Wpis z mikrobloga

#webdev #gamedev

Bawił się ktoś w pisanie gier przeglądarkowych?

Jeśli tak, to od czego najlepiej zacząć projektowanie?

Nie, nie chcę robić niczego na vallheru, czy ugameli, bo to dwa wielkie crapy są.

I nie piszcie mi tu o nauce PHP, HTML i innych dziadostwach, bo nie o to się rozchodzi.
  • 7
  • Odpowiedz
@MrK19: od dobrego opanowania JS.

Zaczynasz tu https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript/Guide

Jedziesz tutaj http://www.html5canvastutorials.com/tutorials/html5-canvas-element/

Dobrze zrozumieć prototypy i mixiny i nie bawić się w żadne udawanie klasycznego dziedziczenia http://javascriptweblog.wordpress.com/2011/05/31/a-fresh-look-at-javascript-mixins/

A potem już wszystko co nawinie ci się pod oko.

Tak wygląda moja architektura

http://trickkr.com/item/66/rezoners-games-from-scratch-architecture
  • Odpowiedz
@MrK19: Polecam cocos-2d, jest tam opcja, żeby pisać w JS i HTML5. Szybko i łatwo, na początek na pewno dobre rozwiązanie.

Kiedyś bawiłem się też gameQuery, warto wiedzieć, że jest taki framework.
  • Odpowiedz