Wpis z mikrobloga

Niedawno polecałem wywiad z CEO Relativity Space – pionierem rakiet drukowanych 3D z ambicjami sięgającymi Marsa. Natomiast ze wczorajszej, 1,5 godzinnej rozmowy, zorganizowanej przez portal NASA Space Flight z Chrisem Kempem dowiecie się, dlaczego jego Astra dąży do wyeliminowania jakichkolwiek drukowanych części w swoich rakietach i czemu Chris uważa druk 3D za ślepą uliczkę, jeśli chodzi o sektor new space ( ͡° ͜ʖ ͡°)

O Astra pisałem m.in. tutaj – firma Kempa ma już za sobą testowe starty, z których ostatni prawie osiągnął orbitę. Podobnie jak Relativity oraz Firefly, Astra liczy na udane zaliczenie orbity w tym roku.

W ramach ciekawostki: Astra wygrała ze SpaceX, w sierpniu zeszłego roku, przetarg na wyniesienie cubesatów dla NASA – SpaceX wystawił do konkursu Starshipa, co świadczy, że Musk był już wtedy przekonany co do operacyjności komercyjnej Starshipa/Superheavy w 2022 roku.

__________________
Chcesz być na bieżąco z rozwojem programu marsjańskiego SpaceX oraz konstrukcją statku kolonizacyjnego Starship?
Obserwuj mój tag: #texasbocachica

Na belce tagu znajdziesz też link do moich artykułów na platformie Substack – przekazuję w nich, przystępnym językiem, kluczowe informacje o postępach prac nad Starshipem, a także rozwijam cykl edukacyjny, poświęcony naukowej stronie kolonizacji Układu Słonecznego w XXI wieku – tu pierwszy wpis cyklu, w którym obszernie wyjaśniam zagadnienie promieniowania kosmicznego oraz ryzyk z nim związanych.
Cz. II ww. artykułu, w której omawiać będę metody ochrony antyradiacyjnej astronautów w kontekście możliwości Starshipa, ukaże się wkrótce (subskrybuj mój Substack, jeśli nie chcesz jej przegapić).
__________________

#spacex
#kosmos
#inzynieria
#technologia
  • 1