Wpis z mikrobloga

Pracuję 8 miesięcy na stanowisku #servicedesk w korpo, jest to moja 1 praca w "IT". Teraz zastanawiam się powoli co dalej? Gdzieś wyczytałem, że czesto ludzie po tym idą w stronę #sysadmin
Czego warto się nauczyć, żeby się wybić? Może ktoś podobną drogę tutaj przeszedł i doradzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pracait
  • 9
  • Odpowiedz
@Marcines: Trzeba znaleźć działkę która sprawia Ci największą przyjemność.. i zacząć to robić xd

A na poważnie to gdybym miał znowu z 20kilka lat i byłbym w swojej pierwszej pracy jako helpdesk to dziś szedłbym w stronę Cloud Security.

No i standardowo zawsze admin linuxa sobie na rynku pracy poradzi, a jeśli zainteresujesz się dev/ops to już w ogóle złote góry.
  • Odpowiedz
niech pierw na bare metalach się nauczy śmigać


@korni007: ale jak to konkretnie pomaga w cloudzie? Bo troche tam śmigam i jeszcze nigdy nie musiałem wykorzystać jakiejś wiedzy z bare metal w takim Azure
  • Odpowiedz
@korni007: wiem że od przybytku głowa nie boli, ale cloudy właśnie były zrobione z myślą że nie ma Cię interesować budowa serwera czy jego raidy tylko że co najwyżej masz uruchomić VMke, która jest IAASem i "głębiej" do tego nie zejdziesz. W takim azure to sobie wybierzesz vcpu, ram, dysk czy chcesz mieć backupy i tyle nie wybierzesz czy ten backup jest robiony raidem X czy raidem Y to już leży
  • Odpowiedz
@Marcines: ucz sie linuxa, jeżeli chcesz zapomniec o słuchawce i naprawianiu laptopów, mimo że sam robiłem na help desk to albo ci to odpowiada i zostajesz w swoim stacku albo ucinasz jak gilotyna i idziesz w co innego, ja robiłem w szpitalu i miałem #!$%@? dość help desku i teraz robie dla banku za wieksze pieniądze z możliwościami rozwoju
  • Odpowiedz