Wpis z mikrobloga

Dlaczego scena modderska takiego dooma2, quake1 żyje i ma się bardzo dobrze a już quake2,3 czy ut jest zdecydowanie niemrawa?

Chciałem odpocząć od doom, zmienić perspektywę, porobić coś do ut a okazuje się że jakichkolwiek sensowych materiałów jest jak na lekarstwo ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#retrogaming #doom #quake #unreal #unrealtournament
  • 6
  • Odpowiedz
@dqdq1: Nwm, może dlatego że Quake 2 był niewypałem i nie zyskał aż takiej popularności jak Q1, a Q3 i UT były arenówkami więc nie było tam zbyt dużo do modowania?
  • Odpowiedz
@supra107: @dqdq1: Wydaje mi się, że to kwestia prostoty obsługi narzędzi, oraz samego kodu źródłowego gry. Doom nie wymaga aż tak wiele, jak quake 2 i dalej. Warto też zauważyć, że scena dooma 2 jest duuuużo większa niż ta z quake 1
  • Odpowiedz
@supra107:

może dlatego że Quake 2 był niewypałem

Tego bym zdecydowanie nie powiedział. Scena Quake 2 był bardzo długo żywotna, a i na samym silniku wyszło sporo dobrych gier (Kingpin, Soldier of Fortune). Dooma z kolei jest stosunkowo łatwo modować, zresztą jeśli mnie pamięć nie myli, to twórcy sami udostępnili do niego kod źródłowy.
  • Odpowiedz
@Caleb88: iD udostępnił kod źródłowy dla Wolfensteina 3D, DOOMa, Quake'a 1, Quake'a 2 i Quake'a 3, a nawet DOOMa 3. No ale to było za Carmacka, a on miał łeb na karku i wiedział że takie posunięcie jest mądre, a nu-iD pod dyktaturą Bethesdy nie udostępnia nic.
  • Odpowiedz