Wpis z mikrobloga

Usiądźcie samochodowe świry.
Zadam wam zagadkę, której nie mogłem rozwiązać od blisko rok i kosztowała mnie blisko 1500 zł a za chwilę miałem jechać na kolejną "operację" za ponad 1000 zł. Rozwiązanie podam za 24 godziny jak ktoś będzie chętny albo wcześniej jak ktoś zgadnie. To sprawa, która może uratować budżety niejednego mirka (aha, jestem totalnym laikiem i poznawałem świat mechaniki samochodowej w trybie ekspresowym):

< podejrzany to 11-letni diesel, automat, seat z przebiegiem poniżej 150k
FILTR SILNIKA -> WYMIANA (100ZŁ)-> KONTROLKA NADAL ŚWIECI (°°
< POD KOMPJUTER GO -> ŚWIECE DO WYMIANY -> Kontrolka świec żarowych (kontrolka świec żarowych, więc może to świece - sprytne) WYMIANA (300ZŁ)-> KONTROLKA NADAL ŚWIECI (°°
< POD KOMPJUTER GO -> PRZEPŁYWOMIERZ - ZŁY POMIAR (O! To coś nowego)
< mechanik patrzy na kabel doprowadzający do Przepływomierza, nadgryziony przez zwierza
< o ty #!$%@? kuno
< ALE NIE..
< kabel mimo to jest ok, to musi być przepływomierz
< POD KOMPJUTER GO -> no patrz pan, przepływomierz do wymiany
< wymiana przepływomierza 500 zł pa pa
< wracam do domu, NIC, przejeżdzam 500 km, NIC
< to był #!$%@? przepływomierz...
< I WCHODZI ONA, CAŁA NA MIGAJĄCO POMARAŃCZOWO KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH I TADAM... SPADEK MOCY
< POD KOMPJUTER GO
1. PRZEPŁYWOMIERZ
2. ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN... EGR
3. DPF, CZYLI ZAPCHANE SPALINY
4. O #!$%@?, WARSZTATOWE BINGO
<  w międzyczasie kupiłem komputer OBDEleven
< dochodzi do tego, że muszę jeździć z komputerem i na bieżąco kasuje błędy, żeby nie było spadku mocy
< kontrolka świeci się w przypadkowych momentach, nie mam pojęcia co jest
< mam teraz dwa wyjścia:
1. wymieniam EGR i płacę około 1500 zł., ale nie wiadomo czy to jest ten błąd
2. Wycinam EGR i mogą się skapnąć na badaniach technicznych, do niemiec już nie mogę jeździć bo grozi mandatem kilka tysi i raczej go nie sprzedam za fajną gotówkę, bo bo nie lada feler
< #!$%@? wycinam
< szwagier podchodzi do seata na ostatnie namaszczenie przed wycięciem
< poka poka, otwórz maskę
< abrakadabra
< kontrolka nie miga
< POD KOMPJUTER GO -> NAFIN CZYLI NIC
< od miesiąca kontrolka nie miga, nie ma spadku mocy, komputer mówi cycuś glancuś

Pytanie dla mirasków - mechaników: co dolegało samochodoju?

#samochody #motoryzacja #kiciochpyta
Pobierz MMMMMMMMMMM - Usiądźcie samochodowe świry. 
Zadam wam zagadkę, której nie mogłem roz...
źródło: comment_1627681123a8xN8HQwZJWej0ZfkbKjAa.jpg
  • 87
@MMMMMMMMMMM: w moim poprzednim aucie uciekał olej. Po jednym z powrotów z roboty zasikal cały podjazd. Mechanicy że auto trup, 20 lat, do kasacji. Nie ma co robić. Ojciec w wolny dzień obmył komorę silnika, auto podlewarowal i znalazł winowajcę. Czujnik ciśnienia oleju czy coś takiego. Za 10 zł. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@LuxEtClamabunt a co dolegało focusowi?


@albadorap: gasł sam z siebie gdy silnik był zimny.
Mechanicy powymieniali świece, jakieś kable zapłonowe, filtry, przepustnicę, jakiś zawór zwrotny paliwa i parę innych rzeczy i nie pomogło :V
Dokładnie to u 3 różnych mechaników byłem bo każdy rozkładał ręce i proponował w ciemno wymianę kolejnych elementów więc jechałem do kolejnego a najlepsze, ze po wymianie każdej problem na chwilę znikał a potem wracał :D
@GeDox: @gsmfon: Ja się #!$%@?łem prawie rok a ci #!$%@? w 15 minut #!$%@? system.

Wężyk doprowadzający do przepływomierza i gdzieś tam od podciśnienia był popękany i zakłamywał wyniki.

Żaden mechanik na to #!$%@? nie wpadł a szwagier wziął noża i przyciął wężyki warte z dychę.


@MMMMMMMMMMM: 3 lata jezdzilem Saabem z oplowskim dieslem 2.2 TiD 115KM. Identyczne objawy, tylko zamiast świńskiego ogona świecił się check engine i tak
@MMMMMMMMMMM: ja przez lata posiadania używek nauczyłem się opisywać bolączkę tak, aby podpasowała słowami kluczowymi do tego co mógł jakiś amerykaniec czy inny hindus wrzucić w tytule filmu z naprawy na YT/forum.
I tak ostatnio między innymi za grosze naprawiłem w swojej X5 "przepustnicę EGR" (1.5k+ wg. Diagnozy mechanika) czyli finalnie zawór podciśnienia za 130zł ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MMMMMMMMMMM jak to vag, to może być to czujnik pedału, często jest powiązany z tą kontrolką. Następnie wykluczyć należy taniutki czujnik ciśnienia (15pln). Jak nie pomoże, to oczywiście świece, a najbardziej swieca sterująca ( z kabelkiem). Raczej nie EGR, z resztą to da się umyć samemu, to cztery śruby i parę opasek do ściągnięcia, godzina roboty i dużo sadzy.