Wpis z mikrobloga

Przymierzam się do nowego auta, poza hybrydozaurami plug-in rozważam też zakup pełnego elektryka. Wczoraj przez godzinę miałem okazję testować swieżo odebrany przez kolegę #tesla #model3 SR z chińskiej produkcji. Ależ jestem skonfliktowany i zupełnie nie wiem co myśleć o tym aucie. Zazwyczaj wsiadam i po kilku minutach lubię albo nie lubię, tutaj totalny miks.
Z minusów to na pewno jest zdecydowanie zbyt głośno powyżej 140km/h, to jest niby poprawiona wersja, nie wiem jak głośno w takim wypadku było przed poprawkami. Jakość użytych materiałów pozostawia wiele do życzenia, wszystko wydaje się być sztuczne i lekko szorstkie, poszycia foteli, kierownica, dźwignia kierunku jazdy i kierunkowskazu, wykończenie deski rozdzielczej, czuć budżet imo. Kolega zamówił wersję z drewnianym wykończeniem, spodziewałem się jakiejś faktury na tym drewienku jak np. w mercedesie a to po prostu tania, połyskliwa okleina na plastiku, naprawdę okropne. Nie wiem też czemu plastikowy korpus foteli nie jest połączony z materiałem obicia na krawędziach, ale pomiędzy nie spokojnie mozna włożyć dłoń, mocno trąci niechlujstwem. Dowaliłbym się też do drzwi, głównie z zewnątrz, nie wiem z jakiego materiału je robią, ale jesli lekko nacisnąć nad klamką palcami to drzwi mocno pracują. Zapewne chodzi o koszty i obniżenie masy i nie wpływa to na bezpieczeństwo, ale mnie odrzuciło. Działanie klamek to już kwestia gustu, mi sie nie do końca podoba, ale rozumiem kwestie aerodynamiki.

Z plusów to prowadzi się calkiem dobrze i precyzyjnie, nawet w trybie comfort, mocy też wystarcza, chociaż jeśli bym brał to pewnie wersję performance. Autopilot i wszelkie asysty jazdy bardzo ok, minimalizm wnętrza mocno w mój gust, tablet super funkcjonalny, działa płynnie, masa opcji, tutaj tesla wyprzedza konkurencje o co najmniej 5 lat. Bez zegarów da się przeżyć i już po 15min się przyzwyczaiłem, ale dziwię się, że wyświetlacz HUD nie jest dostepny jako opcja. Bardzo spodobały mi się podstawki pod smartfony z ładowaniem bezprzewodowym, nawet głupie uchwyty pod kubek są tam gdzie trzeba (to mnie akurat boli w Polestarze 2). Chińczycy spasowali karoserię dość porządnie, wyglada to przyzwoicie w porównaniu do modeli made in usa, dostrzegłem tylko jedną nierówność.

Końcowo to jednak podziękuję za model 3 i poszukam cos innego, głównie dlatego, że nie podoba mi się ani wnętrze ani wyglad zewnętrzny, ale jak ktoś nie ma aż takich wymagań to chyba najlepszy elektryk za te pieniądze. Wiem, że zara będą hejty od fanbojów Tesli bo śmialem coś skrytykować, ale chciałem wrzucić swoje przemyślenia z perspektywy kogoś kto nie ma jakiejś wielkiej zajawki na #samochodyelektryczne.

Spróbuję się niedługo zapisać na jazdę próbną #polestar 2, jeśli ktoś bylby zaintersowany relacją to pisać.
  • 17
@zibizz1: Troszkę zbyt nudne auto jak na mój gust, wolałbym coś szybszego. Na mojej liście elektryków byla tesla 3 i wciąż jest polestar 2, w którym jestem prawie, że zakochany. Dodatkowo czekam jeszcze na premierę bmw i4 i elektryczną e-klasę (ale tutaj na nowkę raczej mnie nie będzie stać).
@Smol_PP: Long Range wygląda dobrze na papierze w kwestii zasięgu, nie siedziałem w środku niestety, ale stał u mnie w galerii handlowej na wystawce i sobie gona żywo obejrzalem z zewnątrz. Może się podobać lub nie (to bardziej), ale z mustanga to on ma chyba tylko nazwę, 7s do setki w wersji long range, bitch please :D

E-tron GT to cudeńko, akurat audi chyba rządzi ostatnio jeśli chodzi o europejskie elektryki
@Smol_PP: @Stashqo: Te mustangi czy etrony to gdzie bedziecie ladowac? Jak auto do pracy i w kolo komina to spoko, ale na ostatnim filmie Bjørna przepasc w dziedzinie ladowania doskonale widac. Podjezdzasz na CirkleK i ladowarek uniwersalnych masz 4, a Tesli 16... Wystarczy, ze spotkaja sie np 3 etrony i 1 leaf 2 z przegrzana bateria i macie godzine czekania.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@jasonfly: Nie mieszkam w Polsce mireczku.
U mnie jest ponad 40k ładowarek, a i tak pewnie głównie w domu nocą bym ładował. Najtaniej i najwygodniej.
@diogene: Używka to zbyt duże ryzyko a na nówkę mnie niestety nie stać, no i za cenę wersji plaid to pewnie będzie można mieć EQSa. Poza tym strasznie się już opatrzyły mi S-ki, klepią je chyba z 10 lat bez poważniejszych zmian w wyglądzie zewnętrznym, moim zdaniem powinni wypuścić już dawno model S2.

@jasonfly: też widziałem ten film, ale do Tesli mnie on nie przekonał, raczej zniechęcił jedynie do zakupu
@Obserwator91: Ja wciąż męczę się ze sprzedażą merca, nie miałem nawet czasu się na jazde próbną ustawić (,)
Pytałeś może jaki jest obecnie czas oczekiwania na zamówiony egzemplarz?
@Stashqo: W Luksemburgu na "modele ze środka" 4-5 tygodni, na modele konfigurowane 7-8 tygodni ( ͡° ͜ʖ ͡°) Właśnie ja też będę miał problem ze sprzedażą swojego V40. Liczyłem na to, że zostawię w salonie w rozliczeniu i tak by było ale Polestar nie skupuje aut jak inne marki :(