Wpis z mikrobloga

@Atreyu: Może źle się wyraziłem, w grach wyścigowych zawsze była najlepsza grafika i zastosowane najnowsze technologie.
Tutaj grafika jest baardzo dobra ale nie skorzystanie z RT trochę boli.
@Poucz: przecież RT to nisza z której korzysta ledwo parę gier względem setek wydawanych cały czas

Na setting natura/pustynie on i tak by nie robił roboty, a przecież i bez RT są odbicia

Horizon 4 też nie ma RT, a wygląda lepiej od większości gier z RT
@Atreyu: Ale czemu mamy się cofać albo stać w miejscu zamiast iść naprzód? Skoro konsole tak reklamowały RT na nowej generacji? Taki Ratchet wygląda obłędnie z RT.

A jeśli chodzi o Horizon 4 (która bardzo lubię) to nic dziwnego, że nie ma RT bo to gra z ONE. A skoro zaraz ma się ukazać Horizon 5 to nie było sensu jej ulepszać do RT.
dirt 5


@mattz_: porównujesz grę wyglądającą gorzej z RT - > do gry wyglądającej lepiej która nie ma RT

Jako argument żeby dodać RT?

RT z prawdziwego zdarzenia to ogromne obciążenie. Odbyłoby się kosztem reszty grafiki która i tak #!$%@? bez popity większość tytułów z RT
@Atreyu ale czemu mówisz że coś musi wyglądać jak gówno bo z RT a coś moze być piękne bez RT.
Jasne że tak może być, ale czemu nie połączyć i tego i tego.

Skoro Forza 5 wygląda świetnie bez RT to pomyśl jak wyglądałby z RT. ( ͡º ͜ʖ͡º)
ale czemu mówisz że coś musi wyglądać jak gówno bo z RT a coś moze być piękne bez RT.


@Poucz: bo moc sprzętowa (konsol szczególnie) nie jest nieograniczona

Ja bym bardzo chciał:
- jakość grafiki z forza
- rt
- 4k
- 120fpsów

Ale nie można mieć wszystkiego na raz. RT może kiedyś się pojawi, na mocniejszej wersji konsoli/PC
@Atreyu: ale ja nie mówię że dirt jest ładniejszy tylko odbicia z RT na samochodach robią robotę. Do tego to gra-wizytówka MS więc nie powinno być kompromisów.


Ja bym bardzo chciał:
- jakość grafiki z forza
- rt
- 4k
- 120fpsów

@Atreyu
- jakość grafiki Forza
-1440p
- 60 FPS
- RT

Taką opcję też mogliby dodać. Konsola uciągnęła by bez problemu.
dirt jest ładniejszy tylko odbicia z RT


@mattz_: jakby był tak ładny jak forza, to nie miałby RT, moc sprzętu nie jest nieograniczona

Do tego to gra-wizytówka MS więc nie powinno być kompromisów.


@mattz_: niestety optymalizacja gier to nic innego jak kompromisy

Dlatego nawet na najnowszym xboxie w wielu grach masz tryby więcej klatek+gorsza grafika i mniej klatek+piękna grafika
Konsola uciągnęła by bez problemu.


@Poucz: napisz do MS jeżeli wiesz lepiej od nich ( )

Debile nie korzystają, a mogą ( )
@Poucz: jakich? 1440p to nie typowa konsolowa rozdzielczość, a skalowanie z niej do 4k na 99% TV jest słabe (znaczy wygląda jak kupa, pomijając rzeczy typu DLSS z PC)
@Poucz Po pierwsze to granturismo to można porównywać do Motorsport i tu pewnie będzie prawdziwe graficzne starcie.

Po drugie, horizon dopiero ogłosili, może nie chcą ujawniać wszystkich dostępnych trybów bo optymalizują grę i sami nie wiedzą. Sony też niektóre tryby dodało do swoich gier nawet po premierze z właśnie przykładowo rt+60fps, także zobaczymy bliżej premiery jak będzie.

Po trzecie istotne jest (dla mnie) jak gra będzie ogólnie wyglądać a nie czy rt
@Atreyu no to 1080p.
Btw na tagu cisnęli ps5 że nie ma 1440p, a sam Xbox nie używa tej rozdzielczości nigdzie indziej niż w menu? I tak, żeby nie było mam ps5 i series X. Ogrywam Horizona 4 i sobie chwalę, chyba dlatego boli najbardziej że stoją w miejscu z silnikiem.
chyba dlatego boli najbardziej że stoją w miejscu z silnikiem.


@Poucz: ten sam silnik =/= te sama grafika i efekty patrz GTA IV->GTA V, Doom->Doom Ethernal i wiele innych

Mnie bardziej boli setting, bo graficznie i tak widać postęp
ale konsole przecież same ją skalują do rozdzielczości ustawionej na konsoli


@rowerek404: ale wiesz jak działa skalowanie 1440p do telewizora 4k bez DLSS prawda? I 800x600 da się rozciągnąć do 4k. O ile fhd do 4k skaluje się "dobrze" tj na 1 piksel przypadają dokładnie 4, to skalowanie 1440p do 4k to już rozciąganie/straty pikseli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No i jeden przykład z PS5 to trochę
@Atreyu: W przypadku gdy gry wiecznie zmieniają rozdzielczość (DSR) i chodzą w rozdzielczościach, które są bardzo daleko od jakiegokolwiek standardu (włącznie z obcianiem rozdzielczości tylko w jednej płaszczyźnie) nie stosuje nie widziałem/słyszałem narzekań na jakość skalowania do 4k, nawet u Digital Foundry. W jakiej grze widziałeś niedoskonałości z tym związane?
@rowerek404: w każdej nie działającej w natywnej i upscalowanej, pomijając DLSS na komputerze (σ ͜ʖσ)

Rozumiem że rozmawiam z człowiekiem który nie narzeka też na 30fpsów zapewniających kinowe doznania?
@Atreyu: Nie, ja jestem normalny, 60 cacy. Masz jakieś filmy/skriny pochodzące od szanowanych ludzi, gdzie wskazane są te niedoskonałości dokładnie? Jak mówię, DF, VGTech itp. nie wspominają o takowych, sam też nie widziałem, więc musisz mieć lepszy wzrok od większości ludzi.
@Atreyu: jak mówię, ja problemów nie widzę i nie widziałem też narzekań na jakość skalowania, zatem zainteresowało mnie to, że Ty takowe widzisz i prosiłem o podanie przykładów z ukazanymi takimi niedoskonałościami. Masz takowe ładnie zaznaczone?