Wpis z mikrobloga

Myślę nad przerobieniem swojego roweru na ebike, na początku myślałem nad HUBem ze względu na mniejszą ilość roboty przy konwersji i większą moc ale po przemyśleniach raczej będę skłaniał się ku silnikowi MID np. Bafang BBS02.

Pytanie gdzie kupować takie zestawy i który najlepiej wybrać?

Rower: Unibike Flite 26"
Support: Shimano BB ES25 (Octalink - 68mm)

Przykładowy zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-middrive-silnik-centr-bafang-bbs02-48v-750w-7606767846

Baterie myślałem żeby kupić GreenCell, nie chce bawić się w ręczne robótki typu budowanie własnej skrzyni: https://swiatbaterii.pl/baterie-do-rowerow-elektrycznych/37026-bateria-green-cell-13ah-624wh-do-roweru-elektrycznego-e-bike-48v.html

Pytanie tylko na ile te 13ah wystarczy zakładając najniższy stopień wspomagania, 100km?
#ebike #rower #bafang
  • 6
@login_zajety_sic: Ta bateria jest na 250W. Wcale nie znaczy to, że ogniwa się spalą, chociaż przy ciągłym docisku mogłyby. Problemu raczej bym się dopatrywał w BMS. Jeżeli producent mówi, że 250 to 3 krotnie nie należy przekraczać. Nie musisz się bawić w tworzenie obudowy, są gotowe obudowy np poszukaj Hailong.
@login_zajety_sic: Tak jak już wspomnieli - z BMS w baterii moze byc problem do takiego silnika. Poza tym green cell nie cieszą sie dobrymi opiniami. Optymalny (z jednoczesnym pedałowaniem) zasięg baterii przyjmuje sie 10Wh/1km, czyli w tej konfiguracji ok 60km. Ale zasięgi baterii zależą i od oporów powietrza, stylu jazdy, ukształtowania terenu, jakości ogniw i wagi rowerzyty, wiec czy przejedziesz 100 to sie dowiesz jak zlepisz rower:D
@login_zajety_sic: ja na BBS02 robie około 200km na baterii 1kwh 13s15p.
Ten silnik standardowo pobiera 25a co możesz zmniejszyć za pomocą kabla i komputera. Ja jeżdżę na 21a.

Przy 48v potrzebujesz przynajmniej baterii 13s5p na ogniwach 18650 3.7v 5a