy będę miał już nowy amortyzator, koła i opony dedykowane do roweru cargo. Nie mam pewności czy nie będę musiał jej przedłużyć odrobinę, i dopiero jak będę miał pewność że jej już nie będę zmieniał, to wyszlifuję na gładko tam gdzie będę potrzebował.
@Astronaut_Dolphin_Detective: 20x20x2mm. Mają sporą masę do uniesienia. Ale wagą profili się nie przejmuję, wszystko poniżej 50 kg łączniej wagi roweru jest akceptowalne, bo nowe opony i obręcze beda miały udźwig na łącznie 250kg masy całkowitej pojazdu, a na ładunek i rowerzystę liczę do 200kg.
@Astronaut_Dolphin_Detective: 3kw silnik elektryczny w piaście tylniego koła. Planje że na 60V. No i przez to będę musiał ten pojazd legalizować jako motorower elektryczny typu SAM, ale o tym będę jeszcze pisał.
@Astronaut_Dolphin_Detective: A, i dodatkowo, jeździłem już po płaskim z bratem, plus ja, sumarycznie 180kg, i do tego rower, strzelam że 205-210kg masy całkowitej. Bez wspomagania, dało się.
@qwarqq: Mxus 3K Turbo? Mój rower ma ok. 42kg a jest na zwykłej ramie aluminiowej. Przy takich profilach może wyjść więcej niż 50kg. Jakie hamulce planujesz?
@Astronaut_Dolphin_Detective: oczywiście tarczowe, ale nie zgłębiałem jeszcze dokładnie tematu hamulców. Jeśli masz jakie rady w tym temacie to chętnie wysłucham. I tak, silnik mxus.
@qwarqq: Najmocniejsze na jakie Cię stać. Okładziny żywiczne starczyły mi na pół sezonu, więc proponuje metaliczne. Po konwersji wszystko jest zużywane bardzo szybko. Przemyśl użycie tylnej obręczy 19'' od małego moto. Opony motocyklowej podobno nie trzeba zmieniać co sezon (moja tylna Conti już się kończy po trochę ponad 1000km). I jeżeli jeszcze możesz zmienić projekt ramy to zostaw miejsce na jak najszerszą oponę. Przy hamowaniu 250kg przyda się duża powierzchnia
@Astronaut_Dolphin_Detective: jesli chodzi o srednice koła, to pozostane przy 26" - taką mam ramę, plus zamawiam dedykowane opony dla rowerów cargo ze wspomaganiem elektrycznym. Jeśli okaże się że muszę je co roku zmieniać, to pomyślę o innych rozwiązaniach.
Ostatecznie okazało się że wykorzystałem oba typy, z dwoma punktami przyczepu do samej stopki. Działa w tym momencie idealnie, w obu pozycjach jest trzymana solidnie przez sprężyny, rozkłada się ją wygodnie masą ciała.
Dopracuje ją finalnie gdy będę miał już nowy amortyzator, koła i opony dedykowane do roweru cargo. Nie mam pewności czy nie będę musiał jej przedłużyć odrobinę, i dopiero jak będę miał pewność że jej już nie będę zmieniał, to wyszlifuję na gładko tam gdzie będę potrzebował.
#qwarqqmajstruje #rowercargo #rower #towarower
Komentarz usunięty przez autora