Wpis z mikrobloga

@sukienka: Dzięki, ale mam pewne wymagania co do roweru, które chciałbym by były spełnione, między innymi ma to być gravel, amortyzator przedni z możliwością blokady, możliwość doczepienia torby (np crosso) lub bagażnika, błotniki lub możliwość ich doczepienia, Hamulce hydrauliczne, tarczowe. Jeszcze się zastanawiam, czy brać koło bezdętkowe(pełne w środku, dzięki czemu można jeździć i po gwoździach i po szkle i nic się nie stanie) i pasek zamiast łańcucha.

@wykopyrek: No
@wykopyrek: myślę że z moim budżetem jaki mam na ten cel przewidziany, tych rowerów nadal będzie dużo ;p Nie chcę tracić czasu na przeglądanie setek nie interesujących mnie rowerów.
@temokkor: bez urazy, ale odnoszę wrażenie, że Twoje oczekiwania wynikają z niewiedzy połączonej z mylnym wyobrażeniem o typie roweru, który chcesz kupić. Szczerze - nie jeździłeś nigdy na gravelu, prawda?

PS. Modeli spełniających Twoje założenia nie będzie wielu tysięcy. Powiem więcej - nie znam żadnego takiego.
bez urazy, ale odnoszę wrażenie, że Twoje oczekiwania wynikają z niewiedzy połączonej z mylnym wyobrażeniem o typie roweru, który chcesz kupić. Szczerze - nie jeździłeś nigdy na gravelu, prawda?


@sukienka: Spoko, nie obrażam się, nie jestem jakimś ekspertem w tej dziedzinie, dopiero nie dawno zacząłem się interesować tematem zakupu, jeżdżę już dużo, głównie na veturilo. Dziś jeździłem na dwóch rowerach, które wydawały mi się gravelami, i jechało mi się nimi spoko,
@temokkor: doceniam zdrowe podejście i przepraszam za te podejrzenia. Nie widzę żadnego sensu posiadania amortyzacji w rowerze gravelowym - ale może po prostu w moim przypadku nie było takiej potrzeby... :)
@temokkor: zawiasy = zawieszenie

@sukienka: a po co? Ludzie oczekują trochę komfortu, a nie wszystko da się załatwić oponami i "pochłaniającym wibracje" karbonium niemożliwium. Takie 30mm, czy ile to tam ma, wyłapie trochę więcej nierówności i pozwoli jeździć po jeszcze mniej komfortowych drogach lub po prostu jechać dłużej (wyobraź sobie Dirty Kanza).

Generalnie bardziej się jaram Laufem, nawet pomimo tego, że fazę graveli mam już za sobą (bo u mnie
Pobierz
źródło: comment_1625529499HhhCOVB7dHSD7boQsW11eE.jpg
@sukienka: może mi być potrzebna amortyzacja, bo planuję mieć pełną oponę w rowerze. Wtedy nawet gdy przejadę po szkłach lub gwoździach, nic się nie stanie. Poza tym, no nie zawsze w mieście są równe drogi, a tu studzienka, a tu krawężnik, dobrze by też było by się sprawdzał poza miastem, nie wymagam jakiś hardkorowych zjazdów, tylko taki o zwykły lasek. No i jak będę miał włączony amortyzator, to będę musiał mocniej
@temokkor: a masz jakiś rower? Zamiast powietrza nalej do dętek wody i się przejdź. Spalisz jeszcze więcej kalorii ( ͡º ͜ʖ͡º)

A rozwiązaniem części twoich stresów są opony bezdętkowe z płynem uszczelniającym (tubeless). Jest lekko, komfortowo i samo się uszczelnia w razie najechania na jakieś mniejsze przeszkody. Oczywiście kosztem trochę droższych opon i upierdliwego montażu.
@temokkor: czyli kompletnie nie wiesz czego chcesz i masz tylko wyimaginowane wyobrażenie całości.
posłuchaj trochę ludzi a ochroni cię to przed całkiem sporą liczbą rozczarowań! i tak - budżet nie ma znaczenia - nie jesteś jedynym, który może wydać 10k+ na rower (ludzie czekają na maszyny enduro 40k+ po pół roku czy 9 miesięcy bo ich fizycznie nie ma)

edyta
widzę, że walisz tymi tematami jak z karabinu, co tylko pokazuje,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@temokkor: a najprościej moim zdaniem będzie jak napiszesz jak chcesz jeździć. Czyli na przykład asfalt i leśne drogi (50% i 50%) no to bierz coś typu cross, MTB, albo gravel od cannondale z amortyzatorem. Jeśli nie możesz się zdecydować i masz spory budżet bierz 2 rowery na przykład MTB i szosa endurance.
Rozłóż to sobie w ten sposób a będzie łatwiej. Ja już przerobiłem szosa, MTB szosa +MTB, i w końcu
@panato Oki dzięki za info o tych oponach.

@trackEvent o dzięki wielkie, sprawdzę tą stronę jak będę przy kompie

@siona No ale przecież pisałem wprost parę postów wyżej, że jeżeli chodzi o zakup to dopiero rozkminiam te wszystkie rzeczy, no i słucham ludzi, po to te dwa posty tu wrzuciłem, aby uzyskać na nie odpowiedź.
,, Widzę że walisz tematami jak z karabinu- rozumiem że chodzi Ci o to, co pisze w
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@temokkor: no cóż jeśli przez hardkorowy las rozumiesz piach gałęzie błoto ale nie typowe góry czy single no to nie jestem w stanie doradzić nic oprócz MTB. Jednak jeśli są to utwardzone leśne drogi ale z lekkim piachem to masz moim zdaniem 2 opcje. Gravel z 2 rodzajami kół, czyli jedne typowo szosowe a drugie coś typu 37-40c. Albo typowa szosa z podobnym zestawem kół o ile gdzieś takie zmieścisz.
Jako