Wpis z mikrobloga

Usiądźcie samochodowe świry.
Zadam wam zagadkę, której nie mogłem rozwiązać od blisko rok i kosztowała mnie blisko 1500 zł a za chwilę miałem jechać na kolejną "operację" za ponad 1000 zł. Rozwiązanie podam za 24 godziny jak ktoś będzie chętny albo wcześniej jak ktoś zgadnie. To sprawa, która może uratować budżety niejednego mirka (aha, jestem totalnym laikiem i poznawałem świat mechaniki samochodowej w trybie ekspresowym):

< podejrzany to 11-letni diesel, automat, seat z przebiegiem poniżej 150k
FILTR SILNIKA -> WYMIANA (100ZŁ)-> KONTROLKA NADAL ŚWIECI (°°
< POD KOMPJUTER GO -> ŚWIECE DO WYMIANY -> Kontrolka świec żarowych (kontrolka świec żarowych, więc może to świece - sprytne) WYMIANA (300ZŁ)-> KONTROLKA NADAL ŚWIECI (°°
< POD KOMPJUTER GO -> PRZEPŁYWOMIERZ - ZŁY POMIAR (O! To coś nowego)
< mechanik patrzy na kabel doprowadzający do Przepływomierza, nadgryziony przez zwierza
< o ty #!$%@? kuno
< ALE NIE..
< kabel mimo to jest ok, to musi być przepływomierz
< POD KOMPJUTER GO -> no patrz pan, przepływomierz do wymiany
< wymiana przepływomierza 500 zł pa pa
< wracam do domu, NIC, przejeżdzam 500 km, NIC
< to był #!$%@? przepływomierz...
< I WCHODZI ONA, CAŁA NA MIGAJĄCO POMARAŃCZOWO KONTROLKA ŚWIEC ŻAROWYCH I TADAM... SPADEK MOCY
< POD KOMPJUTER GO
1. PRZEPŁYWOMIERZ
2. ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN... EGR
3. DPF, CZYLI ZAPCHANE SPALINY
4. O #!$%@?, WARSZTATOWE BINGO
<  w międzyczasie kupiłem komputer OBDEleven
< dochodzi do tego, że muszę jeździć z komputerem i na bieżąco kasuje błędy, żeby nie było spadku mocy
< kontrolka świeci się w przypadkowych momentach, nie mam pojęcia co jest
< mam teraz dwa wyjścia:
1. wymieniam EGR i płacę około 1500 zł., ale nie wiadomo czy to jest ten błąd
2. Wycinam EGR i mogą się skapnąć na badaniach technicznych, do niemiec już nie mogę jeździć bo grozi mandatem kilka tysi i raczej go nie sprzedam za fajną gotówkę, bo bo nie lada feler
< #!$%@? wycinam
< szwagier podchodzi do seata na ostatnie namaszczenie przed wycięciem
< poka poka, otwórz maskę
< abrakadabra
< kontrolka nie miga
< POD KOMPJUTER GO -> NAFIN CZYLI NIC
< od miesiąca kontrolka nie miga, nie ma spadku mocy, komputer mówi cycuś glancuś

Pytanie dla mirasków - mechaników: co dolegało samochodoju?

#samochody #motoryzacja #kiciochpyta
Pobierz MMMMMMMMMMM - Usiądźcie samochodowe świry. 
Zadam wam zagadkę, której nie mogłem roz...
źródło: comment_1627681123a8xN8HQwZJWej0ZfkbKjAa.jpg
  • 87
@GeDox: @gsmfon: Ja się #!$%@?łem prawie rok a ci #!$%@? w 15 minut #!$%@? system.

Wężyk doprowadzający do przepływomierza i gdzieś tam od podciśnienia był popękany i zakłamywał wyniki.
Żaden mechanik na to #!$%@? nie wpadł a szwagier wziął noża i przyciął wężyki warte z dychę.

@MMMMMMMMMMM: Dlatego warto sprawdzić najpierw lewe powietrze psikajac plakiem pod maskę. Ze nikt tego nie zrobił…
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@MMMMMMMMMMM: identyczny problem. Mój magik stawiał na geometrię turbiny. Okazało się, że nie. No to czujnik ciśnienia. Otóż też nie. Winnym był kolejny czujnik ale podciśnienia. Znajduje się zaraz za czujnikiem ciśnienia i naprawa pomogła w 100% () Zerknij tam, albo poproś magika od VAGów. Będzie wiedział o czym mówię.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MMMMMMMMMMM: jeśli chodzi o VAGa to poprzednim razem miałem problem z świstem. Nie jakimś metalicznym, po prostu swiszczalo. Diagnoza: turbina. No #!$%@?, trudno, robimy. Regeneracja tysiącpińcet. Nic. EGR, nic. W końcu znalazłem podobny problem w google albo na YT. Diagnoza: uszczelka pod kolektorem, chyba dolotowym. 50 zł. Do dzisiaj jeździ ()
@MMMMMMMMMMM: u mnie identyczna sytuacja. mechaniory naprawiły i jest git. został jeszcze problem z brakiem mocy i przerywaniem przy przyspieszaniu na biegach od 3 wzwyż w 1.9 tdi :c
wtryski regenerowane w styczniu. możliwe, że się już #!$%@?ły?